Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:09

Zo jammer, ik had ze graag zien schitteren in Aken en volgend jaar in Rio de Janeiro. Want het paard hoort daar echt bij. /3

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:10

Ik ben echt intens verdrietig van de hele soap omtrent dit paard.

Ik volg nooit de sport, maar wel regelmatig de nieuwsberichten. Heb zo onwijs gebaald dat dit paard onder Edward vandaan gehaald is. Zo'n hoop gehad dat hij het met Rath goed zou gaan doen.

zo'n medelijden met het beest. Hoop onwijs dat hij geneest en pijnvrij kan blijven en wanneer dit niet zo is de eigenaren ook heel eerlijk zullen zijn in hun beslissing.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:12

Ontzettend jammer dat dit paard zo geeindigd is.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:12

Joolien schreef:
Je verwacht het maar toch vind ik het erg jammer. Maar goed voor het paard. Jammer dat ie niet het afscheid krijgt wat ie verdient, maar het is neit anders.

Dat gevoel heb ik ook. Ik hoopte heel erg voor het paard dat 'ie nu met pensioen mocht, maar nu het zover is denk ik toch wel van: damn...
2009 en 2010 waren weergaloos. Helaas heeft het daarna niet meer zo mogen zijn. Waarom en hoe het is gebeurt kunnen we maar beter even in het midden laten.

Prachtige carrière die te kort is geweest. Hoe dan ook, niemand zal hem ooit vergeten.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:13

En toch vind ik het hartstikke jammer, ondanks alles had ik het Rath van harte gegund. Hopelijk mag hij lang van zijn 'pensioen' genieten!

Getup

Re: Totilas komt definitief niet meer terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:18

Dit was zo n paard, waarvan ik gehoopt had, hem als 20 jarige te zien schitteren bij een afscheid ergens op een mooie wedstrijd. Stom natuurlijk, want voor het paard maakt het niets uit.
Hopelijk krijgt hij nu vaker weiland te zien.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:18

Triest en heel jammer.
Ik heb ook ontzettend gebaald dat de combinatie gescheiden werd en altijd (tegen beter weten in) gehoopt dat ze weer bij elkaar kwamen.

Jammer dat de wereld maar zo kort van een weergaloos paard als Totilas heeft kunnen genieten.
Hopelijk kan zijn zoon Toto jr de revanche maken over een aantal jaar, en ik hoop voor Totilas dat hij goed herstelt en de familie thuis nog van hem kan gaan genieten.
Wat ontzettend zuur dit.

xRodrigro

Re: Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:44

Idd jammer, maar een goed besluit van hen.
Thank you totilas
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:49

Rindin schreef:
Niet onverwacht, maar ik vind het eeuwig zonde van het paard. Wat een magisch dier was het onder Edward en wat heeft hij een onuitwisbare indruk achtergelaten. Zonde...

Niks meer aan toe te voegen. Heel heel jammer :( .

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:53

Is de enig juiste beslissing die men had kúnnen nemen.... al was het alleen maar omdat bij iedere volgende poging die wellicht weer op een fiasco zou uitdraaien de kans aanwezig was dat ook de dekgelden zouden kelderen...en er wellicht opnieuw een PR rel zou onstaan omtrent de hedendaagse dressuur.

Voor het paard zelf beter, zo blijft er nog íéts van zijn mythische imago intact.

Wellicht kómt er nog een officieel afscheid, maar dan natuurlijk wel buiten compeitie, dat moeten we nog maar zien als hij gerevalideerd is. Het was natuurlijk niet "niemand"....

Hoe dan ook: einde tijdperk Totilas.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 14:59

Zag deze op fb voorbijkomen:
Afbeelding

Schrok me rot! Zo definitief...

Volgde het nieuws rondom Totilas altijd stilletjes, weet nog steeds niet goed wat ik er allemaal precies van moet vinden. Hij heeft echt geschitterd onder Edward en wat heb ook ik gebaald dat hij verkocht werd en verhuisde naar Duitsland. Maar dat hij nooit meer echt zo zou schitteren als wat hij onder Edward deed had niemand echt gedacht, in de eerste topics na de verkoop werd dat wel veel gezegd. Maar niemand die dacht dat het ook echt zo zou uitpakken uiteindelijk. Heel erg jammer van zo'n geweldig paard! Hopelijk geneest ie goed en kan ie pijnvrij met pensioen en wie weet krijgt ie nog 1 keer een schitter moment, een officieel afscheid verdient ie toch zeker wel!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:00

meest ontroerende beslissing... heel veel respect voor fam. Rath.. Hoop dat toot nog heel veel mooie jaren mag genieten van zijn pensioen.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:05

Enige juiste beslissing.
Maarreh, hij is niet dood hoor, luitjes, hij hoeft gewoon niet meer op wedstrijden, en mag paard (zal toch wel?) zijn!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:08

Heel jammer zeg, had hem graag zien strijden met andere wereldtoppers. Absoluut een wijze beslissing!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:16

Beter laat dan nooit.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:20

Jammer, maar Totilas zal er vast niet rouwig om zijn. ;)
Fijn dat hij in elk geval niet koste wat kost nog weer de ring in moet.

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:21

Heel erg jammer dat het sprookje geen goed einde kent...maarrr...misschien wel een heel goed einde voor Totilas...lekker in de wei....alhoewel...ik denk dat de stiefmoeder van Rath nog heel wat uurtjes met hem gaat doorbrengen onder het zadel :D

Tuurlijk hebben ze een keuze gemaakt tav de gezondheid van Totilas, maar ik denk echt dat er wel meer mee heeft gespeeld. Ik denk dat Sjef Jansen de handdoek in de ring heeft gegooid en gezegd dat het een gebed zonder einde is waar hij geen energie meer in wil steken. En alle "afgangen"/blessures van Totilas werken niet echt mee om de dek aantallen hoog te houden. Mensen moeten hem blijven onthouden als een legende anders dekt hij straks geen merrie meer.

Daarnaast heeft Rath nu een paar hele goede paarden staan (zoals Bretton Woods) waar hij ook hoge ogen mee kan gaan scoren en die nog niet een verleden hebben onder een topruiter, dus kan hij daar niet heel veel slecht bij doen.

Denk dat Rath zelf misschien ook wel blij is dat hij nu eindelijk rust heeft, al was hij misschien inmiddels wel gewend aan alle kritiek.

Verder vraag ik me af hoe familie Visser zich voelt...ene kant denk ik dat ze zich wel eens achter het oor hebben gekrabd met het gevoel van...was het allemaal het geld wel waard? Heb je het geld echt nodig dan zal het antwoord absoluut ja zijn, maar heb je het niet echt nodig dan was eeuwige roem toch ook wel heel mooi (en onbetaalbaar) geweest! Maar anderzijds kunnen ze ook denken dat ze een hele goede beslissing hebben genomen om Totilas te verkopen voordat hij al de blessures ging krijgen en niet meer in de topsport mee kon draaien....dat had onder Gal natuurlijk ook gekund.

Totilas was een droom...en tsja, dromen zijn bedrog blijkt wel weer....het is meer een nachtmerrie ...uhh...hengst geworden.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:25

Einde tijdperk idd.. vond het al einde tijdperk toen hij bij Edward werd weg gehaald. Nu dus definitief nooit meer in de ring..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:26

Wat zou Edward Gal er van vinden...? Ik denk jammer, maar vermoed dat ook hij dit al wel zag aankomen...het is echt het beste voor het paard, dat-ie uit de competitie gehaald wordt, voordat de complete teloorgang een feit geworden zou zijn.

Hopelijk gaat hij nog enige tijd een rustig, pijnvrij en paardwaardig bestaan tegemoet, de crack heeft in de dressuur echt álles gegeven.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:30

manubres schreef:
Heel erg jammer dat het sprookje geen goed einde kent...maarrr...misschien wel een heel goed einde voor Totilas...lekker in de wei....alhoewel...ik denk dat de stiefmoeder van Rath nog heel wat uurtjes met hem gaat doorbrengen onder het zadel :D

Tuurlijk hebben ze een keuze gemaakt tav de gezondheid van Totilas, maar ik denk echt dat er wel meer mee heeft gespeeld. Ik denk dat Sjef Jansen de handdoek in de ring heeft gegooid en gezegd dat het een gebed zonder einde is waar hij geen energie meer in wil steken. En alle "afgangen"/blessures van Totilas werken niet echt mee om de dek aantallen hoog te houden. Mensen moeten hem blijven onthouden als een legende anders dekt hij straks geen merrie meer.

Daarnaast heeft Rath nu een paar hele goede paarden staan (zoals Bretton Woods) waar hij ook hoge ogen mee kan gaan scoren en die nog niet een verleden hebben onder een topruiter, dus kan hij daar niet heel veel slecht bij doen.

Denk dat Rath zelf misschien ook wel blij is dat hij nu eindelijk rust heeft, al was hij misschien inmiddels wel gewend aan alle kritiek.

Verder vraag ik me af hoe familie Visser zich voelt...ene kant denk ik dat ze zich wel eens achter het oor hebben gekrabd met het gevoel van...was het allemaal het geld wel waard? Heb je het geld echt nodig dan zal het antwoord absoluut ja zijn, maar heb je het niet echt nodig dan was eeuwige roem toch ook wel heel mooi (en onbetaalbaar) geweest! Maar anderzijds kunnen ze ook denken dat ze een hele goede beslissing hebben genomen om Totilas te verkopen voordat hij al de blessures ging krijgen en niet meer in de topsport mee kon draaien....dat had onder Gal natuurlijk ook gekund.

Totilas was een droom...en tsja, dromen zijn bedrog blijkt wel weer....het is meer een nachtmerrie ...uhh...hengst geworden.

Ook ik denk dat Visser blij is dat hij voor de blessures verkocht is. Stel dat hij die onder Edward ook had gekregen, hadden ze nooit meer zoveel geld gekregen.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:32

Maar het is en blijft jammer van dit mooie paard. Dat hij maar van zijn pensioen kan genieten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:34

Eeuwig zonde dat ze met het paard niet ook het management hebben gekocht (DA, smid, trainer, etc).

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:36

Eeuwig zonde van dat machtige paard wat zo kon betoveren in de ring, ik hoop dat hij nog een heel aantal jaar mag genieten van zijn pensioen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:37

Heel goed besluit. Vind het helemaal niet jammer. Toot hoeft niet nog een keer te schitteren. Dat is alleen maar voor de mensen. Iedereen weet wat ie kon en dat zal nooit veranderen. Tis goed geweest zo. Hoop dat ie nu kan gaan leven als echt paard :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 15:43

Jolien87 schreef:
Geen verrassing maar nu het definitief zwart op wit staat kan ik wel janken. Zo zonde. Gelukkig gaan ze hem toch proberen in te blijven zetten als dekhengst.

Hier heb ik niets aan toe te voegen. Behalve dan misschien dat ik uitkijk naar de hopelijk vele Totilas-afstammelingen. _/-\o_