Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joolien schreef:Je verwacht het maar toch vind ik het erg jammer. Maar goed voor het paard. Jammer dat ie niet het afscheid krijgt wat ie verdient, maar het is neit anders.

manubres schreef:Heel erg jammer dat het sprookje geen goed einde kent...maarrr...misschien wel een heel goed einde voor Totilas...lekker in de wei....alhoewel...ik denk dat de stiefmoeder van Rath nog heel wat uurtjes met hem gaat doorbrengen onder het zadel![]()
Tuurlijk hebben ze een keuze gemaakt tav de gezondheid van Totilas, maar ik denk echt dat er wel meer mee heeft gespeeld. Ik denk dat Sjef Jansen de handdoek in de ring heeft gegooid en gezegd dat het een gebed zonder einde is waar hij geen energie meer in wil steken. En alle "afgangen"/blessures van Totilas werken niet echt mee om de dek aantallen hoog te houden. Mensen moeten hem blijven onthouden als een legende anders dekt hij straks geen merrie meer.
Daarnaast heeft Rath nu een paar hele goede paarden staan (zoals Bretton Woods) waar hij ook hoge ogen mee kan gaan scoren en die nog niet een verleden hebben onder een topruiter, dus kan hij daar niet heel veel slecht bij doen.
Denk dat Rath zelf misschien ook wel blij is dat hij nu eindelijk rust heeft, al was hij misschien inmiddels wel gewend aan alle kritiek.
Verder vraag ik me af hoe familie Visser zich voelt...ene kant denk ik dat ze zich wel eens achter het oor hebben gekrabd met het gevoel van...was het allemaal het geld wel waard? Heb je het geld echt nodig dan zal het antwoord absoluut ja zijn, maar heb je het niet echt nodig dan was eeuwige roem toch ook wel heel mooi (en onbetaalbaar) geweest! Maar anderzijds kunnen ze ook denken dat ze een hele goede beslissing hebben genomen om Totilas te verkopen voordat hij al de blessures ging krijgen en niet meer in de topsport mee kon draaien....dat had onder Gal natuurlijk ook gekund.
Totilas was een droom...en tsja, dromen zijn bedrog blijkt wel weer....het is meer een nachtmerrie ...uhh...hengst geworden.