Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gypsy schreef:Misschien gooi ik nu wel de knuppel in het hoenderhok maar... Ik zou er niet blij mee zijn, zoveel mensen hebben een veulen van 'm gefokt, zouden die dat gedaan hebben als ze wisten dat het nou niet bepaald een "hard" paard is?
Symbeami schreef:Rath heeft niet gemerkt dat Totilas niet goed liep, die dacht dat hij een goeie proef had gereden. En was teleurgesteld over de punten.......
Sjef Jansen zegt in een interview dat er tijdens het losrijden niets aan de hand was, maar ik heb toch een filmpje gezien van het losrijden waarbij het duidelijk te zien was dat het achter niet ok was.
cube schreef:Komt dekken zo op de achterbenen aan dan? (Wist ik helemaal niet)
.dushishoeve schreef:Buiten dat ik het volledig eens ben met jullie meningen vraag ik mij toch het volgende af :
Wat als Rath hem wel had terug getrokken ... en totilas dus 'weer' niet aan de start kwam wegens een blessure, hoe had bokt dan gereageerd? Want blijkbaar is het nooit goed.
Ik ben van mening dat het niet aan de nieuwe eigenaren ligt. En hij deze blessure leed ook bij Edward had ondervonden. Het dekken en de sport is voor dit paard gewoon te veel geweest denk ik. Nou weet ik niet hoeveel hij bij Edward dekte. Maar Rath kan echt wel rijden en Sjef kan echt wel coachen. Soms is de klik er gewoon niet. En dit alles bij elkaar is gewoon een zeer vervelende samen loop van omstandigheden geweest. Hoewel ik er niet met mijn hoofd bij kan dat team Duitsland hem heeft laten starten. Waren ze dan allemaal blind en zullen ze het echt niet gezien hebben ? Dan is Rath' zijn reactie niet eens zo gek als hij niet beter wist. Ook ik voel niet altijd dat mijn paard onregelmatig loopt indien dat zo is. Dan moet een ander langs de kant mij dat vertellen.
Eigenlijk zou het hele clubje een flinke berisping moeten krijgen. Al was het maar voor de imagoschade van de sport. silvia58 schreef:Wat ik heel vreemd vind is dat iedereen meteen ziet dat Totilas niet helemaal fris is,
maar hoe kan het dan dat niemand incl Sjef Jansen het op het voorterrein niet ziet.
????????
dushishoeve schreef:Buiten dat ik het volledig eens ben met jullie meningen vraag ik mij toch het volgende af :
Wat als Rath hem wel had terug getrokken ... en totilas dus 'weer' niet aan de start kwam wegens een blessure, hoe had bokt dan gereageerd? Want blijkbaar is het nooit goed.
Ik ben van mening dat het niet aan de nieuwe eigenaren ligt. En hij deze blessure leed ook bij Edward had ondervonden. Het dekken en de sport is voor dit paard gewoon te veel geweest denk ik. Nou weet ik niet hoeveel hij bij Edward dekte. Maar Rath kan echt wel rijden en Sjef kan echt wel coachen. Soms is de klik er gewoon niet. En dit alles bij elkaar is gewoon een zeer vervelende samen loop van omstandigheden geweest. Hoewel ik er niet met mijn hoofd bij kan dat team Duitsland hem heeft laten starten. Waren ze dan allemaal blind en zullen ze het echt niet gezien hebben ? Dan is Rath' zijn reactie niet eens zo gek als hij niet beter wist. Ook ik voel niet altijd dat mijn paard onregelmatig loopt indien dat zo is. Dan moet een ander langs de kant mij dat vertellen.
Corine20 schreef:hou toch op, dat hebben ze niet gedaan, beestje was niet goed bij aankoop. Hij ging niet voor niets weg!Kom op! De man was teleurgesteld in de punten die hij kreeg. Had dus totaal niet aangevoeld dat Totilas niet goed liep...Ze hebben t paard kapot gereden. Rath kreeg hem nooit in de super aanspanning en aanleuning Edward altijd had. Daardoor raakten de spieren en pezen geirriteerd. Neem daarbij het lang op de achterbenen staan met de dekkingen en je weet dat geen paard daar tegen bestand is.
dushishoeve schreef:Buiten dat ik het volledig eens ben met jullie meningen vraag ik mij toch het volgende af :
Citaat:Ik ben van mening dat het niet aan de nieuwe eigenaren ligt. En hij deze blessure leed ook bij Edward had ondervonden. Het dekken en de sport is voor dit paard gewoon te veel geweest denk ik. Nou weet ik niet hoeveel hij bij Edward dekte. Maar Rath kan echt wel rijden en Sjef kan echt wel coachen. Soms is de klik er gewoon niet. En dit alles bij elkaar is gewoon een zeer vervelende samen loop van omstandigheden geweest. Hoewel ik er niet met mijn hoofd bij kan dat team Duitsland hem heeft laten starten. Waren ze dan allemaal blind en zullen ze het echt niet gezien hebben ? Dan is Rath' zijn reactie niet eens zo gek als hij niet beter wist. Ook ik voel niet altijd dat mijn paard onregelmatig loopt indien dat zo is. Dan moet een ander langs de kant mij dat vertellen.
farahdiba46 schreef:Corine20 schreef:hou toch op, dat hebben ze niet gedaan, beestje was niet goed bij aankoop. Hij ging niet voor niets weg!Kom op! De man was teleurgesteld in de punten die hij kreeg. Had dus totaal niet aangevoeld dat Totilas niet goed liep...Ze hebben t paard kapot gereden. Rath kreeg hem nooit in de super aanspanning en aanleuning Edward altijd had. Daardoor raakten de spieren en pezen geirriteerd. Neem daarbij het lang op de achterbenen staan met de dekkingen en je weet dat geen paard daar tegen bestand is.
geerke schreef:Gypsy schreef:Misschien gooi ik nu wel de knuppel in het hoenderhok maar... Ik zou er niet blij mee zijn, zoveel mensen hebben een veulen van 'm gefokt, zouden die dat gedaan hebben als ze wisten dat het nou niet bepaald een "hard" paard is?
tja...ligt het aan toot zijn gestel of simpelweg aan het feit dat hij als drie jarige al flink door de ring huppelde?
Het probleem is dat topsport altijd vrij veel haast heeft.Paard heeft talent/mooie bewegingen,daar gaan we zo snel mogelijk gebruik van maken.
Al die mensen die veulens hebben van Totilas is natuurlijk hetzelfde soort...anders pak je wel huis/tuin en keuken sperma.![]()
Het doel is zo snel mogelijk de sport in....je kunt je afvragen of dat goed is voor een paard.
Gypsy schreef:Misschien gooi ik nu wel de knuppel in het hoenderhok maar... Ik zou er niet blij mee zijn, zoveel mensen hebben een veulen van 'm gefokt, zouden die dat gedaan hebben als ze wisten dat het nou niet bepaald een "hard" paard is?