Paul Schockemöhle: Terugkeer in sport niet goed voor Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Paul Schockemöhle: Terugkeer in sport niet goed voor Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:54

Misschien gooi ik nu wel de knuppel in het hoenderhok maar... Ik zou er niet blij mee zijn, zoveel mensen hebben een veulen van 'm gefokt, zouden die dat gedaan hebben als ze wisten dat het nou niet bepaald een "hard" paard is?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:59

Gypsy schreef:
Misschien gooi ik nu wel de knuppel in het hoenderhok maar... Ik zou er niet blij mee zijn, zoveel mensen hebben een veulen van 'm gefokt, zouden die dat gedaan hebben als ze wisten dat het nou niet bepaald een "hard" paard is?

tja...ligt het aan toot zijn gestel of simpelweg aan het feit dat hij als drie jarige al flink door de ring huppelde?

Het probleem is dat topsport altijd vrij veel haast heeft.Paard heeft talent/mooie bewegingen,daar gaan we zo snel mogelijk gebruik van maken.
Al die mensen die veulens hebben van Totilas is natuurlijk hetzelfde soort...anders pak je wel huis/tuin en keuken sperma. :+
Het doel is zo snel mogelijk de sport in....je kunt je afvragen of dat goed is voor een paard.

CarinaRJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:19

Is het ook ergens terug te zien?
Ik hoop van ganse harte dat hij mag stoppen, wat dierontwaardig is dit verhaal zeg. It's all about the money

cube

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:26

Komt dekken zo op de achterbenen aan dan? (Wist ik helemaal niet)

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:55

Symbeami schreef:
Rath heeft niet gemerkt dat Totilas niet goed liep, die dacht dat hij een goeie proef had gereden. En was teleurgesteld over de punten.......

Sjef Jansen zegt in een interview dat er tijdens het losrijden niets aan de hand was, maar ik heb toch een filmpje gezien van het losrijden waarbij het duidelijk te zien was dat het achter niet ok was.

Ik ook dat was toen hij ging losrijden dat lieten ze ook tv zien.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:06

cube schreef:

Totilas heeft al een knieblessure opgelopen tijdens het dekken toen hij in 2013 van het fantoom is afgekukeld........ Het is te hopen dat de fokkers nog warm lopen voor hem. Heel erg jammer van zo'n mooie hengst.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:14

cube schreef:

de hengst moet met volle gewicht op de achterbenen staan. tuurlijk zal hij zijn gewicht iets of wat op de bok laten rusten. maar een hengst beschouwd die bok als een merrie. en daar kunnen ze ook jiet hun volle gewicht op laten rusten want dan zakt die merrie Door haar benen. het meeste gewicht van de hengst blijft dus op zijn eigen achterbenen rusten dus ja dekken is behoorlijk zwaar voor een hengst.

die foto maakt mij verdrietig. dat neen staat niet op rust dat is onmogelijk in een stadion vol met publiek en een juichende ruiter op je. Hij probeert hem duidelijk te ontlasten. en dan dat hoofdje er bij een paard kijkt het stadion in nog nooit heb ik een paard zo met zijn hoofd omlaag zienstaan terwijl het stadion juicht en zijn ruiter juist. het hele plaatje laat zien dat hij zich echt niet fijn voelt en hij duidelijk pijn heeft

ik ga niet zeggen aan wie of wat het ligt ik had het dit paard zo gegund dat hij zijn carrière als sportpaard mooi had kunnen afsluiten helaas is er enorm veel blessure leed geweest voor hem. arm dier

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:37

Och die foto... wat sneu!

Ik ga t filmpje eens opzoeken

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:45

Buiten dat ik het volledig eens ben met jullie meningen vraag ik mij toch het volgende af :
Wat als Rath hem wel had terug getrokken ... en totilas dus 'weer' niet aan de start kwam wegens een blessure, hoe had bokt dan gereageerd? Want blijkbaar is het nooit goed.

Ik ben van mening dat het niet aan de nieuwe eigenaren ligt. En hij deze blessure leed ook bij Edward had ondervonden. Het dekken en de sport is voor dit paard gewoon te veel geweest denk ik. Nou weet ik niet hoeveel hij bij Edward dekte. Maar Rath kan echt wel rijden en Sjef kan echt wel coachen. Soms is de klik er gewoon niet. En dit alles bij elkaar is gewoon een zeer vervelende samen loop van omstandigheden geweest. Hoewel ik er niet met mijn hoofd bij kan dat team Duitsland hem heeft laten starten. Waren ze dan allemaal blind en zullen ze het echt niet gezien hebben ? Dan is Rath' zijn reactie niet eens zo gek als hij niet beter wist. Ook ik voel niet altijd dat mijn paard onregelmatig loopt indien dat zo is. Dan moet een ander langs de kant mij dat vertellen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:11

We zullen nooit weten of het bij Edward ook gebeurd zou zijn.. Zou kunnen maar een wisseling van stal, ruiter, trainingsmethoden en niet te vergeten hoefsmid (hier is eerder al veel gedoe over geweest) zal ook zeker meespelen in het wel of niet krijgen van een blessure. Dan nog hoe ermee om wordt gegaan, operatie/rustperiode etc..

Dus nee, waarschijnlijk had hij niet deze blessure's gekregen, maar niemand kan vertellen of er dan nooit blessure's waren gekomen.

Uiteindelijk alleen maar verliezers :(.

Ik vind het overigens echt overdreven hoe sommige dit paard ramkreupel kunnen noemen. Ja er zitten duidelijke onregelmatigheden, wat op dit niveau niet zou moeten kunnen in een proef, maar ramkreupel was hij zeker niet.

En of Rath het had moeten voelen, je zou verwachten van wel, als combinatie en toch een erg ervaren/goede ruiter. Maar misschien dat dit met de mega beweging die hij voor laat zien, wel minimaal voelbaar is voor de ruiter..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:19

dushishoeve schreef:
Buiten dat ik het volledig eens ben met jullie meningen vraag ik mij toch het volgende af :
Wat als Rath hem wel had terug getrokken ... en totilas dus 'weer' niet aan de start kwam wegens een blessure, hoe had bokt dan gereageerd? Want blijkbaar is het nooit goed.

Ik ben van mening dat het niet aan de nieuwe eigenaren ligt. En hij deze blessure leed ook bij Edward had ondervonden. Het dekken en de sport is voor dit paard gewoon te veel geweest denk ik. Nou weet ik niet hoeveel hij bij Edward dekte. Maar Rath kan echt wel rijden en Sjef kan echt wel coachen. Soms is de klik er gewoon niet. En dit alles bij elkaar is gewoon een zeer vervelende samen loop van omstandigheden geweest. Hoewel ik er niet met mijn hoofd bij kan dat team Duitsland hem heeft laten starten. Waren ze dan allemaal blind en zullen ze het echt niet gezien hebben ? Dan is Rath' zijn reactie niet eens zo gek als hij niet beter wist. Ook ik voel niet altijd dat mijn paard onregelmatig loopt indien dat zo is. Dan moet een ander langs de kant mij dat vertellen.

hoogste waarschijnlijk had hij dan Cometaar gehad dat hij niet durfde.

maar goed wat ik er uit begreep had 1 van de dierenartsen hem niet goed willen keuren. maar moest hij dit toch doen van een jury en de anderen dierenarts want die vonden dat het geen aankoop keuring was.

hoeveel Cometaar had men gegeven als de dierenartsen hem hadden afgekeurd? dat blijft altijd de vraag.

maar goed dit dier moet pijn hebben gehad tijdens deze proef. en dan vraag ik me af waarom merkte de ruiter dit niet. Waarom belde de jury hem niet uit omdat hij achter onzuiver liep. Edward word geheel terecht uitgebeld voor bloed in de mond, dat zijn de regels, maar zijn er geen regels voor een paard wat duidelijk onzuiver loopt?
dit paard had 1 niet door de keuring van de dierenartsen mogen komen en 2 had gewoon uitgebeld moeten worden Door de jury omdat hij onzuiver liep.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 06:34

Dit paard moest en zou het allemaal nog een keer laten zien. En waarom? Enkel en alleen om al die ego's er om heen te kietelen. Van kijk ons eens allemaal goed zijn. Wij hebben het onmogelijke nog een keer gedaan. Over de rug van een paard. :r Eigenlijk zou het hele clubje een flinke berisping moeten krijgen. Al was het maar voor de imagoschade van de sport.

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:49

Arme Totilas.Ik hoop dat hij nu toch een beetje de rust krijgt die hij verdient.
Wat een geweldig karakter heeft dat dier.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:08

silvia58 schreef:
Wat ik heel vreemd vind is dat iedereen meteen ziet dat Totilas niet helemaal fris is,
maar hoe kan het dan dat niemand incl Sjef Jansen het op het voorterrein niet ziet.

???????? :Y)

Daar verbaas ik me dan weer niet over hoor.
Geld, grote belangen.

En hoe vaak ik al grotere namen van instructeurs paarden door heb laten zien lopen tijdens lessen die niet goed liepen ai ai ai -O-

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:11

Karakter?

Het paard zal absoluut karakter hebben, maar mijn gevoel zegt toch ook dat dit paard letterlijk en figuurlijk "gebroken "is.
"In protest gaan "?
Mogelijk weet het dier niet eens meer wat dat is.
Heel triest verhaal dit......want of dit verhaal alleen maar verliezers kent?
Het kent er in ieder geval één, en dat is dit deze ooit zo stoere, prachtige zwarte parel.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:13

dushishoeve schreef:

Hij dekte niet bij Edward, toen was hij nog niet ggk

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:22

Of-topic, een paar jaar geleden gebeurde hetzelfde bij jumping Amsterdam.
Een rijk meisje haar vader had een rubriek gekocht zodat zijn dochter mee kon rijden. Helaas was het dier kreupel vlak voor de start. Iedereen zag het op de tribune, er werd naar de jury geroepen ( dier was echt stokkreupel ) maar geen enkel jurylid durfde uit te bellen want er was veel geld bij betrokken.
Als ouders zijnde hadden ze meteen hun dochter kunnen leren dat ze op een levend wezen zat en dat dit helaas kon gebeuren. Maar nee, de proef werd gewoon uitgereden

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:25

Corine20 schreef:
Kom op! De man was teleurgesteld in de punten die hij kreeg. Had dus totaal niet aangevoeld dat Totilas niet goed liep...Ze hebben t paard kapot gereden. Rath kreeg hem nooit in de super aanspanning en aanleuning Edward altijd had. Daardoor raakten de spieren en pezen geirriteerd. Neem daarbij het lang op de achterbenen staan met de dekkingen en je weet dat geen paard daar tegen bestand is.
hou toch op, dat hebben ze niet gedaan, beestje was niet goed bij aankoop. Hij ging niet voor niets weg!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:26

dushishoeve schreef:

Dan had ie ook een bak van ellende over hem heen gekregen, gok ik. Bij een aantal kan de jongen niet goed doen en eerlijk gezegd, het zou dan idd de zoveelste keer zijn. Maar persoonlijk zou ik liever commentaar hebben op dat ik m'n paard terugtrek omdat ik hem niet fit genoeg vind om mee te doen (en blijkbaar een DA het daar mee eens is), dan dat ik commentaar krijg omdat ik met m'n paard start, terwijl hij niet goed is. Nu spelen er in dit geval natuurlijk hele andere en grotere belangen dan ik me voor kan stellen, maar dan nog blijft staan dat het hele team voorbij is gegaan aan wat het beste was voor Totilas. En dat vind ik zelf kwalijker dan 'm 20x terugtrekken of niet verschijnen op wedstrijd.

Citaat:

Ik denk niet dat hij kapot is gereden door MAR of iets dergelijks. Ik denk ook niet dat Edward hem daarvoor al stuk heeft gereden. Zoals renee16 zegt, ze hebben zoveel dingen veranderd en blijkbaar kon Totilas daar slecht tegen. Misschien is het gewoon een paard waarbij alles voor hem moet kloppen, wil hij tot die grootse hoogte kunnen komen en is dat evenwicht daarin heel fragiel. Toen kreeg hij ineens een andere ruiter, andere training, andere locatie, andere hoefsmid, andere groom, etc., etc. Tel daarbij op dat Edward als geen ander dat paard kon aanvoelen en hij toen niet de fysieke belasting van het vele dekken erbij had, en dan was het achteraf gezien gedoemd om te mislukken. Maar dat is puur mijn mening. Wie weet is ie wel stuk gereden door de een of de ander. We zullen het nooit weten.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:27

farahdiba46 schreef:
Corine20 schreef:
Kom op! De man was teleurgesteld in de punten die hij kreeg. Had dus totaal niet aangevoeld dat Totilas niet goed liep...Ze hebben t paard kapot gereden. Rath kreeg hem nooit in de super aanspanning en aanleuning Edward altijd had. Daardoor raakten de spieren en pezen geirriteerd. Neem daarbij het lang op de achterbenen staan met de dekkingen en je weet dat geen paard daar tegen bestand is.
hou toch op, dat hebben ze niet gedaan, beestje was niet goed bij aankoop. Hij ging niet voor niets weg!

Nou, dan gaat de Ondernemersprijs van het jaar naar Visser. Een kreupel paard verkopen voor 15 miljoen, das best knap! *\o/*

Serieus, denk je niet dat dat dier binnenstebuiten is gekeerd bij verkoop?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:34

Heb je de paarden van eurocommerce hun rapporten gezien?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:47

geerke schreef:
Gypsy schreef:

tja...ligt het aan toot zijn gestel of simpelweg aan het feit dat hij als drie jarige al flink door de ring huppelde?

Het probleem is dat topsport altijd vrij veel haast heeft.Paard heeft talent/mooie bewegingen,daar gaan we zo snel mogelijk gebruik van maken.
Al die mensen die veulens hebben van Totilas is natuurlijk hetzelfde soort...anders pak je wel huis/tuin en keuken sperma. :+
Het doel is zo snel mogelijk de sport in....je kunt je afvragen of dat goed is voor een paard.

Dat is inderdaad de vraag, en persoonlijk denk ik wel dat jong moeten presteren hier zeker in meespeelt. Maar bij het type mensen die sperma van toot afneemt is dat normaal, dus in die zin lijkt het me dan allemaal geen goede reclame. Ongeveer hetzelfde als een merrie met blessureleed dan maar inzetten als fokmerrie. Dan staat ook heel bokt op zijn achterste benen, moet je daar wel mee willen fokken?

Van mijn eigen merrie wil ik over een paar jaar nog een veulen, belangrijkste eigenschap die ze van mij door mag geven is dat ze kei en kei hard is en nooit *klopt af* iets mankeert.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:48

Das waar, daar mankeerde ook genoeg aan. :j

Maar stel nou dat ie stuk was bij verkoop. Hij zal sowieso rondom van top tot teen gecheckt zijn, dus dan was Team MAR daarvan op de hoogte. Als je dan iets bij die scan tegen zou komen wat erop zou duiden dat het paard niet goed is, ga je dan alsnog 15 miljoen neerleggen en, terwijl het paard onder de huidige omstandigheden goed presteert, alles omgooien? Als je dan weet dat het paard blijkbaar een tikkende tijdbom is en het lijf het elk moment kan begeven, zou ik het niet logisch vinden om eens even flink te experimenteren met hoefsmeden, etc.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:55

Gypsy schreef:

En daarom denkt Schockemöhle dan ook: snel dat beest uit de wedstrijdsport en gauw in de fok nou er nog een paar mensen zijn die wel een veulen van Totilas willen hebben. Als hij 'm nu in de sport houdt en het beestje faalt nog een paar keer kan Schockemöhle dat fokken met Totilas ook vergeten......

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:15

Ze kochten Totilas na de WEG van 2010 in Kentucky, toen Edward er net 3 gouden medailles had gereden. Vóór de Olympische spelen van 2012, want de Duitsers hadden een ster nodig.
Paard is heus wel binnenste buiten gekeerd en zal op het moment van verkoop gewoon gezond geweest zijn. Bovendien is hij ook gePROKt i.v.m. goedkeuring dekhengst.

Wat mylittlejoy zegt klopt, het kwam allemaal heel precies bij Totilas. Kijk de documentaire Totilas, paard en fenomeen nog maar eens terug. Dat roept op zijn minst een paar vraagtekens op met hoe ze er in Duitsland mee omgegaan zijn.

En dan dit nog, die operaties?
http://www.horses.nl/sport/dressuur-spo ... goed-komt/

We zullen het nooit weten hoe het gegaan was als Totilas bij Edward was gebleven. Dat is niet gebeurd, de situatie is zoals hij is.

Laten ze hem nou maar eens rustig de tijd geven om te herstellen.