Berisping voor Imke Schellekens-Bartels na vloeken op FEI-TV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Berisping voor Imke Schellekens-Bartels na vloeken op FEI-TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:48

Godfried Bomans!!!

Was een hele bekende dichter....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:54

De engelse zijn helemaal niet preutser dan wij, er is gewoon sprake van cultuur verschil. Als Imke haar middelvinger opgestoken had was er waarschijnlijk niet veel aan de hand geweest, had ze twee vingers opgestoken (met de rug van de hand naar het publiek) dan had ze zwaar in de nesten gezeten.
Daarmee jende namelijk de Fransen de Engelsen toen zij de oorlog gewonnen hadden en van alle engelse boogschieters de vingers afsneden. Gewoon vanuit het verleden zo gegroeid en in Nederland precies andersom.

Nog zo een, zeg je hier: Wij gaan graag in zee met u dan willen we zaken den. Zeg je dat in het engels dan wil je failliet gaan met ze... Het is gewoon anders, niet preutser, niet stommer, niet achterbakser gewoon anders.
Mensen die hier verkondigen dat de Engelsen preuts zijn hebben gewoon last van mening.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:31

Ik vind het hilarisch dit als ik het vergelijk met wat ik in menig brits programma hoor.
Daar krijg ik pas echt het schaamrood van op mijn kaken, in tegenstelling tot het woordje shit..

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:35

Gelukkig host Gordon Ramsey geen paardensport voor de Engelsen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 06:59

emma525 schreef:
Gelukkig host Gordon Ramsey geen paardensport voor de Engelsen.

_O-

Beetje overtrokken reactie van de Britten.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:18

stelletje preutse azijnzijkers, dat zijn ze.
Is toch juist een spontane reactie?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:45

Tja de BBC is wel een nationale zender dus dat ze enigszins beschaafde taal willen horen kan ik me wel inbeelden hoewel ik er zelf ook niet zwaar aan til aan dat ene woord kan ik me inbeelden dat zo'n zender dat wel doet. Dit is zo'n woord dat ik ook op onze nationale zender niet snel hoor van hun werknemers. Co-commentatoren letten ook een beetje op hun taal hoewel dit soort dingen hun wel vergeven wordt. Belgische co-commentatoren ga ik ook niet snel g*odverdomme horen zeggen.

Zelfs niet bij het veldrijden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:31

We hebben Engelse vrienden en "shit" is inderdaad not done. Dat wordt als enorm vulgair ervaren. Is gewoon een cultuur verschil. Dus goed leer moment voor Imke.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:42

Jammer dat de Engelsen als azijnpissers en preutse mensen en wat nog wel niet meer negatiefs uitgemaakt worden.

Ik ben benieuwd hoeveel er van die mensen wel eens in Groot-Brittannië zijn geweest en/of een echte Brit tegen zijn gekomen. Zelf vind ik het geweldige mensen om mee om te gaan en hun zijn ook de genen die mij rare woorden leren (en zij leren rare Nederlandse woorden van mij :') ) Er is daar een wat andere cultuur en wat hier gewoon "normaal" is, kan daar een hele andere betekenis hebben. Dat heeft helemaal niets met preuts te maken, maar verschil in benaming.

Daarbij staat er bij een programma waar geschelden kan worden zo'n waarschuwingsteken, die er niet bij zo'n sportuitzending staat!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:39

pien_2010 schreef:
We hebben Engelse vrienden en "oliebol" is inderdaad not done. Dat wordt als enorm vulgair ervaren. Is gewoon een cultuur verschil. Dus goed leer moment voor Imke.

inderdaad, een cultuurverschil, zo had ik het nog niet bekeken!
Maar misschien FEI-TV het dan ook als zodanig zien en het niet zo zwaar oppakken?
Maar goed, is gebeurd :)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 13:21

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 12:52

Prachtig dat logo. :D

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 13:07

Toch wel heel erg handig om te weten dat dat woord 'not done' is in Engeland. Ik spreek best regelmatig met Britten en ben ook wel in zuid Engeland geweest. Echt nooit gehoord dat het zo'n andere lading heeft daar. Ik zeg het echt dagelijks.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 11:47

Ibbel schreef:
Tja, Britten zijn wat dit betreft preutser dan preuts. Amerikanen ook trouwens. Het F-woord kan ook echt niet...
Ze had natuurlijk ook eigenlijk Scheisse moeten roepen. Had Isabell het tenminste ook begrepen :D

Jah weet er alles van :')
Ben bij familie op bezoek geweest in Amerika de broer van mijn opa had ons op het hart gedrukt geen shit te zeggen wat dat kon niet.
Toen stonden we te midigolfen en hij ging er voor de 100ste x net langs dus er floepte bij mijn een f*ck uit hahaha nou het is nooit nooit zo stil geweest op een midigolfbaan :o ;)