Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Upgrade1 schreef:Upgrade1 schreef:
als de fei nou gewoon rollkur toestaat tijdens de proeven vloeit de spanning vast makkelijker af
Wat is dit nou weer voor misselijke opmerking?
Zo wordt het paard ook getraind als ik de foto's uit een ander topic zie. In die houding is er minder engs om naar te kijken en zo is hij ook gewend rond te lopen, dus als er naar een oplossing gezocht wordt zoals de topic titel aangeeft, doe ik deze flauwe voorzet......
Jannepauli schreef:Is Tristan Tucker nu de nieuwe goeroe van amateur-rijdend Nederland?
Ik denk dat hij als eerste zal toegeven dat je een paard weliswaar zult kunnen laten wennen aan bepaalde omstandigheden, voorwerpen, geluiden etc. maar een paard blijft een paard en er zal altijd een element van onzekerheid zijn. En zeker met zo'n hoog in het bloed staand paard als Undercover.
Het lijkt me wel grappig, Edward Gal in de weer met ballen, parapluutjes, rookbommetjes en gillende sirenes. Misschien is politiepaard training wel wat voor hem
youngster schreef:Carl is ook een master met rijden, maar het is geen tovenaar. Net als Edward dit niet is in zulke situatie.s.
Vind het echt te bizar voor woorden hoe hij door dit gebeuren compleet afgebrand wordt.
Kansloos komt ook nog in mij op. Als er iemand weet hoe te moeten rijden is het Edward wel.
RianneH schreef:Ik kan me voorstellen dat ze de prijsuitreiking toch gereden hebben, maar ik vraag me af wat de consequenties waren geweest als hij gewoon zonder paard de ring in was gegaan? Of toch een ander had gezadeld, nog voordat die goedkeuring erdoor was? Met oog op welzijn en wellicht veiligheid zou ik het geen gekke keus gevonden hebben en vraag me dus af wat er gebeurd zou zijn als ie dat gedaan had? Niet alleen in de proef die dag, maar ook vanuit de organisatie..? Ik kan me dreigen met diskwalificatie voorstellen, maar dat kan je toch nooit goed praten tegenover het publiek?
Natuurlijk allemaal achteraf, maar vraag me af wat er zou zijn gebeurd als ze hun poot stijf hadden gehouden.
listiglistje schreef:Johanna59 schreef:Waarschijnlijk is Edward niet de geschikte ruiter voor dit paard.
Gebasseerd op 1 incidentje???vergeet je even dat ie de dag ervoor naar 82% liep in de gewone kur
Ibbel schreef:De beste ruiters zitten hier weer eens op een ander paard.
Wat een flauwe reacties allemaal zeg.
Vooraf was gezegd dat er geen extra paard mee mocht voor de prijsuitreikingen, dus Edward had gewoon geen paard bij zich als back-up. Voor Rio gaat-ie dat wel doen (kost ook niet niks trouwens, even een prijsuitreikingenpaard overvliegen).
En verder kan Edward vast zelf wel bedenken wie of wat hij nog extra kan inschakelen of trainen om Undercover een beetje te helpen.
Overigens: er zijn legio artiesten die stijf staan van de plankenkoorts, iedere avond weer, en zijn toch niet van dat podium af te meppen. Iemand zei dat een artiest 'het niet haalt' als-ie altijd nerveus is, dus dat het paard uberhaupt hiervoor niet geschikt zou zijn, maar voor mensen geldt dat in ieder geval niet.
kyrkelover schreef:Ik vind dat absoluut niet waar. Als mijn paard erg nerveus ergens van werd duurt het toch een tijdje voordat we weer normaal daar kunnen lopen/rijden vooral als we helemaal alleen zijn en dan hebben wij niet eens een paar duizend mensen die klappen en juichen en zitten te kijken.Ik snap alleen niet zo goed wat een prijsuitreiking te maken heeft met het feit dat een paard op een totaal ander moment op zijn tong bijt.
Zo kun je wel alles gaan linken of de schuld geven... ja die persoon op de tribune ging van zijn linker op de rechterbil zitten en daarom schrok hij.
kyrkelover schreef:Ik snap alleen niet zo goed wat een prijsuitreiking te maken heeft met het feit dat een paard op een totaal ander moment op zijn tong bijt.
Zo kun je wel alles gaan linken of de schuld geven... ja die persoon op de tribune ging van zijn linker op de rechterbil zitten en daarom schrok hij.
Jannepauli schreef:Ik vraag me af waarom Edward geen ander paard mocht gebruiken voor de prijsuitreiking? Is dat iets van Aken? Er zijn in het verleden toch wel meerdere ruiters ( Anky bv) die hun nerveuze lievelingen even inruilden?
Cayenne schreef:youngster schreef:Carl is ook een master met rijden, maar het is geen tovenaar. Net als Edward dit niet is in zulke situatie.s.
Vind het echt te bizar voor woorden hoe hij door dit gebeuren compleet afgebrand wordt.
Kansloos komt ook nog in mij op. Als er iemand weet hoe te moeten rijden is het Edward wel.
Eensch, met Sisther heeft hij overigens ook wonderen verricht. Dat was ook geen makkelijke tante (zacht uitgedrukt)
superpony schreef:Misschien moet hij ook een beetje aan de western proeven. Eerst op een paard van een western ruiter en daarna eens lessen met eigen paard. Al meer mensen hebben veel opgestoken van een goede western training.
senna21 schreef:superpony schreef:Misschien moet hij ook een beetje aan de western proeven. Eerst op een paard van een western ruiter en daarna eens lessen met eigen paard. Al meer mensen hebben veel opgestoken van een goede western training.
Dát lijkt me nou eens een leuke stunt. Anky en Edward samen in de westernring.![]()
Dat móet toch mogelijk zijn voor een keer.
Ailill schreef:Niniane schreef:Hij kan i.i.g. wel beter een paard tot rust brengen, althans hij doet er veel moeite voorIs Carl Hester volgens Bokt tegenwoordig de man die van ieder hoog in het bloed staand paard een mak lammetje kan maken?