Volbloedjaarling geveild voor 2,6 miljoen euro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Volbloedjaarling geveild voor 2,6 miljoen euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 10:52

er mag vooral niet vergeten worden dat er van een volbloed niet veel gevraagd wordt. Voornamelijk rechtuit. Ze worden kort gereden en daarbij minimaal belast. Niet te vergelijken met het inrijden van een 3 jarig dressuur paard

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 18:37

Dan nog..je rijd op een peuter..ik kan daar met mn kop niet bij....

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:20

Ik heb getemd, ik word er doodmoe van dat dit elke keer in nieuwstopics naar boven komt.

Als iemand goud wint in de dressuur ga ik daar ook geen discussie over de rollkur beginnen. Zijn zat andere topics voor :)

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 20:27

Waikiki schreef:
Jolliegirl schreef:
Blijf het zo triest vinden dat die beesten al op 1.5 ingereden worden.

Kapotrijden van paarden noem ik dit..

Alles om het geld...

Bah!

Ik snap waar je vandaan komt :j Toch is het niet zo erg als het lijkt te zijn. Ik zat er over na te denken om binnenkort een topic te openen met foto's waarin ik kan uitleggen hoe het er in de race wereld aan toe gaat. Het gaat idd om geld, maar het enige goede daaraan is dat ze een hoop geld aan het paard spenderen mocht er wat zijn. Nogmaals ik begrijp je denken maar het os minder erg dan het lijkt. :)

Ik zou het heel interessant vinden als je zo'n topic opent!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:27

ruitje schreef:
Ik heb getemd, ik word er doodmoe van dat dit elke keer in nieuwstopics naar boven komt.

Als iemand goud wint in de dressuur ga ik daar ook geen discussie over de rollkur beginnen. Zijn zat andere topics voor :)

Ben ik ook tegen.
Zal je me ook over horen.

Feit is gewoon dat jong berijden schadelijk is voor de botten, pezen en spieren.

Voor de kar vind ik nog een ander verhaal omdat daar trekkracht voor gebruikt word.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:33

Waikiki schreef:
Jolliegirl schreef:
Blijf het zo triest vinden dat die beesten al op 1.5 ingereden worden.

Kapotrijden van paarden noem ik dit..

Alles om het geld...

Bah!

Ik snap waar je vandaan komt :j Toch is het niet zo erg als het lijkt te zijn. Ik zat er over na te denken om binnenkort een topic te openen met foto's waarin ik kan uitleggen hoe het er in de race wereld aan toe gaat. Het gaat idd om geld, maar het enige goede daaraan is dat ze een hoop geld aan het paard spenderen mocht er wat zijn. Nogmaals ik begrijp je denken maar het os minder erg dan het lijkt. :)

Ik ben erg benieuwd waarom ze zo jong gereden worden?
Van wat ik weet gaan ze ook snel weer met pensioen. Waarom niet een paar jaar verschuiven? Lijkt me interessant zo'n topic!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:37

Ten eerste: Nee, dat is geen feit. In elke discussie vraag ik om een onderzoek waaruit dat blijkt. Maar verder dan een plaatje van groeischijven en 'die zijn dan nog niet dicht dus het is schadelijk' komen we meestal niet. Dat is voorlopig nog altijd een mening.

Ik heb ook een mening over het vroeg inrijden, die waarschijnlijk dichter bij die van jou staat dan je denkt. Maar ik voel mij niet geroepen die te delen in een leuk nieuwsbericht. Dit nieuwsbericht gaat nergens over inrijden, trainen, wedstrijden o.i.d.

Dus, deze discussie waar ik mij ook toe laat verleiden, is gewoon offtopic. En dat is net zo raar als wanneer je het in een topic van het uitbellen van Gall over de rollkur blijft hebben, dat topic is uiteindelijk ook gewoon op slot gegaan :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 21:39

Omdat paarden rond hun 2 jaar het snelst zijn. Daarna krijgen ze meer kracht en uithouding maar zijn ze een tikkie minder snel.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:44

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om on topic te blijven. Dit topic gaat niet over de leeftijd van inrijden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 22:22

Essie73 schreef:
Hierbij het verzoek om on topic te blijven. Dit topic gaat niet over de leeftijd van inrijden.

Kunnen niet al die zinloze berichten verwijdert worden?