EK Aken: Geen individuele finale voor Anky van Grunsven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:01

Veseosunce schreef:
freeride schreef:
Dressuur of reining, ik vind dat ze allebei *** rijdt.

Goedemorgen. :')

Je mag een mening hebben natuurlijk.. Maar vind je echt dat ze dit niet verdient?

Goedemorgen :-) Ja,ik vind dat echt, dressuur,reining maakt mij niet uit, die zou voor mij nooit meer in de buurt van 'n paard hoeven komen.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:08

FriesWytske schreef:
Jeetje, wat een aantal jaloerse opmerkingen.

Ik gun het haar, ze is een op en top sportvrouw. En ja, ze wist van tevoren al dat het haar niet zou slagen om door te dringen naar de finale. Maar toch is ze mee gegaan voor het team.

Hahaha! Als ik iemands rijstijl afkeur,ben ik er niet jaloers op hoor, jaloezie is ook een erg kinderlijke emotie,ben ik te oud voor ;). Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik vind dat ze in elke discipline *** rijdt, en nu iedereen zo blij is voor Anky en het zo sneu vindt voor Edward...dan gaat mijn nekhaar overeind staan.

Amandavd

Re: EK Aken: Geen individuele finale voor Anky van Grunsven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:12

Je komt anders totaal niet volwassen over door je opmerkingen, je lijkt inderdaad wel een kindje met een pruillip. Als je dingen kan onderbouwen zou ik je wellicht nog serieus nemen, maar iemand die zo over een ander praat is de discussie al niet waard.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:19

Amandavd schreef:
Je komt anders totaal niet volwassen over door je opmerkingen, je lijkt inderdaad wel een kindje met een pruillip. Als je dingen kan onderbouwen zou ik je wellicht nog serieus nemen, maar iemand die zo over een ander praat is de discussie al niet waard.

Als ik me er even in gooi, ik vind dit ook niet een gepaste opmerking door haar kinderachtig te noemen, ik zou nu ook wel heel bokt over mij heen krijgen maar zij mag dat toch zeggen.. Ik vind ook dat ze dit niet verdient, mede doordat er anderen waren die in de top boven haar staan en over haar scores heen hebben gereden, en daarbij vind ik ook dat ze in de dressuur veel klaar heeft gekregen door haar de eerste overwinningen.. Naam doet heel veel, en daarbij vind io het geen prettig persoon. Heel afdwingend en als iets niet op haar manier gaat is het erg.

Misschien is dat ook de reden van freeride? En is dit wel genoeg onderbouwd?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:20

Kozbi schreef:
Amandavd schreef:

Als ik me er even in gooi, ik vind dit ook niet een gepaste opmerking door haar kinderachtig te noemen, ik zou nu ook wel heel bokt over mij heen krijgen maar zij mag dat toch zeggen.. Ik vind ook dat ze dit en niet verdient, meder doordat er anderen waren die in de top boven haar staan en over haar scores heen hebben gereden, en daarbij vind ik ook dat ze in de dressuur veel klaar heeft gekregen door haar de eerste overwinningen.. Naam doet heel veel, en daarbij vind io het geen prettig persoon. Heel afdwingend en als iets niet op haar manier gaat is het erg.

Ik vind het behoorlijk kinderachtig door dingen te gebruiken als *** en iemand af te zeiken, zonder een waarom. Prima dat je iemand niet mag, maar op zo'n manier...

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:25

Kozbi schreef:
Amandavd schreef:

Als ik me er even in gooi, ik vind dit ook niet een gepaste opmerking door haar kinderachtig te noemen, ik zou nu ook wel heel bokt over mij heen krijgen maar zij mag dat toch zeggen.. Ik vind ook dat ze dit en niet verdient, meder doordat er anderen waren die in de top boven haar staan en over haar scores heen hebben gereden, en daarbij vind ik ook dat ze in de dressuur veel klaar heeft gekregen door haar de eerste overwinningen.. Naam doet heel veel, en daarbij vind io het geen prettig persoon. Heel afdwingend en als iets niet op haar manier gaat is het erg.

Ik vind het behoorlijk kinderachtig door dingen te gebruiken als *** en iemand af te zeiken, zonder een waarom. Prima dat je iemand niet mag, maar op zo'n manier...[/quote]

Ik geef je er gelijk in dat ze het anders had kunnen verwoorden.. Maar afzeiken doet niemand ofja ik zie het maar als haar mening. En ze had het ook kunnen onderbouwen maar ik denk dat bijna iedereen hier wel diep van binnen beter weet.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:16

Suzan_bobar schreef:
Is er ook een filmpje beschikbaar??

Op Facebook van Anky staat een film

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:49

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:17

Dank je voor het delen! Ik vind het knap. De overgang van dressuur naar reining lijkt mij enorm. En dan ook nog leuk mee kunnen komen. Tuurlijk wint ze niet, maar wie weet gaat dat nog komen,.... Anky is een sportvrouw in hart en nieren en werkt er hard voor.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:49

Goed,mijn onderbouwing: ze rijdt in de dressuur en de reining *** naar mijn mening,omdat ze zonder de volgende zaken haar paarden showt: oprechte ontspanning,lossigheid,op de achterhand, neus op of vóór de loodlijn,deftige beenligging van de ruiter,elleboog-teugel-mond verbinding en ze rollkurt ze allemaal.....dus nee,ik gun zo iemand niks van prijzen en kansen, zij en vele anderen zijn voorbeeldruiters, binnen nu en 5 jaar rijdt 90% van alle ruiters zo rond, ten koste van paarden,en de jury blijft het maar waarderen met veel te hoge punten. *** gebruiken is niet kinderachtig bedoelt,probeer gewoon geen krachttermen te gebruiken op 'n forum.
edit: ik zeik haar niet af,ik walg van haar manier van rijden,en de super enthousiaste reacties erop.met al dat :respect,wow,dat ze dat durft!!! Niks knaps aan, ik zie ook geen knappe prestatie.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:04

freeride schreef:
Goed,mijn onderbouwing: ze rijdt in de dressuur en de reining *** naar mijn mening,omdat ze zonder de volgende zaken haar paarden showt: oprechte ontspanning,lossigheid,op de achterhand, neus op of vóór de loodlijn,deftige beenligging van de ruiter,elleboog-teugel-mond verbinding en ze rollkurt ze allemaal.....dus nee,ik gun zo iemand niks van prijzen en kansen, zij en vele anderen zijn voorbeeldruiters, binnen nu en 5 jaar rijdt 90% van alle ruiters zo rond, ten koste van paarden,en de jury blijft het maar waarderen met veel te hoge punten. *** gebruiken is niet kinderachtig bedoelt,probeer gewoon geen krachttermen te gebruiken op 'n forum.
edit: ik zeik haar niet af,ik walg van haar manier van rijden,en de super enthousiaste reacties erop.met al dat :respect,wow,dat ze dat durft!!! Niks knaps aan, ik zie ook geen knappe prestatie.

Ik snap je punt wel. Maar zelfs half Bokt vindt de rollkur en achter de loodlijn lopen e.d. heel normaal, want op hoog niveau mag dat opeens wel ofzo. Hier had ik laatst nog een discussie over elders op Bokt in een Totilas topic (ging over hoe Totilas getraind en gereden werd o.a.)... :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:32

In de andere topics heb ik gezegd dat Anky niet goed genoeg is voor het EK. Maar ik vind dat ze heel netjes heeft gereden.
Haar dressuur kunsten staan hier, behalve haar rijervaring, los van. Ze doet enorm haar best om te ontspannen en los te laten. Waar je ook in de western je paard niet klakkeloos los kan gooien.
Kijk eerst even naar haar ritten en hoe ontspannen ze met haar paard de arena uit komt. Teugels los, glimlach erop en lekker zitten.
De hele dressuur was om te huilen, dus dat is een discussie die hier en nu niks gaat opleveren.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 08:57

Grappig, dat een aantal van jullie haar zo vaak gesproken hebben, dat jullie een mening over haar persoonlijkheid kunnen vormen :=

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:34

Ik heb genoten van Anky, ondanks dat er geen top score is gereden en dit ook niet in de verwachting lag. Anky doet het graag en heeft zich gekwalificeerd. Dat de FEI niet voor iedere ruiter interessant is kan Anky zelf niets aan doen. Dat de bondscoach haar heeft gevraagd ook niet. Jammer dat er zoveel commentaar op de keus van Anky is gekomen. Iedereen staat vrij om zichzelf te kwalificeren als iemand meent dat ze er zelf bij hadden moeten zijn. De bondscoach neemt je graag mee als je je kwalificaties hebt gereden en goede scores kunt rijden.
Anky kan zelf niets veranderen aan de keuzes die zijn gemaakt en de voorwaarden van de FEI. Op persoonlijke titel vind ik daarom dat zij al het 'gepiep' niet verdient.
Bedankt NL team voor het mooie EK!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:53

Popke, het ging ook niet daarom. De discussie is pas op gang gekomen nadat engelse ruiters opmerkingen maakten, waarop western ruiters probeerden uit te leggen hoe en waarom.

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 12:58

superpony schreef:
Popke, het ging ook niet daarom. De discussie is pas op gang gekomen nadat engelse ruiters opmerkingen maakten, waarop western ruiters probeerden uit te leggen hoe en waarom.

Ben het nu allemaal aan het teruglezen. En inderdaad, opmerking op basis van onkunde snijden geen hout. Ach, het is achter de rug en het was geweldig om mee te maken vanuit Aken.
Heb genoten, en ga de volgende keer weer, ongeacht welke deelnemers er zijn :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 00:25

Icecrystal schreef:
Grappig, dat een aantal van jullie haar zo vaak gesproken hebben, dat jullie een mening over haar persoonlijkheid kunnen vormen :=

Geen idee wie je bedoelt maat ik voel me aangesproken :')

Maaaar wat wel grappig is, dat ik haar inderdaad persoonlijk ken, in iedergeval veeeel persoonlijker als 99% van jullie. Niet dat dat mij belangrijker maakt of wat dan ook maar de conclusies die ik trek zijn igg wel juist of wat in jullie geval belangrijker is zijn mijn conclusies gebaseerd op is wat 'echt' is.

Afin, al had ik het iemand anders meer gegund om de (meest) boven genoemde redenen vind ik dat ze het nog wel netjes heeft gedaan en dat ze trots mag zijn. Al had ik persoonlijk liever iemand anders zien gaan.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 10:45

Cool filmpje op facebook van haar rit :D :D
ze kijk alleen zo strak alsof ze in de 8baan moet ;)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:11

Dat Anky geen ultiem niveau van reining heeft maakt niet zoveel uit, niemand is perfect en het is heel anders qua controle dan ze gewend is. Vergeleken met die italiaan zijn er wel meer niet zo goed.
Ik vind het ontzettend knap dat ze zo haar horizon verbreed en dit erbij doet.
Anky meenemen naar de FEI is echt geen domme beslissing geweest van David - naast het feit dat ze gewoon netjes rijd (haar cirkels zijn haar sterke punt) is ze ook nog eens super bekend. Dus dit zorgt weer voor meer aandacht naar de westernsport toe in eigen land maar ook in andere landen.
En dat kan ik als western ruiter alleen maar toejuichen :j

MannyChina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:00

Icecrystal schreef:

je haalt me de woorden uit mn mond....