EK Aken: unieke bronzen medaille voor Nederlands reiningteam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: EK Aken: unieke bronzen medaille voor Nederlands reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 07:07

Ik heb uit het andere topic met echte reiningdames begrepen, dat de score van Anky ook voldoende was voor brons, dus dat heeft ze gewoon heel goed gedaan.
Als je dat dan weer vergelijkt met Patrick, dan hadden we bij de dressuur geen goud gehad, dus de score van Anky telt net zo goed mee als die van Patrick!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:24

LindyH schreef:
Ja, maar ik denk wel dat Anky was ingecalculeerd als streepresultaat. Sterker nog, als alle vier de scores zeker mee hadden geteld dan had de bondscoach waarschijnlijk iemand anders meegenomen.

Volgens mij kwam uit eerdere topics naar voren dat er niemand anders was/wilde.

Iedereen uit team nl had streep resultaat kunnen zijn, dat voor eindstand niet uitgemaakt.

En volgens mijn snelle berekening hadden we zilver als wel alles meetelde, Duitsland had nl maar 3 ruiters in team met score, 4de had niks.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 08:27

Toch jammer dan eigenlijk......

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:02

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:34

Ontzettend leuk interview idd, ze weet zich fantastisch te presenteren! Met deze dame als ambassadeur hebben we het nog best getroffen denk ik.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 09:59

Inderdaad, fijn dat de media nu eens aandacht aan de reiningsport geeft.

Alleen vind ik het persoonlijk jammer dat ze er continu uit pikken dat het 'maar een hobby' is en dat ze het in haar eentje heeft gewonnen, in plaats van met de hele groep.
Maar dat zal wel een media puntje zijn en niet direct op Anky zelf.

Ze doet goed haar best en geeft de Reining sport zo wel de aandacht die het verdient :)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 15:44

Haar paard (Whiz) niet zo een goede????
Gdvdmme, menig reining ruiter mocht willen ze een paard als hem met zijn talent en perfecte bloedlijn op stal te hebben!!
Het dier heeft rond de 50.000$ op naam staan van wat hij allemaal door de jaren heen (met zijn vorige berijdster) gewonnen heeft.

Jammer!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:30

knap gedaan!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 03:32

Waar zijn alle bokkers nu dat anky veel te slecht zou zijn?? ;)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 06:43

Ik hoorde en hoor in ieder geval niet bij die bokkers.
A. Omdat ik vind, dat Anky super haar best doet in een nieuwe tak van sport en daarin heel bewust voor een ervaren paard heeft gekozen.
B. Omdat ik geen ervaring in de reining heb op 1 keer na en ik weet nog hoe lastig ik het die eerste keer vond, maar heb er verder ook geen verstand van, dus wie ben ik om te oordelen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:49

Geryon schreef:

Hier is er één :j
Overigens, het grappige is dat ze dat zelf ook vindt :j Maar eerlijk is eerlijk, zonder Anky was dit nooit op tv gekomen, dus de PR die ze meebrengt, gecombineerd met het feit dat ze zich volledig heeft ingezet, is gaaf.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 08:51

Wendy schreef:
Geryon schreef:

Overigens, het grappige is dat ze dat zelf ook vindt :j Maar eerlijk is eerlijk, zonder Anky was dit nooit op tv gekomen, dus de PR die ze meebrengt, gecombineerd met het feit dat ze zich volledig heeft ingezet, is gaaf.

Maar waaruit leid je dan nu nog af, dat ze te slecht is......
Zelfs met haar resultaat als 3e was het voldoende geweest voor brons.
Dan ben je blijkbaar toch goed genoeg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:14

Tendance schreef:
Wendy schreef:

Maar waaruit leid je dan nu nog af, dat ze te slecht is......
Zelfs met haar resultaat als 3e was het voldoende geweest voor brons.
Dan ben je blijkbaar toch goed genoeg.

Je hebt de scores gezien toch?
Met het risico om de knuppel opnieuw in het hoenderhok te gooien: moet je met zulke scores uberhaupt een EK organiseren?
Even ter herinnering: als je geen fouten maakt in je reining proef, dan haal je 70 punten, x 2 is een uitgangsscore van 140....
Op het EK waar de toppers wel aan mee doen, liggen de scores dan ook (terecht?) hoger, zie bijvoorbeeld hier http://www.westerntoday.nl/nieuws/item/ ... ha-ek-2015

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 09:26

Maar ze houdt zich prima staande op dit EK en slaat geen flater. Er zijn er wel meer, die niet door mogen naar de volgende ronde.
Of ben je alleen goed genoeg als je kunt winnen?
Volgens mij doet ze in deze prima mee. En ik kijk niet naar scores, want daarvoor heb ik er te weinig verstand van.
Ik zie alleen dat ze blijkbaar goed genoeg was om met de landenwedstrijd brons te halen. Ook met haar score.
Te slecht lijkt mij dus overtrokken.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:01

LindyH schreef:
Leuk dat het bij Studio Sport komt! Jammer dat het waarschijnlijk weer alleen over Anky zal gaan, maar dat moeten we dan maar voor lief nemen. Als zij niet had meegedaan was het überhaupt niet op TV gekomen.

ik ben helemaal niet bekend in de western wereld. Daarom deze serieuze vraag (zonder iets of iemand te beledigen). Is het voor de western sport positief dat Anky meedoet? Dat het nu meer publiciteit krijgt en meer westernruiters? en is zij werkelijk zo goed dat ze mee mag in het nederlandse team? of is dat vanwege haar naam (en evt. positieve voordelen van publiciteit voor de nederlandse western).

Nogmaals serieuze vraag... zeker geen negatief word of iemand. gewoon benieuwd hoe de western rijders / discipline hier tegen aan kijkt :)

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:03

Tendance schreef:
A. Omdat ik vind, dat Anky super haar best doet in een nieuwe tak van sport en daarin heel bewust voor een ervaren paard heeft gekozen.
B. Omdat ik geen ervaring in de reining heb op 1 keer na en ik weet nog hoe lastig ik het die eerste keer vond, maar heb er verder ook geen verstand van, dus wie ben ik om te oordelen.

jouw punt A... dat zouden veel meer mensen moeten doen.. zoveel meer plezier als je leert van een paard in een nieuwe discipline en daarna pas een jong paard koopt ;-)

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:14

Ze weet zelf ook maar al te goed dat ze niet goed genoeg is, dat roepen niet alleen de western ruiters. En dat ze vooral gevraagd is ter promotie van de reiningsport omdat de FEI nu eenmaal een wedstrijd is waar veel aandacht aan besteed wordt in de media. En daar is ze zeker in geslaagd, want door Anky is de reining meer in beeld gekomen deze week. Dat ze brons hebben gewonnen is vooral te danken aan de hoge scores van de andere twee ruiters. De score van Anky was een score die menig reining ruiter in NL haalt op een wedstrijd, zelfs in de laagste klassen. Anky is natuurlijk niet de slechste reining ruiter in NL, dat wordt ook niet gezegd, maar ze behoord zeker niet tot de besten.

Dit is wat ze er zelf over gezegd heeft (stukje uit het interview van http://www.westerntoday.nl):

Wat vind je ervan dat iedereen een mening heeft over het feit dat je in het team zit?
“Ik weet dat ik nog niet de beste ben in de reiningsport en ik weet dat iedereen zijn of haar mening hierover heeft. Iedereen mag denken wat hij/zij hierover wilt denken. Ik ben hier echt voor het team en voor de sport. Voor mijn eigen carrière hoef ik het echt niet te doen. Ik ben echt van mening dat de FEI kampioenschappen een goede reclame is voor de reiningsport. Als je meer bekendheid wilt hebben dan moet je hier aanwezig zijn als ruiter en als team. Hier zijn journalisten van alle kranten en TV programma’s.
Ik ben gevraagd door de bondscoach of ik het team wilde aanvullen en heel eerlijk gezegd heb ik daar wel even over getwijfeld. Ik weet dat mijn niveau eigenlijk niet hoog genoeg is, maar heb het echt gedaan voor het Nederlandse team en de reiningsport. Het is een hobby voor mij en geniet er ontzettend van om hier te rijden. Ik hoop dat er meer reiningruiters zich gaan kwalificeren voor deze kampioenschappen. Het is zo belangrijk voor de groei van de sport. Ik sta graag mijn plekje af en ga dan de sport aanmoedigen vanaf de kant.”

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 11:40

Ze is niet goed genoeg om te winnen, maar ze draait toch lekker mee.
En dus is ze goed genoeg om deel te nemen.
Als je niet mag deelnemen aan het EK op het moment dat je geen kans maakt op goud, dan hoeven er vanmiddag in de dressuur ook maar een stuk of 4/5 te starten. En dan ben ik positief.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:03

fleurbartels schreef:
Tendance schreef:

jouw punt A... dat zouden veel meer mensen moeten doen.. zoveel meer plezier als je leert van een paard in een nieuwe discipline en daarna pas een jong paard koopt ;-)

Ze heeft niet 'bewust' gekozen voor een ervaren paard. Ze mocht dit paard in 2010 lenen van Cira Beack en toen het paard terug moest waren haar kinderen en Anky zelf gehecht geraakt aan Whiz en hebben ze besloten het paard te kopen. Anky rijd overigens al heel wat jaren western. Ze heeft heel veel western demo's gedaan samen met haar vriendin Rieky Young.
Dit is een foto van Anky uit 1996:
Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:05

Geryon schreef:

Nou, hier ben ik :D

Anky haar runs waren netjes gezegd ,,matig,, en dat NL brons heeft is vooral aan Jurgen, Olivier en Rieky te danken die eigenlijk haast niet door pers genoemd worden.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:07

fleurbartels schreef:
LindyH schreef:
Leuk dat het bij Studio Sport komt! Jammer dat het waarschijnlijk weer alleen over Anky zal gaan, maar dat moeten we dan maar voor lief nemen. Als zij niet had meegedaan was het überhaupt niet op TV gekomen.

ik ben helemaal niet bekend in de western wereld. Daarom deze serieuze vraag (zonder iets of iemand te beledigen). Is het voor de western sport positief dat Anky meedoet? Dat het nu meer publiciteit krijgt en meer westernruiters? en is zij werkelijk zo goed dat ze mee mag in het nederlandse team? of is dat vanwege haar naam (en evt. positieve voordelen van publiciteit voor de nederlandse western).

Nogmaals serieuze vraag... zeker geen negatief word of iemand. gewoon benieuwd hoe de western rijders / discipline hier tegen aan kijkt :)

Ik vind het voor de publiciteit positief maar ergens jammer er niet veel meer kwaliteit van reiners getoond worden die het veel beter doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:10

Narobi schreef:
Ze heeft niet 'bewust' gekozen voor een ervaren paard. Ze mocht dit paard in 2010 lenen van Cira Beack en toen het paard terug moest waren haar kinderen en Anky zelf gehecht geraakt aan Whiz en hebben ze besloten het paard te kopen. Anky rijd overigens al heel wat jaren western. Ze heeft heel veel western demo's gedaan samen met haar vriendin Rieky Young.
Dit is een foto van Anky uit 1996:
[ Afbeelding ]

Ze heeft wel bewust voor een ervaren paard gekozen, dat heeft ze in een eerder interview al eens aangegeven, dat ze dit paard toen in eerste instantie mocht lenen wad erg mooi meegenomen.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:12

Tendance schreef:
Ze is niet goed genoeg om te winnen, maar ze draait toch lekker mee.
En dus is ze goed genoeg om deel te nemen.
Als je niet mag deelnemen aan het EK op het moment dat je geen kans maakt op goud, dan hoeven er vanmiddag in de dressuur ook maar een stuk of 4/5 te starten. En dan ben ik positief.

Ik zou zeggen, lees onderstaand topic even helemaal door voordat we hier diezelfde discussie weer gaan starten. Daar staat het allemaal haarfijn uitgelegd.
[VN] Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 12:15

Het enige wat ik weet en wat ik erover zeg is dat haar in dat interview gevraagd werd of ze niet liever een jong onervaren paard had gehad. Haar antwoord daarop was, dat ze dit tegenover het paard en de sport niet eerlijk vond.
Daarna ging hey over jeugdruitertjes en jonge pony's. Ook daar heeft ze een duidelijke mening over.

Maar goed. Wat het ook zij..... mijn standpunt A. en B. zijn en blijven wat ze zijn en ik kijk dus zeer positief tegen haar manier van doen aan.

fleurbartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:56

Narobi schreef:

aja bedankt! en ieder ander ook bedankt voor je reactie.
@ rapido; ik begrijp inderdaad je frustratie dat er niet meer getoond wordt. Opzich hebben veel mensen natuurlijk helemaal geen verstand van reining en is het al snel indrukwekkend voor een leek (zoals ik :P). Dus wanneer dat meer mensen aantrekt ... is dat top natuurlijk! In een voetbalelftal krijgt de topscoorder helaas ook de meeste aandacht, terwijl daarvoor 10 man hun best hebben gedaan om die topscoorder een goede situatie te geven om te scoren. Dat soort dingen blijven onwijs moeilijk.