ikkedus schreef:Ontzettend bizar btw dat dierenartsen hem niet fit verklaren en een JURY nb zegt dat hij wel kan starten. Hele rare redenering!!!
.. en dat terwijl juist dát jurylid hem de laagste punten gaf als ik me goed herinner.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
damian23 schreef:Heel erg sneu. Maar ik denk dat het voor het paard beter is dat hij met pensioen gaat.Citaat:Voor de Grand Prix werd er al getwijfeld over de gezondheid van de hengst. Keuringsdierenartsen vonden het linker achterbeen niet in orde. Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."
Maar ik vind dit echt te bizar voor woorden. In de proef zie je ook dat het paard pijn heeft. In verzet gaat als hij dat linker achterbeen moet belasten.
Jannepauli schreef:ikkedus schreef:Ontzettend bizar btw dat dierenartsen hem niet fit verklaren en een JURY nb zegt dat hij wel kan starten. Hele rare redenering!!!
.. en dat terwijl juist dát jurylid hem de laagste punten gaf als ik me goed herinner.
N0a schreef:Het is onwijs zonde van zo'n gaaf paard.
Ik vond het overigens wel raar dat MAR zelf in een interview met de Duitse tv aangeeft dat hij in het begin niet door de keuring kwam, maar dat de jury toen heeft gezegd dat hij mocht starten. Als je weet dat je paard met de hakken over de sloot door de keuring komt en je voelt met inrijden dat hij niet lekker loopt.. Waarom start je dan? Je gaat mij niet vertellen dat hij die onregelmatigheid/tact fouten niet heeft gevoeld.
Goed dat ze hem nu terug trekken.
N0a schreef:Het is onwijs zonde van zo'n gaaf paard.
Ik vond het overigens wel raar dat MAR zelf in een interview met de Duitse tv aangeeft dat hij in het begin niet door de keuring kwam, maar dat de jury toen heeft gezegd dat hij mocht starten. Als je weet dat je paard met de hakken over de sloot door de keuring komt en je voelt met inrijden dat hij niet lekker loopt.. Waarom start je dan? Je gaat mij niet vertellen dat hij die onregelmatigheid/tact fouten niet heeft gevoeld.
Jannepauli schreef:N0a schreef:Het is onwijs zonde van zo'n gaaf paard.
Waarschijnlijk toch het resultaat van de enorme druk die er op ruiter, familie en hengstenhouder lag om eindelijk eens iets te presteren..
Terugblikkend is het al met al toch wel een teleurstellende en trieste onderneming geweest, de miljoenenaanschaf van dit paard.
EngeltjeS schreef:Ik vind het echt zo jammer, zo sneu voor het mooie paard.
Stiekem hoop ik dat hij nu echt mag (en kan) genieten van een mooi pensioen.
Hij heeft de wereld genoeg laten zien. Dat hij talent heeft, weet iedereen.
Maar er is een grens, en volgens mij, is die bereikt.