EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:30

Totilas loopt duidelijk onregelmatig (eerder kreupel), de stangteugel heeft Rath helaas ook veel te stral gedurende de hele proef. Er is de hele proef lang protest te zien (staart-zwaaien, mond openen, oren ver naar achter)... Nee, zeker door die onregelmatigheid zou hij nog (ver) onder de 70% moeten krijgen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:42

Pardon? >;)
Heeft ie zn eigen proef wel terug gezien :')

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:48

Ik heb de proef live gekken en ook op youtube terug gekeken.
Ja hij loopt onregelmatig, zeker met uitstrekken, maar op de haperende beelden van youtube lijkt het erger te zijn dan live.
Ontzettend terecht dat hij niet helemaal bovenaan geëindigd is, gezien de spanning en het minder meekomende linkerachterbeen, maar kreupel zou ik het niet noemen.

Tazzey

Re: EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:50

Dat dier loopt totaal niet zuiver links achter. Als ik zo de ring in zou gaan dan werd ik er direct weer uitgezet, en terecht!!

Ik heb Rath altijd wel een sympathiek persoon gevonden maar deze uitspraken en zijn gedrag na de proef doen mijn mening veranderen. Jammer.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:51

Was gewoon geen top proef en al helemaal niet voor 80% zoals Rath zelf oppert.
De meeste dromen zijn bedrog, helemaal voor Rath alsnog !

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:51

Eef_Bam schreef:
Ja hij loopt onregelmatig, zeker met uitstrekken, maar op de haperende beelden van youtube lijkt het erger te zijn dan live.
Ontzettend terecht dat hij niet helemaal bovenaan geëindigd is, gezien de spanning en het minder meekomende linkerachterbeen, maar kreupel zou ik het niet noemen.

Op het niet haperende stukje van de eerste uitgestrekte draf dat de FEI op hun facebook pagina heeft gepost vond ik het er nog steeds niet oke uitzien. Misschien niet kreupel, maar zeer zeker niet mooi regelmatig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:54

Mar moet zich niet aanstellen, wat een oen en dan ook de bondscoach nog zeggen dat ze minstens 80% verwachtte, ben benieuwd of de trainer nog wat te zeggen heeft.

Cioccolato

Eeuwig zonde van dit paard. Rath kan het er niet uit halen en zal dat ook nooit kunnen. Klein stappie terug qua paard neemt voor hem ook de druk weg.
Jammer dat sommige mensen zo enthousiast blijven omdat het Toot is, gezien de punten van de jury..

Eef_Bam

Finliox schreef:
Eef_Bam schreef:

Op het niet haperende stukje van de eerste uitgestrekte draf dat de FEI op hun facebook pagina heeft gepost vond ik het er nog steeds niet oke uitzien. Misschien niet kreupel, maar zeer zeker niet mooi regelmatig.

Ben ik zeker met je eens :) .

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 18:55

Eef_Bam schreef:

In de medische wereld is er een gradering van kreupelheden, daar wordt niet over onregelmatig gesproken. De gradering gaat van 1-5. Bij 1 is er herhaaldelijk met hetzelfde been een kreupele pas te zien (maar niet constant), bij 5 staan ze op 3 benen. Ik denk dat 1 met onregelmatig overeen komt... Ik zou Totilas in deze proef zomaar een 3 uit 5 geven

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:00

In de medische wereld inderdaad, maar aangezien wij de medische wereld niet zijn en de juryleden ook niet, kunnen wij enkel spreken over onregelmatigheid in een proef. Niet over kreupel zijn, tenzij lopend op 3 benen.
Juryleden worden opgeleid met de wetenschap, dat zij een paard niet ik de categorie kreupel mogen indelen, maar dat een arts dit doet.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:01

Het lijkt mij eerder dat ie 'teugelkreupel' is, in de uitgestrekte stap als de teugels los zijn loopt hij namelijk wel zuiver.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:01

Ik ben geen dierenarts, maar ik zou hem in het algemeen een 1 uit 5 geven, en in de uitgestrekte draf een 2 uit 5. Maar goed, ik ben hier niet om Totilas te verdedigen, ik wilde alleen de reacties naar aanleiding van het youtube filmpje wat nuanceren :Y), daar lijkt het erger dan dat het live was. Paard loopt in ieder geval niet helemaal goed, daar zijn we het over eens :) .

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:09

Het YouTube-filmpje is inderdaad gewoon drama gefilmd.
Het hakkelt als een malle!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:11

Het viel mij inderdaad op dat het filmpje op youtube erg haperde, maar goed zuiver leek het dier ook niet te lopen. Tegenvallende punten kunnen altijd gebeuren, juist een mooi moment om dan als volwassen persoon te reageren en te denken "ok volgende keer beter". Nu komt ie in mijn ogen een beetje als een verwend jongetje over.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:14

Pardon?

Paard was niet rad.

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:15

Is hij het niet eens met de puntentelling of de jurering? Aan de puntentelling is weinig te doen volgens mij :D

"Dat begreep niemand"
Nou ik wel hoor meneer Rath.

Ben benieuwd of ze in de Special starten...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:16

Haha rath dacht vast ik rij op toot en de punten worden mij zo in mijn schoot geworpen en ik word wel eerste :')

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:17

Antoinette schreef:
Is hij het niet eens met de puntentelling of de jurering? Aan de puntentelling is weinig te doen volgens mij :D

"Dat begreep niemand"
Nou ik wel hoor meneer Rath.

Ben benieuwd of ze in de Special starten...

Ben ik ook benieuwd naar. Ook of ze er überhaupt nog op terugkomen...

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:38

Ik heb nog nooit in een topic over Rath/Toot gereageerd, er wordt al genoeg over gezegd eigenlijk.
Mijn mening vanaf het begin: het is geen combinatie en dat zal het ook nooit worden.
En dan ga ik op mijn gevoel af, niet op mijn verstand....

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:43

Geen combinatie zijn en toch zo'n score rijden vind ik best heel netjes.....
Ik mocht willen dat ik dit op dat niveau kon met een paard waar ik wel een combinatie mee ben.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:47

Typisch dat Bokt wel mag klagen over onterechte puntentelling, maar als een ruiter dat zelf doet is het opeens weer onacceptabel en vallen we erover met z'n allen :?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:48

Sharonaa_ schreef:
Pardon?

Paard was niet rad.

Paard was niet Rath idd :D

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:49

Tendance schreef:
Geen combinatie zijn en toch zo'n score rijden vind ik best heel netjes.....
Ik mocht willen dat ik dit op dat niveau kon met een paard waar ik wel een combinatie mee ben.

Niet genoeg combinatie om te presteren wat Gal heeft gepresteerd.
Zo beter?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:50

Paardje van rath was niet rad :+

En hij denkt net terug van weggeweest te zijn dat hij meteen alles wint?
Soms werkt jurysport net anders.