Paardenkwakzalver vandaag voor de rechtbank *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:34

Ik denk wel als je wat handig bent dat je als dierenarts kan overkomen zonder diploma en kunt behandelen.
Zeker als je jou focussed op de dingen die niet zozeer intern zijn of spoed..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 12:37

De rechter heeft uitspraak gedaan. Zie update in het artikel

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:38

bijzonder verhaal!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:41

Éen jaar sluiten van zijn kliniek? >;) wat dacht je van gewoon nooit meer O:)
en een paar geld boetes :')
Laatst bijgewerkt door NienSCHaap op 10-08-15 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:41

slappe hap weer de rechtspraak in nederland..
Hij heeft ondertussen die boetes allang verdient met z'n ibuprofen

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:43

Klinkt als een klassiek gevalletje Narcisme...
Ziehier:
De diagnose narcistische persoonlijkheidsstoornis moet gesteld worden door een psychiater of psycholoog. De stoornis begint in de vroege volwassenheid en komt tot uiting via minstens vijf van de volgende kenmerken:
De persoon heeft een opgeblazen gevoel van eigen belangrijkheid. Iemand overdrijft bijvoorbeeld zijn prestaties of talent en verwacht als superieur behandeld te worden, ook als de prestaties hiertoe geen aanleiding geven.
De persoon is geobsedeerd door fantasieën over onbeperkte successen, macht, genialiteit, schoonheid of ideale liefde.
De persoon ziet zichzelf als uniek of ‘heel speciaal’. De persoon verwacht alleen begrepen te kunnen worden door, of om te horen gaan met andere heel speciale mensen of mensen (of instellingen) met een hoge status.
De persoon verlangt naar extreme bewondering.
De persoon heeft een gevoel bijzondere rechten te hebben. Hiermee wordt bedoeld dat iemand een onredelijke verwachting heeft van een uitzonderlijk welwillende behandeling van anderen. Of iemand verwacht dat een ander automatisch meegaat met zijn of haar verwachtingen.
De persoon maakt misbruik van anderen om zijn of haar eigen doelen te bereiken.
De persoon heeft een gebrek aan empathie; hij of zij is niet bereid de gevoelens en behoeften van anderen te erkennen of zich daarin te verplaatsen.
De persoon is vaak jaloers op anderen of denkt dat anderen jaloers zijn op hem of haar.
De persoon is arrogant of toont hooghartig gedrag.
Laatst bijgewerkt door Hatsjie op 10-08-15 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:43

NienSCHaap schreef:

Kan hij ondertussen in spoedtempo zijn diploma dierenarts gaan halen en volgend jaar zijn kliniek weer opendoen }> :+

Muronia

Re: Paardenkwakzalver vandaag voor de rechtbank *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:47

Zo dan, ik wist niet dat hij niet bevoegd was. Mijn vorige paard is via via aan hem verkocht en heeft daar jaren op stal gestaan. Sinds vorig jaar niet meer gelukkig, maar dit is niet best!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:48

Pandora2 schreef:
NienSCHaap schreef:

Kan hij ondertussen in spoedtempo zijn diploma dierenarts gaan halen en volgend jaar zijn kliniek weer opendoen }> :+

liever niet zeg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:50

Komt ie weer mooi mee weg! Het is geen domme jongen, dat blijkt wel... Maar zal mij niet verbazen dat ie gewoon naar de andere kant van het land verhuisd en daar weer vrolijk verder gaat :n

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:52

Relaxed schreef:
Komt ie weer mooi mee weg! Het is geen domme jongen, dat blijkt wel... Maar zal mij niet verbazen dat ie gewoon naar de andere kant van het land verhuisd en daar weer vrolijk verder gaat :n

Laat hem lekker richting de USA gaan :Y) zijn we hier van hem af.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:54

Relaxed schreef:

Nee hoor, die neemt gewoon een net afgestudeerd, dociel dierenartsje in dienst en gaat dus gewoon door maar dan is er een deugdelijk diploma in huis. :+

Heb ooit begrepen dat er een overschot aan VA-s bestaat, dus zon jonge dame die valt voor zijn grandeur en charme zal ie bij bosjes kunnen aanstellen en salaris valt ook heel erg mee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:56

NienSCHaap schreef:

Het is zelfs nog voorwaardelijk... dus hij mag gewoon open blijven.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:59

Bah wat een gekleurd nieuwsartikel! Hoort nieuws niet objectief te zijn? Dit stukje heeft bokt toegevoegd en komt niet uit het officiele artikel

Onder andere de KWPN-goedgekeurde tuighengst Emiliano (v. Manno) werd door Van D. behandeld. De bruine hengst had een ernstige peesblessure opgelopen en werd bij de kliniek in Gasselt behandeld met de lasertherapie en "een variant van Ibuprofen", zo is te lezen in een artikel in de Paardenkrant in 2014. Ondanks de behandeling duurde het nog "een maand of vijf, zes" voor Emiliano zijn been weer kon belasten.

!!!!!!!!!!!!! Hiervan val ik echt van mijn stoel. Heb je het artikel wel gelezen?! Een maand of 5 tot 6 voor een peesblessure die zo ernstig was dat hij hem volgens de dierenarts nooit weer zou kunnen gebruiken, vind ik echt ongelofelijk. Als je zelf naar de dokter gaat omdat je iets hebt, ben je dan meteen genezen als je de deur weer uit loopt? En om hem hier op bokt meteen kwakzalver te noemen? Waarom wordt zo'n nieuwsartikel op bokt op deze manier geschreven? Dit is ordinaire karaktermoord. Echt onbegrijpelijk dat dit door een lid van de bokt nieuwsredactie zo is gedaan.. Dit geeft het niveau van bokt weer, imo.

Als ik het artikel goed begrijp, is zijn enige misdrijf dat hij zich voor dierenarts uitgaf terwijl hij dat niet was, en dat hij medicijnen uitschreef terwijl dat niet mag. Overigens staat er als je naar zijn website gaat nergens dat hij dierenarts is en wekt hij ook nergens die indruk. Ik denk dat het dus vooral om het uitschrijven van medicijnen gaat, waarvoor hij de boete heeft gekregen. Daarmee is NIET gezegd dat het een kwakzalver is. Voor mensen wordt lasertherapie ook toegepast. Voor paarden heb ik onlangs nog een wetenschappelijke abstract voorbij zien komen waarbij de positieve effecten bewezen werden.

Wbt dat R. van D. een betweter zou zijn- zo kwam hij op mij niet over. En al zou het zo zijn - zonder overdrijven is 90% van de mensen in de paardenwereld een betweter. Bijna elke dierenarts en hoefsmid die ik bij mijn paard heb gehad, geeft ongewild adviezen over hoe ik met mijn paard om moet gaan, net als menig stalgenoot. Is dat een reden om iemand hier zo publiekelijk aan de schandpaal te nagelen?

Ik vind het echt ongelofelijk dat iedereen hier zonder enige kennis van zaken meteen klaar staat met een mening. Men loopt als een kudde blatende schapen achter elkaar aan zonder zelf na te denken.
Laatst bijgewerkt door Hinke op 10-08-15 13:01, in het totaal 3 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:59

Bijzonder dat hij er ook mee wegkomt met zichzelf dierenarts te noemen, dat is wel een beschermd beroep namelijk...

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:03

Ik begrijp het artikel niet helemaal, mag de kliniek nu open blijven, aangezien het voorwaardelijk is? Maar als wat dan, want je moet toch dierenarts zijn om een kliniek te hebben?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:04

Ik heb het nieuwsartikel getemd. Het zal wel niks uitmaken omdat de schrijver ook zelf een moderator is, maar goed.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:05

Hinke schreef:
Ik vind het echt ongelofelijk dat iedereen hier zonder enige kennis van zaken meteen klaar staat met een mening. Men loopt als een kudde blatende schapen achter elkaar aan zonder zelf na te denken.

Beeeh :') hoe kun jij nu bepalen dat wij een mening hebben zonder enige kennis van zaken?
Ik mag dan wel een schaap in me boktnaam hebben maar blaat echt niet omdat andere dat ook doen..
Ik spring ze ook niet achterna als een schaap.... nou ja die gezegdes ken je vast wel.
misschien moet jezelf daarover niet te hard oordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:06

Hinke schreef:
Bah wat een gekleurd nieuwsartikel! Hoort nieuws niet objectief te zijn? Dit stukje heeft bokt toegevoegd en komt niet uit het officiele artikel

Onder andere de KWPN-goedgekeurde tuighengst Emiliano (v. Manno) werd door Van D. behandeld. De bruine hengst had een ernstige peesblessure opgelopen en werd bij de kliniek in Gasselt behandeld met de lasertherapie en "een variant van Ibuprofen", zo is te lezen in een artikel in de Paardenkrant in 2014. Ondanks de behandeling duurde het nog "een maand of vijf, zes" voor Emiliano zijn been weer kon belasten.

!!!!!!!!!!!!! Hiervan val ik echt van mijn stoel. Heb je het artikel wel gelezen?! Een maand of 5 tot 6 voor een peesblessure die zo ernstig was dat hij hem volgens de dierenarts nooit weer zou kunnen gebruiken, vind ik echt ongelofelijk. Als je zelf naar de dokter gaat omdat je iets hebt, ben je dan meteen genezen als je de deur weer uit loopt? En om hem hier op bokt meteen kwakzalver te noemen? Waarom wordt zo'n nieuwsartikel op bokt op deze manier geschreven? Dit is ordinaire karaktermoord. Echt onbegrijpelijk dat dit door een lid van de bokt nieuwsredactie zo is gedaan.. Dit geeft het niveau van bokt weer, imo.

Als ik het artikel goed begrijp, is zijn enige misdrijf dat hij zich voor dierenarts uitgaf terwijl hij dat niet was, en dat hij medicijnen uitschreef terwijl dat niet mag. Overigens staat er als je naar zijn website gaat nergens dat hij dierenarts is en wekt hij ook nergens die indruk. Ik denk dat het dus vooral om het uitschrijven van medicijnen gaat, waarvoor hij de boete heeft gekregen. Daarmee is NIET gezegd dat het een kwakzalver is. Voor mensen wordt lasertherapie ook toegepast. Voor paarden heb ik onlangs nog een wetenschappelijke abstract voorbij zien komen waarbij de positieve effecten bewezen werden.

Wbt dat R. van D. een betweter zou zijn- zo kwam hij op mij niet over. En al zou het zo zijn - zonder overdrijven is 90% van de mensen in de paardenwereld een betweter. Bijna elke dierenarts en hoefsmid die ik bij mijn paard heb gehad, geeft ongewild adviezen over hoe ik met mijn paard om moet gaan, net als menig stalgenoot. Is dat een reden om iemand hier zo publiekelijk aan de schandpaal te nagelen?

Klein detail natuurlijk... :+

sHaKiEjLaVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:07

Hinke schreef:

Misschien moet je de definitie van kwakzalver eens opzoeken, dat is wel degelijk wat hij dus exact is naar aanleiding van het onderstreepte gedeelte.
Je praat er nogal luchtig over, maar ik mag hopen dat je het gevaar van onjuiste/onterechte medicatie begrijpt?
De opleiding voor dierenartsen is er niet voor niets, anders zou iedereen het vak wel kunnen uitoefenen zoals R. Van D.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:07

@Hinke

Een kwakzalver is iemand die zich voor doctor uitmaakt die dat niet is.
Dat is dus wel het geval geweest en daarvoor is hij ook veroordeeld.

En niet alleen voor de medicijnen; zoals je bij de uitspraak kan lezen.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:08

Inderdaad. Als je kijkt wat je tegenwoordig voor curcussen en diploma's moet halen voor kleine onnozele dingen en je dit zo zonder opleiding kan/mag doen.. :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:08

'Het onbevoegde uitoefenen van de geneeskunde'

Dat deed hij toch ook? :+ ja dat maakt iemand een kwakzalver.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:12

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 13:19

Brainless schreef:
@Hinke

Een kwakzalver is iemand die zich voor doctor uitmaakt die dat niet is.
Dat is dus wel het geval geweest en daarvoor is hij ook veroordeeld.

En niet alleen voor de medicijnen; zoals je bij de uitspraak kan lezen.

Ok het is misschien afhankelijk van welk woordenboek je hanteert, maar dit is wat je op dokterdokter.nl vindt:

Kwakzalver
iemand die personen nutteloze middeltjes aansmeert en hen belooft dat zij zullen genezen.

@Brainless bedankt voor je link! Kan ik het stukje voor de 2de keer lezen. Ook nuttig misschien voor de nieuwsredactie omdat nog eens door te lezen zodat ze begrijpen hoe je een onafhankelijk nieuwsartikel kan schrijven zonder woorden als kwakzalver te gebruiken |o