Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
yvonnepuntnl schreef:Je overdrijft [naam verwijderd]. Vroeger hadden we inderdaad Bonfire die niet kon stappen.
yvonnepuntnl schreef:peetje82 schreef:Dan zat je op een andere plek als ikEuh, ik zat er met mn neus bovenop, en heb echt geen boehhh-geroep gehoord hoor.![]()
Dat de Nederlandse paarden niet kunnen stappen klopt niet, alleen laten ze niet die gigantisch grote passen zien, waar in Verden hoge cijfers voor worden gegeven. Je kunt je afvragen of die paarden die zo groot stappen straks in het hoge werk ook nog klein en vlug kunnen bewegen.
Maar de selectie-commissie weet natuurlijk dat hier wel zo'n stap gevraagd wordt en het verbaast mij dan ook dat 'we' zoveel paarden afgevaardigd hebben, waarvan van te voren al bekend was dat ze nooit hoger dan een 8 voor de stap zouden krijgen.
Sammie schreef:Ik snap je punt dees, maar kijk naar de grand prix proef en kijk waar op beoordeeld wordt. Vanaf t z maakt de stap al amper onderdeel uit van de proeven. En kun je makkelijk winst rijden met een slechte stap.
hedwig111 schreef:http://www.horsemagazine.com/thm/2015/0 ... year-olds/
Hier zijn foto's en commentaar over Helgstrand!! Vorm zelf je mening over het feit of deze combinatie een zilveren medaille waardig is.
s0173957 schreef:Sammie schreef:Ik snap je punt dees, maar kijk naar de grand prix proef en kijk waar op beoordeeld wordt. Vanaf t z maakt de stap al amper onderdeel uit van de proeven. En kun je makkelijk winst rijden met een slechte stap.
Daarom dat ik Laurens Van Lieren ooit zo kritisch hoorde zijn over z'n eigen GP-paard Ollright omdat die z'n percentage met de stap altijd met 2-3 % deed dalen...

Sammie schreef:Ik snap je punt dees, maar kijk naar de grand prix proef en kijk waar op beoordeeld wordt. Vanaf t z maakt de stap al amper onderdeel uit van de proeven. En kun je makkelijk winst rijden met een slechte stap.
Dees schreef:yvonnepuntnl schreef:Je overdrijft Dees. Vroeger hadden we inderdaad Bonfire die niet kon stappen.
Maar jij vergoelijkt, Yvonnepuntnl.
Zodra en zolang de fokker vergoelijkt, wordt er geen hoger niveau nagestreeft. Vergoelijken is daarom de nekslag voor fokkerij. Als het paard niet al te goed kan stappen, is de opdracht dus een beter paard te fokken. Eentje die ook kan stappen. In ieder geval beter kan stappen.