Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
nine1987 schreef:LBLGypsyCobs schreef:Dus tastharen worden gebruikt om te tasten?
Woooowwww.. Dit had ik net zoals jij nooit kunnen raden..![]()
Weggegooid geld voor een nutteloos obderzoek weer..
Logisch nadenken is nu eenmaal geen sluitend bewijs. De hele wetenschap werkt zo
je kan niet zomaar aannemen dat iets een feit is als er geen sluitend bewijs voor is. Nu is het bewezen dat die haren er niet voor niks zitten, anders bleef het bij simpele redenaties van deze en gene. 
WildWings schreef:Nou mooi, nu we dus dit ook kunnen onderbouwen, kan het afknippen of wegscheren van tastharen dan aub OOK in Nederland verboden worden --> En dit ook handhaven? Want ze lopen gewoon overal tasthaarloos rond hoor, op keuring en wedstrijd, en not a single f*ck is given door organisatie en juryleden...
al snap ik wel het nut er van, ik scheer ze maar voor een deel weg omdat mijn paard 24-7 buiten staat en in het donker ook moet weten waar ze is. Denk dat paarden/pony's zonder tastharen zich wel aanpassen na een tijdje, is natuurlijk niet de bedoeling dat ze eraf worden gehaald al vind ik oren uitscheren erger.
ik heb overigens getemd met de vraag of de OP aangepast kan worden. Amiigo schreef:WildWings schreef:Nou mooi, nu we dus dit ook kunnen onderbouwen, kan het afknippen of wegscheren van tastharen dan aub OOK in Nederland verboden worden --> En dit ook handhaven? Want ze lopen gewoon overal tasthaarloos rond hoor, op keuring en wedstrijd, en not a single f*ck is given door organisatie en juryleden...
Ze mogen nog tot 1,5 cm afgeknipt worden, al zijn er een hoop waarbij ze idd gewoon helemaal afgeknipt of geschoren worden.
Heb eerlijk gezegd nog nooit een paard of pony zonder tastharen met een kapotte kop oid gezienal snap ik wel het nut er van, ik scheer ze maar voor een deel weg omdat mijn paard 24-7 buiten staat en in het donker ook moet weten waar ze is. Denk dat paarden/pony's zonder tastharen zich wel aanpassen na een tijdje, is natuurlijk niet de bedoeling dat ze eraf worden gehaald al vind ik oren uitscheren erger.
Basilicium schreef:Sizzle schreef:Nogmaals: de OP is misleidend.
Het gaat niet over de functie bij het paard.
Ik ben het niet met je eens. De implicatie is zeer duidelijk.
Basilicium schreef:Nouja, lieve Tendance en eventueel ook Sizzle, deze lezer is een gepubliceerd auteur van wetenschappelijke artikelen. Dit maakt me verder niet gerenomeerd, dat begrijp ik goed. Betekent alleen dat ik weet waar ik het over heb. De methodogie is hier nalatig.
Basilicium schreef:Nouja, lieve Tendance en eventueel ook Sizzle, deze lezer is een gepubliceerd auteur van wetenschappelijke artikelen. Dit maakt me verder niet gerenomeerd, dat begrijp ik goed. Betekent alleen dat ik weet waar ik het over heb. De methodogie is hier nalatig.
purkie schreef:deze 'wetenschappers' zijn bezig zichzelf zo snel mogellijk er vanaf te maken
ga toch stofzuigen...
hoe Verzin je het