Duitse politie vindt Shetlandpony in kofferbak Fiat Panda

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Duitse politie vindt Shetlandpony in kofferbak Fiat Panda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:50

Zal lekker gaan ruiken als hij gaat plassen!

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 17:55

geerke schreef:
ach,hij staat toch best riant?

Ik heb mijn friese veulen 20 jaar geleden in een bestelbus opgehaald.Van nederland naar frankrijk.Dat waren nog eens tijden... :+

Bestelbusje? Toch wel in een doos? :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:01

Wat een snoepie....

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 18:03

Hahaha, ik heb er ooit ook een keer eentje voorbij zien komen, op de Franse snelwegen. Daar denken ze volgens mij over alles veel makkelijker. Dat ding zat ook met zijn dikke stempel op de achterbank hooi te kauwen. Ik heb 5 minuten de slappe lach gehad. :')

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:41

waarom een grote hond wel in de kofferbak en een mini niet?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:53

Wat ik me afvraag hoe krijg je zo'n pony in de kofferbak? Is dan wel klein maar weegt wel wat, hond springt wel maar een pony redt dat niet.. Hoe verzint ze het :=

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:02

Ianrowan2009 schreef:
Ik heb een Bordeaux dog die net zo groot is als ik dit beestje zo zie...
En die mag wel in de kofferbak :D beetje krom als ik deze vergelijking gebruik toch?

Ik heb een bordeaux kruising en die gaat zelfs mee in mijn Smart for Two.
Hij is inderdaad ongeveer even groot als de pony op deze foto. Ach mocht de politie dan in een pest bui wezen kan ik dit erbij pakken _O-

Weet ik ook voor de volgende keer dat ik naar een paardenmarkt ga, kan ik toch een pony meenemen ~~}>

Afbeelding

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 21:08

Zo heb ik mijn mini pony als veulen ook vervoerd, in de kofferbak van mijn Golf. Mijn vader en de verkoper hebben hem erin getild en toen heeft mijn vader hem vanaf de achterbank vast gehouden terwijl ik reed. Zo lief, als ik in de achteruitkijkspiegel keek zag ik dat lieve kopje over de achterbank hangen!

Hij had net zoveel ruimte als een groot paard in een trailer en de rit duurde nog geen 15 minuten. Ik zou het zo weer doen. Het vond het voor hem veiliger dan zo'n hummeltje in een trailer.

Eenmaal thuis heb ik hem samen met mijn vader weer uit de auto getild. Niets geen drama of stress. :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:20

Wij hebben wel eens schaap met lammetjes vervoerd in de kofferbak van een Fiatje. Tja, we hadden destijds nog geen trailer en we wilden even langs de dierenarts. Het ging heel makkelijk en we hadden niet eens het idee dat het erg onveilig was. Ze stonden ruim, maar wel opgesloten genoeg om niet de hele auto door te vliegen. Een shetlander moet dan ook wel lukken. In een normale trailer vind ik dat niet veilig. Ze wandelen aan alle kanten onder de stang door en zouden zo door het voordeurtje kunnen springen. Ook totaal geen steun voor ze...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:25

Maar als zo'n pony in paniek raakt, dan lijkt me dat een heel anders geval met een hond? Kan zo'n pony niet meer schade aanrichten oid? Ik roep maar wat, hij heeft natuurlijk altijd nog hoeven...

Stinkt lekker in de auto alsie poept :+

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:35

Tja, het is tegen de regels, maar waarom een grote hond wel veilig zou staan en zo'n klein ponietje niet snap ik niet.
Qua gewicht zal het niets uitmaken.
'We' maken het soms ook wel ingewikkeld.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 22:57

Anoniem schreef:
Caily schreef:
Hoeveel weegt zo'n beestje? Hebben ze die er zelf in getild?!

Tica_81, ik vind het behoorlijk veel onveiliger :o

Euhh ik had mijn reactie al weer weg gehaald... sorry!!!!
ik bedacht me ineens met remmen, hoeveelheid glas etc.....

Wat denk je dat er van een trailer overblijft als die omvalt bij een ongeluk? :)

Auto heeft tenminste nog een rolkooi (in die zin dat er nog een stukje extra bescherming is) en met remmen blijft het dier ook wel staan. Dus in die zin is een auto echt geen gek idee voor zo'n kleine pony. Dat het niet mag is een ander verhaal.

Enige bezwaar vind ik zelf de urine en poep :')

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:10

Ik zet ook wel een schaap achter in de X Trail Ik vind het prettiger reizen dan in zo'n ruime aanhanger. Ze gaan er gewoon lekker bij liggen. Ik doe wel wat voor het achterraam zodat men niet kan zien wat er staat. Maar 500 km zou ik toch niet doen.

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:15

Ik vind het niet eens zo gek, nee. :o Airco aan, beestje staat lekker in het stro, geen geschuif in de trailer...

Ziet er best gezellig uit eigenlijk. :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 23:16

Ik vraag me dan vooral af hoe dat beest bij het politiebureau is gekomen :P Ze mochten hun reis niet voortzetten, maar het dier kon opgehaald worden op het politiebureau. Dus dan maar achterin de politiewagen naar het bureau? ;) En ze zullen wel geen trailer gehad hebben misschien, dus konden ze wellicht lang wachten tot er een geregeld was waarmee de pony opgehaald kon worden van het politiebureau, waar hebben ze dat beest in de tussentijd gelaten?

Ik grap er ook wel eens over met onze mini, dat we haar gewoon in de kofferbak moeten zetten. Grote twee paards trailer, en dan een mini erin... Vast zetten kan je al niet met zo'n pony, dus dan maar los in de trailer. Hier in de kofferbak staan ze mooi stevig :P

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 00:04

xFioon schreef:
Ik vraag me dan vooral af hoe dat beest bij het politiebureau is gekomen :P Ze mochten hun reis niet voortzetten, maar het dier kon opgehaald worden op het politiebureau. Dus dan maar achterin de politiewagen naar het bureau? ;) En ze zullen wel geen trailer gehad hebben misschien, dus konden ze wellicht lang wachten tot er een geregeld was waarmee de pony opgehaald kon worden van het politiebureau, waar hebben ze dat beest in de tussentijd gelaten?

Ik grap er ook wel eens over met onze mini, dat we haar gewoon in de kofferbak moeten zetten. Grote twee paards trailer, en dan een mini erin... Vast zetten kan je al niet met zo'n pony, dus dan maar los in de trailer. Hier in de kofferbak staan ze mooi stevig :P

ja dat vroeg ik mij dus ook al af... en als je hem eenmaal op het politiebureau hebt, waar berg je hem dan?? In een cel? :') _O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 07:00

Haha wat hier al niet in de auto is geweest.. varkens, schapen, pony's en uiteraard mn honden en papegaaien. Oja, schotse hooglander kalfje.... past echt wel haha

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:54

pillow schreef:
Ik zet ook wel een schaap achter in de X Trail Ik vind het prettiger reizen dan in zo'n ruime aanhanger. Ze gaan er gewoon lekker bij liggen. Ik doe wel wat voor het achterraam zodat men niet kan zien wat er staat. Maar 500 km zou ik toch niet doen.

Wij hebben wel eens een geit in een personenauto meegenomen, om naar de bok te gaan.
Dan zie je mensen denken: "Wat een rare hond". "Eh, wat is dat???!!!" :wow:

Zou tegenwoordig ook niet meer mogen... maar nergens last van gehad.
Gelukkig liep de geit niet leeg tijdens de rit, maar we moesten dan ook van Oegstgeest naar Sassenheim, dus dat was bepaald geen 500 kilometer.

Sarahtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 10:23

Haha wat grappig :j maar aan de ene kant heel zielig |(

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:04

Inderdaad, waarom een grote hond wel maar een pony niet? Past prima zo te zien :D Beestje heeft meer ruimte dan een groot paard in een trailer, en het lijkt me veiliger dan zo'n kleintje in een grote trailer waar ie geen steun heeft, en ook minder stressvol omdat ie niet alleen is. Alleen die plas en mest inderdaad :+

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 12:12

tssss, het moet ook niet gekker worden, wel gezellig :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 14:09

Moest best lachen ^^
waaarom niet ik las laast ook al in de trein hahaha

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:18

Het is gestoord maar ik vind het toch lachwekkend :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:21

Batlow schreef:
Maar als zo'n pony in paniek raakt, dan lijkt me dat een heel anders geval met een hond? Kan zo'n pony niet meer schade aanrichten oid? Ik roep maar wat, hij heeft natuurlijk altijd nog hoeven...

Stinkt lekker in de auto alsie poept :+

Het glas van de achterklep zat in het geval van mijn mini veulen nog een heel stuk hoger, zeg maar vanaf halverwege zijn buik of misschien nog wel hoger. Hij werd vooral ingesloten door de achterbank en de achterklep, dus schoppen zou weinig kwaad kunnen. Daarbij zat mijn vader op de achterbank en had dus direct contact/controle over het veulen.

Op de bodem had ik een zeiltje en daarop stro. Het was maar een klein stukje rijden dus gelukkig geen plas of poep! :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:25

Veiliger dan in een aanhanger.
Een beetje Deense Dog is groter en mag wel.
Maak je niet druk over gezond verstand, leve de Heilige Regelgeving.