Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
RianneH schreef:Dus daarom was er een burgernet oproep.. Ontzettend heftig, voor alle betrokkenen. Nu klinkt het alsof de hond in een bos los liep, maar die stal was aan de rand van een woonwijk (in het Leeuwarder Bos). De hond had dus net zo goed een kind kunnen grijpen. Arme, arme pony.
Daarin staat dat de hond van mijn buren eerst zijn zinnen zette op mijn konijntjes en vervolgens een kindje het moest ontgelden. Froukje schreef:Daar kun je hele discussies over gaan houden.. Maar ik vind een kat of hond die een muis uit het land grijpt een heel ander verhaal dan een hond die pony's of kuddes schapen aan stukken scheurt als ze de kans krijgen.
Want dat is verdomde zuur als je de tegen partij bent..
) Caesar schreef:Ik denk dat de helft van de mensen niet weet waartoe hun hond in staat kan zijn. En laten we wel wezen, toen er een hond een paard aanviel op het strand moest het beest afgemaakt worden en nu roepen we hier zelfs dat hun hond mocht blijven leven. Ik vind het nogal niet wat dat een hond een dier aan vliegt wat x zo groot is als zichzelf en dodelijk verwond en de andere ook aanpakt. Dieren die gewoon in de wei liepen. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je zoiets gezien hebt, je je hond niet meer recht aan kan kijken. Het is wel even wat anders dan achter een kat of konijn aan vliegen...
Ik denk dat de eigenaresse heel goed heeft gehandeld. Hier zijn alleen maar verliezers....
Chiave schreef:Bowen, lees mijn berichtje eens.Daarin staat dat de hond van mijn buren eerst zijn zinnen zette op mijn konijntjes en vervolgens een kindje het moest ontgelden.
Supervixen schreef:Een verschil is misschien dat een kat bijna altijd doodt om het dier daarna op te eten en niet uit pure agressie een dier aanvalt. Daarnaast vallen katten dieren aan die kleiner zijn dan zichzelf en bovendien gaat men er vaak vanuit als een hond een paard aanvalt, dat het net zo goed een mens geweest had kunnen zijn. Dat komt bij katten niet voor.
En ik heb hier nog nooit gelezen dat een eigenaar het maar top vond dat zijn kat een dier van iemand anders doodde.
kimmie261 schreef:simodi,niet alle honden vreten ook mensen op hoor....gaat mij om het principe als je vind dat een hond dood moet als deze een huisdier van een ander doodt ,doe dat dan ook lekker met de/een kat.
Ninx schreef:Jammer dat mensen niet meer blij zijn met een fluffy blij huppelhondje maar allemaal grote stoere kalveren willen.... 9 uit 10 keer zijn dat immers mensen met het natuurlijk overwicht van een doperwt.
Alsof je een kind van 5 laat spelen met een vuurwapen.... levensgevaarlijk.
Dankzij deze mensen zal het houden van bepaalde rassen vroeg of laat aan banden gelegd moeten worden.
Bowen schreef:RianneH schreef:Dus daarom was er een burgernet oproep.. Ontzettend heftig, voor alle betrokkenen. Nu klinkt het alsof de hond in een bos los liep, maar die stal was aan de rand van een woonwijk (in het Leeuwarder Bos). De hond had dus net zo goed een kind kunnen grijpen. Arme, arme pony.
Vind het raar om te zeggen dat het net zo goed een kind had kunnen zijn. Agressie tegen mensen inc kinderen is compleet anders dan een prooidier doden.
Afschuwelijk, daar niet van, maar die 2 hebben weinig met elkaar te maken.
Froukje schreef:Misschien ligt het aan het feit dat wij inmiddels al voor bijna 10.000€ schade hebben gehad doordat andere mans honden onze schapen dood gebeten hebben, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij dat er mensen zijn die dat normaal vinden omdat dat hun 'instinct' is.
Maar goed, ik ga die discussie niet aan. Want daar worden we het never nooit niet over eens.
SandraVerl schreef:Ninx schreef:Jammer dat mensen niet meer blij zijn met een fluffy blij huppelhondje maar allemaal grote stoere kalveren willen.... 9 uit 10 keer zijn dat immers mensen met het natuurlijk overwicht van een doperwt.
Alsof je een kind van 5 laat spelen met een vuurwapen.... levensgevaarlijk.
Dankzij deze mensen zal het houden van bepaalde rassen vroeg of laat aan banden gelegd moeten worden.
Hallo zeg, wil jij wel eens even dimmen! Ik hou niet van kleine fluffie honden, die in vele gevallen zeer slecht opgevoed zijn en zo vals als een rat zijn (sorry ratten). Geef mij maar mijn 2 grote, wel opgevoede Ridgeback meiden, die overal graag gezien zijn omdat ze zo braaf en rustig zijn.
Ieder zijn ding, de ene houdt van grote honden, de andere valt op een kleintje.
Overgewicht van een doperwt, jongens, van ongegronde vooroordelen gesproken zeg!
kimmie261 schreef:maar...wat mij altijd verbaast dan weer is dat katten blijkbaar alles mogen vermoorden wat los en vast zit,óók huisdieren van mensen welke veilig in eigen tuin zitten....daar wordt nooit om geroepen dat de kat dan maar meteen dood moet ..
kijk ik praat het doden van de pony niet goed,het is afschuwelijk ,maar ik vind het nét zo afschuwelijk als een kat die een vogel/konijn of koikarper uit een vijver vist uit iemand anders zijn tuin.
en een hond die een dier dood bijt ,is geen mensenbijter,wanneer gaan mensen nu eens leren dat dieren en mensen óók voor honden verschillende zaken zijn.
ook een hond = jager ,nét als onze huistijgers waar het dan wel van geaccepteerd wordt dat die alles maar vermoorden wat er voor hun smoel komt ,sterker nog zijn hele topics waarin mensen trots vertellen wat hun tijgert wel niet afgeslacht hebben....
dit verhaal kent alleen maar verliezers...