terpentijn schreef:Ik kan de foto niet vergroten, dus echt zien kan ik het zo niet. Als dit idd zeker weten JKK is in een gebied waar de hoefdieren (met name de Koniks) bij kunnen, is dit zo langzamerhand wel de LIMIt voor wat betreft het wanbeheer in de Oostvaardersplassen. Hoewel de meeste paarden dit kruid niet eten als het vers is (er zijn echter gevallen bekend waarbij dit wel dégelijk een gevaar is, met name bij jonge paarden/veulens die zich nog wel eens kunnen vergissen, of bij gebrek aan ander groenvoorziening) en JKK een tweejarig kruid is, en de plant gezien de groeidichtheid van op de foto er echt al langer aanwezig moet zijn dan net alleen dit jaar vind ik dit beeld zorgwekkend.
Want wat gebeurt er eigenlijk met dit perceel? Mag hopen dat ze daar geen hooi van oogsten, voor in de winters voor diezelfde dieren die daar nu rondlopen?
Wat is het beleid omtrent JKK in de Oostvaardersplassen eigenlijk? Niet uittrekken, kennelijk, want het heeft zich rijkelijk kunnen verspreiden....
Geen hooi te oogsten van dit gebied hoor!
Zomers alles al kaal..swinters niets.