Duitsland: Paard verlaat trailer door open zijdeurtje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:03

Babootje schreef:
O, ken ook zo'n verhaal. Een zieke E-pony werd jaren geleden vervoerd naar Utrecht, omdat DA niet wist wat er met m was. Zo ongeveer bij Gouda brak ie de trailer af en zette de chauffeur de trailer aan de kant van de weg om even te kijken wat er aan de hand was. Kwam t paard door het deurtje naar buiten zetten. Alles in de trailer had ie zo ongeveer dr uit getrokken. Daar lag ie dan op de snelweg.
Door vrachtwagenchauffeurs werd de weg afgezet. Tot de politie arriveerde met een platte wagen en een geweer met de bedoeling om t beest af te schieten. Toen kreeg t beest "de geest" en heeft zich toch weer in de verwoeste trailer laten laden. Klep dicht en daarna zijn ze door gereden naar DAP Bodegraven.
Na onderzoek bleek het dier hersenvliesonsteking te hebben. Door het dolle geweest van de pijn.
Kortom, hij heeft er niets aan overgehouden. Maar wat een verhaal....
Het heeft me in ieder geval 1 ding geleerd. Nooit maar dan ook nooit het deurtje open op de snelweg....

En daarom heb ik dus een camera in de trailer... Heeft mij en mijn paard ook 1x gered toen hij in paniek raakte na een weekendje weg met stalgenootjes. Hij had zijn voorbenen over de voorstang gegooid. Gelukkig zag ik het gelijk waardoor de schade beperkt bleef, maar mensen echt.. een camera in je trailer is echt de investering waard!!

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:32

Sommige paarden zijn ware acrobaten! Op slot doen dus.

Knormiep

Re: Duitsland: Paard verlaat trailer door open zijdeurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 17:12

De trailer ziet er vrij nieuw uit dus zullen er wel 2 haken op hebben gezeten lijkt mij! Gelukkig is het paard er goedmvanaf gekomen!!