Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Over het hoe en waar ze dit te weten gekomen is, ga ik me niet uitspreken...heb het allemaal niet zo gevolgd.
Maar tja...als een ruiter er niet aan wil dat er ook eens een tijd komt dat een paard op leeftijd is en niet meer in de topsport hoort uitgebracht te worden, moet de bondscoach het maar laten verstaan zeker ?
Genoeg jongere combinaties daar lijkt me die klaar zijn voor EK en OS.... hoeft het citroentje van Parci toch niet helemaal voor uitgeknepen te worden...
purkie schreef:Ik had Adelinde & Parzival iig meegenomen als reserve ipv Patrick & Uzzo. (EK, Aken)
Lastige keuze voor Wim Ernes, hij draagt verantwoordelijkheid en wil blijkbaar rust en niet gokken.
Janine1990 schreef:carika schreef:Huh dit heb ik nog nooit gehoord? Sinds wanneer is er een maximum leeftijd voor paarden om te starten?
Al heel erg lang hoor! Internationaal (FEI) zijn de regels iets anders dan nationaal (KNHS). Hoewel ik niet weet hoe de regels op nationaal subtop niveau zijn.
michaz81 schreef:En wat als de bondscoach zeer bewust heeft gekozen om Adelinde en Danielle thuis te laten vanwege de (gezondheids)risico's? Het NK was immers het laatste selectiemoment en beiden hebben alle andere selecties reeds gemist vanwege gezondheidsredenen. Dan neem je toch een behoorlijk risico om ze alsnog mee te nemen, zeker omdat ze op t NK beide niet regelmatig waren. en daarnaast ook beide geen enkel wedstrijdritme hebben.
Parcival heeft niet alleen het NK gemist vanwege een kleine blessure. Ook is ie in Rotterdam terug getrokken vanwege de spanning en in Den Bosch terug getrokken vanwege griep van Adelinde(nemen we aan dat dat de ware reden was. Heb m daar bij t losrijden gezien, dat viel niet mee). En daarbij heeft ie van de winter maanden geen wedstrijden meer gelopen,om m volledig op t EK te kunnen focussen, maar heeft ie vervolgens alle selectiemomenten gemist.
Volgens mij gaf ze trouwens als reden om de wereldbekerfinale af te melden om m de vliegreis te besparen. Dat wil niet zeggen dat ze m niet meer wil laten vliegen. Ik denk dat dat meer was om m die inspanningen te sparen, zodat ze zich volledig op t EK kon richten.
En ja, de keus hoe lang door te gaan met Parcival is uiteraard aan Adelinde, maar zou Ernes(zelf jury) niet ook een beetje bang zijn voor het feit dat de jury's Parcival wellicht een beetje moe zijn? Over t afgelopen jaar, zeker in Caen, leek t er toch vaak op dat Adelinde met vergelijkbare proeven als voorheen, toch lager eindigde?
Voor Siro een soortgelijk verhaal. Afgemeld voor de wereldbekerfinale vanwege een griffelbeenbreuk. Nu pas weer terug in de ring, maar wederom niet regelmatig.Een behoorlijk risico, zou ik zo denken. Zeker bij een wat ouder paard dat net hersteld is van een beenbreuk. Bedenk dat de paarden ook door een veterinaire keuring moeten komen. Daarbij totaal geen wedstrijdritme. Denk dat ze alles op t EK ingezet hebben, maar Siro helaas niet tijdig weer in topvorm/gezond genoeg is.
Ik begrijp heel goed dat ie Patrick meeneemt: stabiele factor, goed seizoen achter de rug en gezond. Zelfs als ie qua scores niet bij Parcival in de buurt kan komen, is de kans wel veel groter dat ie daadwerkelijk aan de start verschijnen kan. En heeft hij t ook niet verdiend, gezien z'n prestaties over de afgelopen tijd?
Ayasha schreef:Stond Diederik dan ooit voor Adelinde als ze in dezelfde proeven startte?
Cayenne schreef:Ayasha schreef:Stond Diederik dan ooit voor Adelinde als ze in dezelfde proeven startte?
Daar gaat het niet om. Het gaat om de actuele prestaties. Ze kan best voor Diederik hebben gestaan qua scores, maar hoe lang was dat geleden en hoe constant?![]()
Diederik presteert nu goed. Het EK is over 3 weken. Daar gaat het momenteel om.
Ayasha schreef:Cayenne schreef:
Daar gaat het niet om. Het gaat om de actuele prestaties. Ze kan best voor Diederik hebben gestaan qua scores, maar hoe lang was dat geleden en hoe constant?![]()
zo lang hij niet boven haar staat kan je wel beweren dat ie beter scoort enz maar dan is daar simpelweg geen enkel bewijs van. begrijp me niet verkeerd, ik zie Diederik graag rijden. Maar vooralsnog heeft ie ze nog niet achter zich gelaten en is het IMO niet fair om te stellen dat er zoveel betere combinaties zijn dan Adelinde en Parzival. Tot nog toe hebben ze dat nl. nog niet bewezen.
FriesWytske schreef:Volgens mij wist ze al eerder dat het EK niet voor haar was weg gelegd.
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... gehad.html
Dus om nu te zeggen dat ze het uit de media moest vernemen dat ze niet mee mocht.
FriesWytske schreef:Misschien heeft ze door de emoties van het gesprek niet alles even goed opgenomen. En is het daardoor voor haar een verrassing. Weer een les voor de volgende keer dat een bondscoach zo'n gesprek moet hebben. Het na het gesprek ook nog eens op papier zetten en dit aan de desbetreffende persoon te geven. Zodat deze het nog een rustig allemaal na kan lezen wat er in het gesprek allemaal is besproken.
purkie schreef:Ik hoor nergens wat haar trainer vindt van de huidige conditie en vooruitzichten.
Ayasha schreef:Stond Diederik dan ooit voor Adelinde als ze in dezelfde proeven startte?
carika schreef:Huh dit heb ik nog nooit gehoord? Sinds wanneer is er een maximum leeftijd voor paarden om te starten?
purkie schreef:Ik had Adelinde & Parzival iig meegenomen als reserve ipv Patrick & Uzzo. (EK, Aken)
Bizzybijtje schreef:Ze wou toch niet meer met hem vliegen ivm hartproblemen? Of heb ik dat verkeerd begrepen?
Enfin, ik vind het terecht. Ze heeft ivm gezondheid van Parzival een hele poos niet gestart, dan vind ik dat andere combinaties die dat wel hebben gedaan meer recht hebben om in het team te komen dan zij... Volgens mij is ze bang haar "plek" te verliezen in de Nederlandse top wanneer ze Parzival niet meer kan rijden.
Cayenne schreef:Ayasha schreef:Stond Diederik dan ooit voor Adelinde als ze in dezelfde proeven startte?