Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:22

EeCee schreef:
Via de KNHS heeft ze gewoon een vaste plek in het team :P ;) Ze doet het aardig maar ze mist nog steeds een stukje lef in mijn opzicht. Whiz is een kanon!

Zoals Narobi al zegt, ze hoort niet bij de NL-top. Er zijn omstreeks die tijd een aantal andere belangrijke wedstrijden (NRHA) die de andere NL ruiters belangrijk vinden. De Belgische ruiters starten ook niet op de FEI vanwege die reden. Ach, misschien maken ze nu een kans :D

Dus eigenlijk is het probleem dat de rest (degenen die volgens de kenners beter zijn dan Anky, maar niet in het team zitten) heeft bedankt?

Kom op mensen, onder welke steen zitten jullie, ze rijdt al jaren western, dat nieuws vinden is echt ongelofelijk.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:28

Je hebt talent nodig en dan nog de middelen om de top te bereiken.
Door het ontbreken van het laatste zijn er velen talenten die de top niet halen, in elke vorm van sport. Of dit wel of niet eerlijk is? Zo is het leven nu eenmaal, niet alleen in de sport.

Ik ga ervan uit dat Anky op haar plek is in dit team. Of zou de coach er liever voor kiezen om iemand in het team te zetten vanwege haar bekendheid en vervolgens voor schut te staan op de EK zelf?
Anky doet dit er niet even bij. Volgens mij is er niks wat zij er even bij doet, maar neemt ze alles wat ze doet serieus en werkt ze er retehard voor.
Inmiddels rijd ze al wat jaartjes ook western naast het dressuur, dus dit komt niet ineens uit de lucht vallen.
Laatst bijgewerkt door Grit op 25-07-15 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:34

Ik leer uit deze topics van Anky niet dat western makkelijk is zoals iemand vreesde maar wel dat ik iig niet hoef over te stappen voor de leukere mentaliteit.
Djiez wat een zuur gedoe, dressuurtutten kunnen er nog wat van leren.
Ik hoop dat ze het goed doet. :)

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:36

Dit is toch niet de eerste keer dat zij in het landenteam zit omdat verder iedereen heeft bedankt?

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:45

Ryder schreef:
Dit is toch niet de eerste keer dat zij in het landenteam zit omdat verder iedereen heeft bedankt?

Of iedereen verder bedankt heeft geen idee, ik weet wel dat ik een deja vu krijg bij de discussie.... 8)7 :roll: :=

Maar als die mensen bedankt hebben doen ze dat toch echt zelf dus dan komen ze misschien vanzelf bij subtop uit waar jullie blijkbaar Anky onder scharen. Maar dat is dan toch niet het probleem van Anky of haar naam?

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:55

randalinpony schreef:
Ryder schreef:

Of iedereen verder bedankt heeft geen idee, ik weet wel dat ik een deja vu krijg bij de discussie.... 8)7 :roll: :=

Maar als die mensen bedankt hebben doen ze dat toch echt zelf dus dan komen ze misschien vanzelf bij subtop uit waar jullie blijkbaar Anky onder scharen. Maar dat is dan toch niet het probleem van Anky of haar naam?

Precies mijn gedachte :)

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:09

NRHA is the place to be voor de reining ruiters. Afgelopen maand nog een Europese titel voor Petra van Ede en Anne Grether, ruiters die makkelijk een 73 kunnen rijden. FEI moet je zien als de eerste divisie, leuk maar geen wereldtop. Ik geloof niet dat Anky ooit boven de 71 gescoord heeft, ken heel veeeel non pro's die daar makkelijk overheen gaan. Waarom Anky dan meegaat en niet de beteren, geen idee. Iets met vriendjespolitiek denk ik.

Tazzey

Re: Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:12

Zo dan, en ik dacht dat de dressuur wereld vol met afgunst en narigheid zat...

Ik vind het leuk voor Anky dat ze zich in deze sport kan profileren. Ik hoop dat ze er vooral veel plezier van heeft.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:35

Wat een grappig topic!
Anky rijdt volgens mij al bijna 10 jaar reining, ik ken zelf niets van deze tak maar het is wel onzin te zeggen dat ze er nog maar 2 jaar mee bezig is lijkt mij? Ik heb net gegoogled, Whiz rijdt ze al van in 2009.

Ik heb geen idee hoe haar niveau is, maar als de rest 'bedankt', lijkt het mij dat ze er niet kan aan doen dat ze geselecteerd is?

En voor de mensen met naar eigen zeggen lelijke (stijve?) paardjes: iedereen kan punten halen in de dressuur, zolang je maar netjes rijdt. In the end is het jammer genoeg alleen maar logisch dat het soepele, ruime, losse paard, net een punt meer gaat scoren dan een paard dat net wat minder capaciteiten heeft, dat is ook alleen maar logisch toch... Ik moet met mijn gebrek aan lenigheid en elegantie ook niet gaan balletdansen en dan klagen dat ik niet geselecteerd wordt om het zwanenmeer te doen :P

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:42

Punt is de goede Nederlandse reining ruiters met de goede paarden helemaal NIET mee willen doen in dat team! :j :)) :)F

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:55

rapido schreef:
Punt is de goede Nederlandse reining ruiters met de goede paarden helemaal NIET mee willen doen in dat team! :j :)) :)F

Waarmee Jurgen en Rieky - hoppa - meteen naar het tweede plan zijn verwezen...
Wat een heerlijk wereldje toch, dat bokt :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:00

Ibbel schreef:
rapido schreef:

Je krijgt meteen een fantastisch beeld van de westernwereld zo! +:)+

Ibbel

Re: Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:05

Ik geloof, nee, weet, dat de Westernwereld een stuk milder en leuker is dan wat er hier op bokt wordt geschreven (voor het merendeel totaal niet gehinderd door enige kennis van zaken...)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:08

rapido schreef:

Wat een heerlijke indruk geef je op deze manier van deze tak van sport! +:)+

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:16

wellicht een eerlijke indruk ;)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:18

rapido schreef:
Och gossie, heel het team is slechts de poedelprijs :(:) Hopelijk beseffen ze het niet….

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:19

Ibbel schreef:
rapido schreef:

Nou inderdaad. Gut wat een afgunst hier weer :7

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:29

Als de titel "Het EK team reining is bekend" was geweest, was het in dit topic waarschijnlijk een stuk rustiger geweest.
De naam Anky doet toch veel mensen iets :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:30

Jullie doen net of dat FEI team zo fantastisch is en ja er zit naar mijn mening maar 1 ruiter in die echt kans maakt voor dat team maar wees nou eens eerlijk, hebben jullie het Nederlandse team wel eens goede resultaten zien behalen al die jaren???

Noem ze eens!?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:37

Was het voor Kentucky ook al niet zo'n gedoe met de selectie? Toen was het nog maar als demonstratiesport oid? Ik weet het al niet eens meer precies, maar er staar me iets van bij. Maar ik meende dat er toen ook al ruiters niet wilden en Anky zo aardig was om mee te gaan terwijl ze wist dat ze nog niet goed genoeg was?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:37

Eigenlijk ging ik heel hard roepen dat het heel erg logisch is dat de beste van de beste niet in dit team terecht komen. Je laat Edward Gal toch ook niet meedoen aan 'slechts' een EK'tje als er zoveel andere, belangrijkere wedstrijden te rijden zijn? Ben ik even blij dat ik Edward eerst even door Google heb gehaald, want hij start schijnbaar binnenkort op het EK Dressuur. :')

Laten we het zo zeggen: reining steekt iets anders in elkaar dan dressuur. Heeft niets met afgunst te maken. De ruiters die de hoogste scores halen, zijn liever ergens anders dan op het EK. Alsnog hoop ik dat dit team heel veel plezier heeft en mooie scores neer gaat zetten.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:38

Doet dat er wat toe? De NL-eventers hebben ook niet veel in de melk te brokkelen, en de enduranceruiters tot vorig jaar ook niet veel.

Het is heel simpel dat de top in NL qua Western nog niet in de buurt van de middelklasse in de VS komt. Omgekeerd komt de gemiddelde klassieke dressuurruiter uit de VS ook nog niet echt in de buurt van wat er hier wordt gereden. Nou én?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:38

Authentic schreef:
Laten we het zo zeggen: reining steekt iets anders in elkaar dan dressuur. Heeft niets met afgunst te maken. De ruiters die de hoogste scores halen, zijn liever ergens anders dan op het EK. Alsnog hoop ik dat dit team heel veel plezier heeft en mooie scores neer gaat zetten.

Dat is dan natuurlijk prima en hun keus :j Maar dan snap ik niet waarom er geklaagd moet worden over de (tegenvallende?) prestaties van Nederlandse reiners op EK's etc. Dat is dan toch logisch? :?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:39

Dat is ook hartstikke logisch. :D

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 12:42

Ibbel schreef:
Doet dat er wat toe? De NL-eventers hebben ook niet veel in de melk te brokkelen, en de enduranceruiters tot vorig jaar ook niet veel.

Het is heel simpel dat de top in NL qua Western nog niet in de buurt van de middelklasse in de VS komt. Omgekeerd komt de gemiddelde klassieke dressuurruiter uit de VS ook nog niet echt in de buurt van wat er hier wordt gereden. Nou én?

Volgensmij hebben de NL Eventers vorig jaar op de WEG een bronzen medaille gehaald dus dat vind ik wel meevallen :)