Koetsier krijgt rijverbod na rijden door rood licht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: Koetsier krijgt rijverbod na rijden door rood licht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:09

Daar heb ik overheen gelezen! Ik zou niet eens op een ringweg durven mennen denk ik :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:10

Ik ook niet hoor :D Moet er niet aan denken met auto's die zo hard om me heen zoeven, brrr

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:11

Liselot schreef:
Chasey schreef:
Ja dat was ook mijn gedachte inderdaad.

Dus jij gaat op een ringweg waar doorgaans 70 gereden mag worden op je dooie gemakje in stap richting een groen licht? 8)7

Hangt van het stoplicht af er zijn hier stoplichten waar je als je er al staat en het op groen springt maar net over komt voordat de anderen mogen rijden. Dus als het dan al groen is als we aan komen rijden dan stoppen we gewoon want dat haal je toch niet, al helemaal niet in colonne. Een stoplicht wat altijd lang groen blijft staan en niet zo'n brede oversteek heeft is natuurlijk een ander verhaal.
Overgens sta je met een geremde wagen imo vanuit draf echt wel snel stil hoor als het nodig is?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:12

liedje89 schreef:
Overgens sta je met een geremde wagen imo vanuit draf echt wel snel stil hoor als het nodig is?

Dat weet ik en snap ik, maar kan me voorstellen dat het niet je voorkeur heeft op asfalt en met paarden die (neem ik hier nu even aan) op ijzers staan

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:14

Ja dat kan aardig gaan glijden!
James gleed vandaag bijna op zijn muil toen hij gewoon rustig over het asfalt stapte. Een 'noodstop', vanuit draf lijkt me geen pretje.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:33

Imo glijden ze juist uit als ze eigenlijk lopen te sjokken, ons paard glijd ook altijd uit als ze van stal naar de poets plaatst loopt maar als je haar een kwartiertje later hebt ingespannen en van het erf loopt dan is het ineens niet meer glibberig daar :o? . Algelopen jaar ook een paar noodstops gemaakt helaas (er ging bijv plotsklaps een hardloper op de weg liggen voor mijn wagen) en daarbij helemaal niet gegleden :n
Ik draaf trouwens best wel eens op een kruising af terwijl ik denk dat ik moet stoppen maar je hebt wel vlot draven of verzameld draven natuurlijk ook een wereld van verschil.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:34

liedje89 schreef:
Imo glijden ze juist uit als ze eigenlijk lopen te sjokken,

Oh, dat verklaard een hoop :')
Edit, James is nou niet de snelste... :+

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:41

Als wij met een bruilofts of begrafenisstoet rijden met meerdere aanspanningen achter elkaar en het licht springt tussendoor op oranje/rood dan stoppen wij ook niet. Voor de veiligheid is het beter om de colonne bij elkaar te houden.
Als ik recreatief rijd dan valt er vaak wel in te schatten hoelang een stoplicht al of nog op groen staat.

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 18:43

Mijn idee bij deze 2? menners, de 1e had voor het oranje licht moeten stoppen, dan was er niets aan de hand geweest.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 19:54

Zouden ze ook bij automobilisten moeten doen die gezellig lukraak door rood crossen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:50

Tsja, of de keuze maken samen te stoppen of samen door te rijden, in dit geval had de 1e moeten stoppen.
En anders had ik als 2e menner wel gestopt. En als je paard niet kan wachten dan moet je er niet mee zo'n drukke weg op gaan, of echt afspraken maken en dus beide stoppen; 1e moet al door oranje heen gereden zijn.

Wel weer zonde van je geld..

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 20:58

willemieke schreef:
Als wij met een bruilofts of begrafenisstoet rijden met meerdere aanspanningen achter elkaar en het licht springt tussendoor op oranje/rood dan stoppen wij ook niet. Voor de veiligheid is het beter om de colonne bij elkaar te houden.
Als ik recreatief rijd dan valt er vaak wel in te schatten hoelang een stoplicht al of nog op groen staat.

Krijg je dan geen gevaarlijk gedrag van haastige automobilisten die dan toeterend naar voren komen of er zelfs tussendoor willen?

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 21:23

Ik ben ook van mening dat de koetsier van de voorste koets uiteindelijk verantwoordelijk is voor dit gebeuren. :j Die had bij oranje al moeten inhouden om de achterste koets niet in deze situatie te brengen.

blackflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:15

Tja terecht rood is rood had die maar moeten stoppen en niet met een draf gang door rood willen gaan.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:36

soesita schreef:
Ik ben ook van mening dat de koetsier van de voorste koets uiteindelijk verantwoordelijk is voor dit gebeuren. :j Die had bij oranje al moeten inhouden om de achterste koets niet in deze situatie te brengen.

precies.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:02

Op de plaats waar dit gebeurt is rijden de auto's geen 70 maar 50 en in de spits is zelfs dat niet haalbaar.
Het is een druk maar overzichtelijk kruispunt.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 23:21

Sizzle schreef:
willemieke schreef:

Krijg je dan geen gevaarlijk gedrag van haastige automobilisten die dan toeterend naar voren komen of er zelfs tussendoor willen?

Nee nooit. Het is dan ook wel duidelijk dat het om n stoet gaat.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:05

Wat is het ritje duur geworden ;) .

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 10:17

Of ze nu wel of niet had moeten stoppen laat ik in het midden. Dat ze een boete heeft gekregen snap ik ook, ze is bestuurder. Maar die 8 dagen rijverbod is mijns inziens gewoonweg belachelijk. Een automobilist krijgt toch ook alleen een boete!!!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:30

Maar de meeste mensen hebben hun auto ook wel onder controle als ze moeten stoppen voor de politie, lijkt me :Y)

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 11:40

Chasey schreef:
[***] schreef:
Ga dan ook niet in draf op een stoplicht af

Ja dat was ook mijn gedachte inderdaad.

3x raden wat de mensen achter je in de auto gaan doen. Levensgevaarlijke situaties heb ik daarbij al meegemaakt doordat ze je dan nog ff met vol gas willen inhalen om het groene stoplicht te halen. En tegelijkertijd komt het verkeer van de overkant je al tegemoet op een 2 baans weg.

Dus gewoon in draf op de rijbaan naar het groene stoplicht. moet je stoppen en word je paard onrustig dan laat je je groom er naast staan.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:01

xxCYNNxx schreef:
uh jullie weten dat je alleen bij oranje mag doorrijden als je niet meer op tijd kunt stoppen zonder het rempedaal door de bodem heen te trappen?

Dat is (absoluut) niet waar.
Je mag doorrijden bij oranje 'als de veiligheid van het verkeer dit vordert'

Zo ben ik tijdens mijn rijexamen(!!) door 'rood' gegaan (niet gestopt voor geel, stoplicht ging net op rood toen ik onder het stoplicht doorreed) omdat de vrouw achter me die toch al niet veel afstand had haar mascara aan het doen was in de binnenspiegel. MAW ik had het qua remweg prima gehaald maar dan wel met een auto geparkeerd in mijn achterbak.

En ja, ik ben dus ook gewoon geslaagd.

In dit geval, stel de eerste koets rijdt gewoon door groen heen (immers zijn stoplichten niet berekend op zulke 'langzame' voertuigen als koetsen), maar voor de tweede koets springt ie op geel, snap ik heel goed dat je dan niet wacht maar gewoon door geel (en met de lage snelheid van koets dus snel door rood) gaat om niet gescheiden te worden van de rij koetsen.

Naar mijn inziens is de straf dus ook wel een beetje zwaar. Ik snap wel dat er een boete wordt uitgedeeld hoor, maar het is zo krom allemaal.

Qua snelheid passen koetsen gewoon niet meer op de autoweg en dat maakt dat je afentoe gewoon voor onredelijke keuzes komt te staan

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 12:17

Oei de straf vind ik te hoog, maar dat er een straf op staat vind ik wel weer terecht. De volgende keer misschien in stap het verkeerslicht naderen...

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 13:40

Cowgirl schreef:
3x raden wat de mensen achter je in de auto gaan doen. Levensgevaarlijke situaties heb ik daarbij al meegemaakt doordat ze je dan nog ff met vol gas willen inhalen om het groene stoplicht te halen. En tegelijkertijd komt het verkeer van de overkant je al tegemoet op een 2 baans weg.

Dus gewoon in draf op de rijbaan naar het groene stoplicht. moet je stoppen en word je paard onrustig dan laat je je groom er naast staan.

Lees de rest van mijn reacties even! :o

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 07:28

Vorige week met verbijstering gekeken naar een koetsier die middenin Zwolle door het rood reed.
En dat licht stond al even op rood, levensgevaarlijk. Gewoon gebrek aan controle imo, dan heb je niks te zoeken in een drukke stad.