Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Liselot schreef:Chasey schreef:Ja dat was ook mijn gedachte inderdaad.
Dus jij gaat op een ringweg waar doorgaans 70 gereden mag worden op je dooie gemakje in stap richting een groen licht?
willemieke schreef:Als wij met een bruilofts of begrafenisstoet rijden met meerdere aanspanningen achter elkaar en het licht springt tussendoor op oranje/rood dan stoppen wij ook niet. Voor de veiligheid is het beter om de colonne bij elkaar te houden.
Als ik recreatief rijd dan valt er vaak wel in te schatten hoelang een stoplicht al of nog op groen staat.
Sizzle schreef:willemieke schreef:Als wij met een bruilofts of begrafenisstoet rijden met meerdere aanspanningen achter elkaar en het licht springt tussendoor op oranje/rood dan stoppen wij ook niet. Voor de veiligheid is het beter om de colonne bij elkaar te houden.
Als ik recreatief rijd dan valt er vaak wel in te schatten hoelang een stoplicht al of nog op groen staat.
Krijg je dan geen gevaarlijk gedrag van haastige automobilisten die dan toeterend naar voren komen of er zelfs tussendoor willen?
Chasey schreef:[***] schreef:Ga dan ook niet in draf op een stoplicht af
Ja dat was ook mijn gedachte inderdaad.
xxCYNNxx schreef:uh jullie weten dat je alleen bij oranje mag doorrijden als je niet meer op tijd kunt stoppen zonder het rempedaal door de bodem heen te trappen?
Cowgirl schreef:3x raden wat de mensen achter je in de auto gaan doen. Levensgevaarlijke situaties heb ik daarbij al meegemaakt doordat ze je dan nog ff met vol gas willen inhalen om het groene stoplicht te halen. En tegelijkertijd komt het verkeer van de overkant je al tegemoet op een 2 baans weg.
Dus gewoon in draf op de rijbaan naar het groene stoplicht. moet je stoppen en word je paard onrustig dan laat je je groom er naast staan.