Nederlands EK dressuurteam definitief bekend gemaakt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:49

maar in Belgie kan het bijna alleen maar beter worden :P

Ik mis Anky eigenlijk |(

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:50

Getup schreef:
maar in Belgie kan het bijna alleen maar beter worden :P

Ik mis Anky eigenlijk |(

Ik denk dat ik dat niet meer ga mee maken. _O-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:51

Ayasha schreef:
Ik heb niet zoveel gemist. Meeste scores waren tussen de 70 en 75%
Terwijl Adelinde meestal toch over de 75 heen ging. Ik zeg nergens dat Patrick waardeloos is maar wel dat Adelinde af schrijven als zijnde 'scoorde toch niet hoog meer' onzin is gezien ze toch echt regelmatig hoger scoorde dan Patrick.

Laatste keer in Rotterdam 74. Internationaal, maar enge ring. Niet zo'n goede combi met Parzival. Daarbij mist hij wedstrijdritme. Itt dit team.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:53

het wordt langzaamaan toch beter...ook op kleinere wedstrijdjes ( zoals echt in t zuidelijkste puntje van Wallonie - weet ik uit ervaring). Maar t kan nog even duren.

Heb altijd het idee, dat als er in Duitsland combinaties uitvallen, ze er gewoon weer wat paraat hebben staan.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:55

Adelinde heeft gewoon niet goed gepresteerd, geen wedstrijdritme en we zien de scores iedere wedstrijd dalen. Bij Patrick is dat precies andersom; hele seizoen heel goed en constant gepresteerd, met een stijgende lijn.
Laatst bijgewerkt door Bettine op 20-07-15 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:55

Getup schreef:
Heb altijd het idee, dat als er in Duitsland combinaties uitvallen, ze er gewoon weer wat paraat hebben staan.

Dat hebben ze inderdaad zeker :)

Amandavd

Re: Nederlands EK dressuurteam definitief bekend gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 08:56

Niet te vergeten dat Parcival wel al 18 is en dus voor zijn leeftijd nog enorm goed scoort. Dat het minder is geworden is logisch, hij word ook ouder.

Nynke_Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:25

Ik begrijp het wel dat Adelinde en Danielle niet mee gaan. Ze kunnen dan wel hoger scoren, maar Siro liep vrijdag nog niet goed en mist wedstrijdritme, en Parzival was vrijdag ook niet fit (toch?) Patrick heeft ook mooie scores gehaald, en volgens mij heeft hij het afgelopen jaar nog geen een keer een wedstrijd af hoeven zeggen omdat Uzzo niet fit was.

Ik vind het iig een leuk team en ik ben benieuwd hoe ze het gaan doen in Aken! Een bronzen medaille zou heel mooi zijn! :)

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 09:27

En dan maar zeggen dat dressuursport een vrouwen sport is , ik lees toch echt een 4 mannen namen. Wat geweldig om zo team te hebben , welke andere land heeft dat ook ?

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:02

Een podiumplek zit er toch wel in? Alle vier kunnen zeker scores rijden van 75% en meer. Zoals Undercover vrijdag liep op het NK, zou kunnen betekenen dat hij heel dicht bij Charlotte kan komen. Hans Peter heeft Johnson ook goed aan het lopen. Hoe zit het met de rest van de Britten? Zit daar nog wat noemenswaardig tussen? En de Duitsers? Isabel is weg gevallen, Damon Hill moet zich maar zien te bewijzen onder zijn nieuwe amazone. De enige die hoog kan scoren (80% grens) voor de Duitsers is Rath. Wie zijn de andere ruiters voor Duitsland? Dus een podiumplek voor het team geloof ik wel. Individueel is zilver het hoogst haalbare tenzij er iets helemaal mis gaat met Charlotte en Valegro. Totilas weet ik niet. Durf ik geen uitspraak over te doen. Is een gevalletje "eerst zien dan geloven" geworden.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:13

karijn schreef:
Een podiumplek zit er toch wel in? Alle vier kunnen zeker scores rijden van 75% en meer. Zoals Undercover vrijdag liep op het NK, zou kunnen betekenen dat hij heel dicht bij Charlotte kan komen. Hans Peter heeft Johnson ook goed aan het lopen. Hoe zit het met de rest van de Britten? Zit daar nog wat noemenswaardig tussen? En de Duitsers? Isabel is weg gevallen, Damon Hill moet zich maar zien te bewijzen onder zijn nieuwe amazone. De enige die hoog kan scoren (80% grens) voor de Duitsers is Rath. Wie zijn de andere ruiters voor Duitsland? Dus een podiumplek voor het team geloof ik wel. Individueel is zilver het hoogst haalbare tenzij er iets helemaal mis gaat met Charlotte en Valegro. Totilas weet ik niet. Durf ik geen uitspraak over te doen. Is een gevalletje "eerst zien dan geloven" geworden.

Damon Hill loopt helemaal niet mee. Rath kan erboven, DUjardin, Kristina Sprehe, Patrick Kittel. Isabel doet met Don Johsnon mee, maar dat is geen obstakel.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 10:36

Undercover in de buurt komen van Valegro? Maar natuurlijk. :D
dat Patrick mee mag, vind ik terecht. Nu maar hopen dat hij kan vlammen. De Duitsers hebben veel kwaliteit in de breedte en hebben dus veel combinaties om uit te kiezen, voordat het echt veel minder wordt. Dat is bij ons heel anders. Dat zie je nu wel. Het zal een spannend EK worden denk ik.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:57

karijn schreef:

Idd ik zie zeker kansen. Het is nu hopen dat undercover ontspannen kan blijven. Als je keek bij het vorige ek. Maar daar gaan we niet vanuit natuurlijk :) ik vind het toch een mooi team.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 11:58

karijn schreef:

Ik denk niet dat Undercover in de buurt van Valegro komt.
Gisteren scoorde hij wat, 87 nogwat in de kur? Wat foutjes, ja... Maar nationaal wordt er stukken hoger gejureerd dan internationaal. En helemaal een EK. (evenal WEG etc.)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:11

vur schreef:
Undercover in de buurt komen van Valegro? Maar natuurlijk. :D
dat Patrick mee mag, vind ik terecht. Nu maar hopen dat hij kan vlammen. De Duitsers hebben veel kwaliteit in de breedte en hebben dus veel combinaties om uit te kiezen, voordat het echt veel minder wordt. Dat is bij ons heel anders. Dat zie je nu wel. Het zal een spannend EK worden denk ik.

Nou ja...Edward reed een dikke 80% op het NK. Valegro op een iets mindere dag ook ,dat vind ik aardig in de buurt ja. ;).

De score die Charlotte laatst reed was ook hoog maar dat was ook een thuiswedstrijd zeg maar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:13

We zullen het gaan zien of Undercover in de buurt kan komen van Valegro. :)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:18

In Las Vegas stond Valegro 10 % los van Undercover, dus ik zet bij jouw stelling vraagtekens. ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:23

Joh man wat maakt het in godsnaam uit? We zien het vanzelf, dat gekissebis over wie waar bij elkaar in de buurt komt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:29

Amandavd schreef:
Joh man wat maakt het in godsnaam uit? We zien het vanzelf, dat gekissebis over wie waar bij elkaar in de buurt komt.

Lees het dan niet als het je niet boeit. :? Simpel zat toch.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:35

Ayasha schreef:
Amandavd schreef:

Lees het dan niet als het je niet boeit. :? Simpel zat toch.

Het boeit mij wel, anders las ik hier niet mee, maar i.p.v. een gedegen discussie verzandt het nu in welles nietes, ik ben heel benieuwd naar hoe dit team het gaat doen.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 12:38

Suzanne F. schreef:
Timo schreef:
Patrick van der Meer en Uzzo (v. Uzzo)

Uzzo is een Lancet.

Teleurstellend team zo. Heel wat anders dan jaren geleden toen we voor goud konden gaan. Toen hadden we 3 combinaties die 80 konden rijden en eentje er dicht tegenaan.
Uzzo is leuk maar deel uitmaken van het EK team? Het is jammer van Adelinde en Danielle. Hopelijk krijgen we snel nieuwe combinaties die het goed gaan doen.

Toevallig betrapte ik mezelf tijdens t kijken naar t NK op....
De tijd van Salinero, ferro, goliath, silvano N ....toen genoot ik van het NK. Dat gevoel heb ik al jaren niet meer. Terwijl de dressuur en paarden nu toch beter zouden zijn.

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:19

We hebben een super mooi team voor het EK. De tijd van Parzival is voorbij en heb veel respect voor onze bondscoach dat hij eigenlijk Adelinde beetje beschermt tegen haar zelf. Zijn woorden waren hoe lang wil je blijven doorgaan, Parzival komt van dik 80% maar dat scoort hij niet meer. Het is en blijft een legende en die verdient een waardig afscheid.

Nederland is juist in breedte sterker geworden. Alleen andere landen ontwikkelen ook door. Brons moet nu lukken. En een GBR zonder Valegro is te kloppen. Maar ze hebben momenteel een enorme uitschieter. Duitsland heeft met Sprehe/Desperados een sterke combinatie. Totilas blijft afwachten.

Maar we moeten verder kijken en naar toekomst. We hebben nog een jonge Diederik al in het team met een jonge Arlando, Hans Peter en Edward alweer een hele rits toekomstpaarden hebben. Een danielle Heijkoop zich uit het niets naar top 10 van de wereld rijdt. En andere jonge combinaties die langzaam aan de deur gaan kloppen. En kijk eens even hoe klein landje wij zijn in verhouding met bv Duitsland. Ik ben trots!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:25

denbine schreef:
Suzanne F. schreef:

Uzzo is een Lancet.

Teleurstellend team zo. Heel wat anders dan jaren geleden toen we voor goud konden gaan. Toen hadden we 3 combinaties die 80 konden rijden en eentje er dicht tegenaan.
Uzzo is leuk maar deel uitmaken van het EK team? Het is jammer van Adelinde en Danielle. Hopelijk krijgen we snel nieuwe combinaties die het goed gaan doen.

Toevallig betrapte ik mezelf tijdens t kijken naar t NK op....
De tijd van Salinero, ferro, goliath, silvano N ....toen genoot ik van het NK. Dat gevoel heb ik al jaren niet meer. Terwijl de dressuur en paarden nu toch beter zouden zijn.

Het jureren is gewoon stuk minder....als dr weer es gekeken word naar juiste manier van rijden en verzamelen, dan komt t plezier wel weer terug....

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:27

vur schreef:
In Las Vegas stond Valegro 10 % los van Undercover, dus ik zet bij jouw stelling vraagtekens. ;)

Ja maar toen had undercover ook enorme spanning in die arena dus ik snap het wel. Als undercover hoog scoort en maar ontspannen genoeg blijft dan kan die flink scoren.. Maar dat maakt inderdaad niet veel uit. Zou het wel leuk vinden als xe een podium plek zouden krijgen :)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 13:27

HorseTimeXL schreef:
vur schreef:

Ja maar toen had undercover ook enorme spanning in die arena dus ik snap het wel. Als undercover hoog scoort en maar ontspannen genoeg blijft dan kan die flink scoren.. Maar dat maakt inderdaad niet veel uit. Zou het wel leuk vinden als xe een podium plek zouden krijgen :)

Het zou te gek zijn als hij een individuele podiumplek weet te behalen! Maar of dat lukt?