Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sammie schreef:Wat is er eigenlijk ms met niet op je hoogtepunt stoppen? Is dat een must?
Sammie schreef:Die herinneringen blijven toch. Prestaties blijven bestaan? Als Salinero besproken wordt kijkt men naar de gouden plakken die hij wel gehaald heeft op de OS, niet naar die ene zesde plek. Sterker nog dan is het dat ie heeft meegedragen aan de plak voor het Nederlandse team.
vur schreef:Maar natuurlijk. Parzival kan het al helemaal niks schelen en Adelinde kennelijk ook niet.
Janine1990 schreef:Het is de magie van dat moment dat men graag wil behouden. Natuurlijk hoeft niet iedereen dat. Maar we zijn in Nederland behoorlijk verwend door Anky die haar paarden op het hoogtepunt terugneemt. Niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk, maar ze heeft er wel een toon mee gezet. En haar paarden behouden hun 'magie' voor de fans. De sprankeling is van Parzival af, ondanks dat de prestaties nog altijd niet de minsten zijn.
Sammie schreef:Ik denk dat er bij Totilas meer meespeelt dat er gewoon heel vaak is gezegd we starten dan en dan en we willen dit en dat en dat er vervolgens constant vanwege een piepreden wordt afgezegd. Als de combinatie start rijden ze gewoon ze goed. Dat valt niet te ontkennen, behalve door azijnpissersEdward reed de hengst constant, daar waren geen ditjes en datjes. Hij startte gewoon overal. Rath kan zich dat niet veroorloven, want hij is die *kel die zogenaamd Totilas bij Gal heeft weggehaald.
Ik vind het echt onzin om te zeggen dat een combinatie moet stoppen omdat er mensen zijn die er iets negatiefs van kunnen vinden. Als je daar op moet gaan rijden.. ja.. laten we dan maar met z'n allen stoppen, want dan doe je het nooit goed.
Voor de WEG werd al continue op Parzival zijn leeftijd gezinsspeelt. Dat was Adelinde gewoon zat, daarom kwam ze met die opmerking dat ie een nog een jonge god is.
R12312 schreef:Janine1990 schreef:Het is de magie van dat moment dat men graag wil behouden. Natuurlijk hoeft niet iedereen dat. Maar we zijn in Nederland behoorlijk verwend door Anky die haar paarden op het hoogtepunt terugneemt. Niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk, maar ze heeft er wel een toon mee gezet. En haar paarden behouden hun 'magie' voor de fans. De sprankeling is van Parzival af, ondanks dat de prestaties nog altijd niet de minsten zijn.
Dat is niet waar, want in London scoorde ze puur voor het team en niet voor haar eigen glorie omdat ze niet in de buurt van de toppers kon komen. Al had ze van mij wel meer punten mogen hebben
Janine1990 schreef:ja dat vind ik van wel jaMaar zijn er in het geval van Adelinde niet ook gewoon genoeg azijnpissers die er iets over zeggen?
Ja dat had gekund, maar goed. Ik heb er zelf bij gezeten op de WEG en in bijna elk interview kwam er wel een opmerking over zijn leeftijd voorbij. Echt om gek van te worden, dat t gewoon misgund lijkt te zijn. Ik snap dan heel goed dat -als je het gevoel hebt gewoon nog een goed fit en gezond paard op dat moment onder je kont te hebben dat je dat spuugzat bent- dat je dan gewoon duidelijk zegt joh hij is nog helemaal top.Citaat:Adelinde heeft niet alleen op de WEG dergelijke dingen gezegd. Daarbij, als er constant over zijn leeftijd werd gesproken, kon ze er ook anders op reageren: "Ja, Parzival is nu 17. We zien wel hoe hij zich houdt." Of iets dergelijks, dat had hele andere reacties opgeleverd.
Janine1990 schreef:Parzival vliegt niet meer in verband met zijn hart, Parzival moet niet meer plots naar te grote entourages in verband met zijn hart (althans dat was een verklaring in Rotterdam toch?). Helemaal prima, super dat er zo aan zijn gezondheid wordt gedacht. Maar het roept simpelweg vragen op.
Sammie schreef:Janine1990 schreef:ja dat vind ik van wel jaMaar zijn er in het geval van Adelinde niet ook gewoon genoeg azijnpissers die er iets over zeggen?Ja dat had gekund, maar goed. Ik heb er zelf bij gezeten op de WEG en in bijna elk interview kwam er wel een opmerking over zijn leeftijd voorbij. Echt om gek van te worden, dat t gewoon misgund lijkt te zijn. Ik snap dan heel goed dat -als je het gevoel hebt gewoon nog een goed fit en gezond paard op dat moment onder je kont te hebben dat je dat spuugzat bent- dat je dan gewoon duidelijk zegt joh hij is nog helemaal top.Citaat:Adelinde heeft niet alleen op de WEG dergelijke dingen gezegd. Daarbij, als er constant over zijn leeftijd werd gesproken, kon ze er ook anders op reageren: "Ja, Parzival is nu 17. We zien wel hoe hij zich houdt." Of iets dergelijks, dat had hele andere reacties opgeleverd.
En ik heb het even teruggezocht, maar Adelinde heeft tijdens de WEG o.a. dit gezegd: "Parzival is geweldig. Ik ben zeer trots dat hij maar door blijft gaan. Voor Parzival heb ik op dit moment nog niks op de agenda staan, maar hij blijft doorgaan. We zien wel wat er op ons pad komt." Over stoppen denkt Cornelissen nog niet serieus na. "Hij heeft deze medaille echt verdiend. We zien het wel."
R12312 schreef:Janine1990 schreef:Parzival vliegt niet meer in verband met zijn hart, Parzival moet niet meer plots naar te grote entourages in verband met zijn hart (althans dat was een verklaring in Rotterdam toch?). Helemaal prima, super dat er zo aan zijn gezondheid wordt gedacht. Maar het roept simpelweg vragen op.
Ze heeft in Rotterdam 1 proef gestart, maar dat is voor de dressuur zo'n KL*TE locatie, dat zag je aan Bonjanzo en Undercover. Ze is zuinig op Parcival, dat is toch alleen maar erg gaaf! Ik heb daar respect voor. Ik denk dat niemand Adelinde ooit heeft kunnen betrappen op iets doen voor haar eigen ego tov een paard.
vur schreef:Het is gewoon jammer zo. Straks herinnert iedereen zich alleen nog maar dat hij niet op zijn hoogtepunt gestopt is.