Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Bonny_CT schreef:1e proef niet meer verplicht? Dat vind ik ook niks, zo kan je zelf kiezen wat je start en wordt het promoveren wel heel eenvoudig, of in elk geval eenvoudiger, doet je paard geen traver, schrap je die proeven gewoon. Dan zouden er in 1 proef zowel bijvoorbeeld traver en sb in moeten zitten
Lithya schreef:Dat alle onderdelen niet meer in een m proef moeten zitten kan positief voor de m2 gaan uitpakken.

Adrienne93 schreef:in 1 van de L1 proeven zit een stukje M-X-K van hand veranderen, tussen M-X overgang stap, X-K overgang draf.
Ik denk dat ze zulke dingen bedoelen.
Ik neem namelijk wel aan dat we beide kanten op moeten draven/stappen/galloperen.
Snorlex schreef:Qua opvolging van de oefeningen zeker.
Maar als je dan kunt kiezen tussen 1e en 2e proef kun je makkelijke de "simpelste" kiezen en ben je dan wel "echt" M2?
Of bedoel je het anders?
Bonny_CT schreef:Elke 2 maanden nieuwe proef, liever niet, dan wordt het uit het hoofd rijden een stuk lastiger, nog sneller schakelen.
Was vroeger ook mogelijk
S_en_Z schreef:Adrienne93 schreef:in 1 van de L1 proeven zit een stukje M-X-K van hand veranderen, tussen M-X overgang stap, X-K overgang draf.
Ik denk dat ze zulke dingen bedoelen.
Ik neem namelijk wel aan dat we beide kanten op moeten draven/stappen/galloperen.
Vroeger stond er gewoon M X K van hand veranderen en op de diagonaal een overgang maken naar stap. Voor K arbeidsdraf.
Die oefening zit er al zo lang in.. Vond die juist altijd een mooie om punten op te scoren!
Wat ik zo irritant vind is B afwenden en arbeidstap E links en arbeidsdraf. Dan moet je in een kleine wending overgangen gaan rijden terwijl je vroeger eerst afwendde en dán pas een overgang maakte naar stap (dus eerst rechtstellen).
Ach, we zien t wel! Benieuwd wat ze er van bakken. Niet dat ik er in t M veel van zal merken. (Start uberhaupt al amper haha)