Rath: "Het kan niet groots genoeg zijn voor Totilas"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:55

Je kunt het natuurlijk lezen en opvatten zoals je maar wil. Ik vind het een goed teken dat Rath en Totilas een positieve rentree hebben gemaakt, maar Valegro is tot nu toe ook nagenoeg onverslaanbaar geweest en groeit nog steeds. Het is niet zo dat Dujardín en Valegro hebben stilgezeten na de laatste keer dat Rath en Totilas hen voorbij zijn gereden. Het blijft dus afwachten tot het moment daadwerkelijk daar is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:59

Bon_charmeur schreef:
Als.rath en toot winnen is het alleen omdat het totilas is en niks meer te maken heeft met het rijden. Want valegro en undercover lopen er aardig beter bij

Ja want de jury bestaat ook uit Penny meisjes :+

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:16

Collie2008 schreef:
Bon_charmeur schreef:
Als.rath en toot winnen is het alleen omdat het totilas is en niks meer te maken heeft met het rijden. Want valegro en undercover lopen er aardig beter bij

Ja want de jury bestaat ook uit Penny meisjes :+

toch waren de meningen van de jury zeer verdeel over sommige onderdelen van de proef. Tis toch wat vreemd wanneer je een 7 en een 9 krijgt voor hetzelfde onderdeel. En meerdere mensen zetten vraagtekens bij sommige punten en leggen ook uit waarom, dus zo raar is die gedachte niet.

purny

Re: Rath: "Het kan niet groots genoeg zijn voor Totilas"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:19

Voor sommige mensen is het nooit goed. Ik hoop dat ze nu weer gaan schitteren

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:32

Persevero schreef:
leuk om ze weer terug te zien, maar vind wel dat totilas vlakker is geworden. ik denk ook niet dat hij gaat winnen van bv valegro.

Ik vind het er juist meer gecontroleerd eruit zien. Er lijkt meer balans in te zitten.

Maar nu heb ik de hele hype rondom Toot al helemaal nooit volledig begrepen. het is een prachtig dier met mooie gangen, maar de basis bij een Valegro is bijvoorbeeld stukken beter...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:35

Hij heeft niks dan lof voor dujardin. Zegt enkel dat alles mogelijk is en dat is simpelweg ook zo. Fijn datie weerl vertrouwen heeft. :) dat zal de proeven ten goede komen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:43

Persevero schreef:
toch waren de meningen van de jury zeer verdeel over sommige onderdelen van de proef. Tis toch wat vreemd wanneer je een 7 en een 9 krijgt voor hetzelfde onderdeel. En meerdere mensen zetten vraagtekens bij sommige punten en leggen ook uit waarom, dus zo raar is die gedachte niet.

Dan nog had hij een flinke score dus hij rijd dat dier gewoon prima blijkbaar, anders had het wel een 4 en een 9 moeten zijn, niet? Van de B tot het hoogste niveau zitten er gewoon verschillen in beoordelingen van jury's. Dat is zo, dat blijft ook zo. Heeft niets met Totilas te maken.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:44

Jeetje, er word wel hard gezocht naar manieren om Rath af te zeiken zeg :') Hoog van de toren blazen? Hij is onsympathiek?

Aranel :') Totilas is wel vaker gestart in Aken en heeft daar inderdaad altijd gewonnen. Hoezo zou hij zich nederig op moeten stellen? Hij verteld dat hij vertrouwen heeft in de wedstrijd en ik haal er nergens uit dat hij zeker weet dat ze gaan winnen. En volgens mij heb je de laatst alinea niet gelezen, waarin hij juist erg nederig is en vol lof over Dujardin en Valegro.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:50

Mensen lezen wat ze willen lezen. Blijkt wel weer

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:54

Er is een spreekwoord dat prachtig past in Rath-Totilas topics; wie een hond wil slaan vindt licht een stok.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:45

Kristina Bröring-Sprehe/Desperados FRH is eerder groots te noemen

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:14

listiglistje schreef:
Aranel schreef:
Alles gewonnen in Aken.. de beste man is er nog maar èèn keer gestart :')
Het zou hem sieren zich wat nederiger op te stellen. Ik denk dat dat zijn imago goed zal doen. Ik, en wie weet anderen met mij, vind hem gewoon geen sympathiek persoon in zowel zijn uitsuitstraling als om wat hij zegt.

Jij leest dus niet goed....toot is vaker gestart in aken en heeft daar altijd nog gewonnen (wat waar is), m vindt dat een goed voorteken ;) begrijpend lezen is moeilijk!

Tja maar dat was wel in Toot's hoogtijdagen en onder Edward. Toen was hij nagenoeg onverslaanbaar tegenwoordig is dat niet meer van toepassing.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:33

Ik vrees (en eigenlijk hoop ik dat dat het is) dat een stukje humor en subtiliteit in de media/vertaling verloren is gegaan. Dat Rath met een knipoog heeft opgemerkt dat die ene keer dat ie tegen Valegro uitkwam, dit heeft gewonnen, dus wie weet wat er mogelijk is.

De eerste keer dat ik het las kwam het op mij ook niet heel sympathiek over, maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij het zo neerbuigend richting Charlotte en Valegro bedoelt. Ik denk ook niet dat hij denkt hun eventjes te kunnen verslaan.

Hij legt in ieder geval wel weer wat extra druk op zichzelf. Ben benieuwd!

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:38

easygoing schreef:
Tja maar dat was wel in Toot's hoogtijdagen en onder Edward. Toen was hij nagenoeg onverslaanbaar tegenwoordig is dat niet meer van toepassing.

Ook onder Rath heeft hij nog alles gewonnen waar hij aan de start kwam....zelfs vorig jaar in Aken!
En ja ook Valegro deed toen mee (welliswaar met tig fouten, maar ook dat is een paard en geen machine) en die heeft hij eraf gereden, net zoals de rest en dat was een heel sterk deelnemersveld!

Zijn percentages in de gewone GP en Special liegen er niet om > 80% zijn imo nog steeds hoogtij dagen.
Laat staan het percentage in de kur, want dat ligt vaak een stuk hoger.

Dus ik weet niet wat jij onder hoogtijdagen verstaat?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:43

Ik vond het juist nooit prettig om naar te kijken, "Toot" met Edward. Zó hectisch, zoveel gezwaai en zo'n korte hals. Ik hoop echt dan MR gaat schitteren, want dat verdient hij imo met zijn doorzettingsvermogen. Wat moet het moeilijk zijn om binnen te rijden terwijl je weet dat iedereen (of in ieder geval de Penny's) hoopt op een fout zodat er weer een heel gedoe kan starten over een combinatie die ooit was maar nu niet meer.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 10:46

Het record in de Grand Prix ligt overigens bij MAR en niet bij Gal. Mar heeft hoger gescoord dan Gal ooit in de GP

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:04

Getup schreef:
wie weet, wat voor verrassingen er nog komen, wbt jonge combinaties. Valegro is natuurlijk wel superstabiel , die verwacht ik toch wel op plek 1. Maar dan wordt t nog spannend.......Persoonlijk heb ik niets met Undercover,maar ja, ik ben geen jurylid :D ...... dus laat maar komen, die strijd :Y)

Komt er straks een compleet onbekende combinatie, wint van alle drie, kan je me komen oprapen hoor! Zou geniaal zijn :')

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:05

Persevero schreef:
leuk om ze weer terug te zien, maar vind wel dat totilas vlakker is geworden. ik denk ook niet dat hij gaat winnen van bv valegro.

ik ben wel benieuwd wat er over een tijdje te zien is tussen Glocks zonik en edward. Die hengst heeft echt enorm veel expressie, je moet het maar onder je kunnen houden. En ik geloof dat hij bij edje daarvoor aan het goede adres is.

Ik ben heel erg benieuwd naar Sir Schenkenberg :j

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:09

Winged schreef:
Persevero schreef:

Ik vind het er juist meer gecontroleerd eruit zien. Er lijkt meer balans in te zitten.

Maar nu heb ik de hele hype rondom Toot al helemaal nooit volledig begrepen. het is een prachtig dier met mooie gangen, maar de basis bij een Valegro is bijvoorbeeld stukken beter...

Ik vind Toot er van achter beter onderlopen dan bij Edward om eerlijk te zien. Heb laatst de kür gekeken van Toot en MAR en daar vind ik hem nog wat te ongecontroleerd en net zoals de appuyementen vaak wat slordig, maar de basis is iig beter ontwikkeld nu

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:33

denisesilver schreef:
Persevero schreef:

ik ben wel benieuwd wat er over een tijdje te zien is tussen Glocks zonik en edward. Die hengst heeft echt enorm veel expressie, je moet het maar onder je kunnen houden. En ik geloof dat hij bij edje daarvoor aan het goede adres is.

Ik ben heel erg benieuwd naar Sir Schenkenberg :j

Jaaa Zonik!! _/-\o_
Vind hem veel gaver nog dan Undercover.
Offtopic maar weet iemand of Edward sinds Indoor Brabant alweer gestart is met hem?