Totilas ook in Special onverslaanbaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:22

Cowgirl schreef:
Ik ben eerlijk en zeg dat ik dit niet meer verwacht had.
Maar ben ook nog steeds van mening dat ik Rath wel een enorme doorzetter vind, Sjef heeft hem netjes bijgechoolt denk ik :D

Ben nu wel benieuwd naar een filmpje en hopen dat Toot nu niet meer stuk gaat.

Sjef heeft 'm zeker goed bijgeschoold, getuige onderstaand filmpje. Ongeveer vanaf 1:00 min. De typische Hollandse school, even vasthouden en porren en het paard 'staat aan de hulpen'.. lees: 'vlucht voor de hulp'.

https://vimeo.com/133187236

Collie2008

Re: Totilas ook in Special onverslaanbaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:29

Ik geloof er echt niet in dat jury oneerlijk jureert omdat het penny's bokt Toot is....Hij ligt juist meer onder vuur.

Hij heeft gewoon goed gereden klaar. Ook al verschilt de jury van mening..een range van 77 - 83 zien we zo vaak. Hij stuurt hem hoe dan ook goed genoeg rond met nog genoeg verbeterpunten, maar ook genoeg om op door te borduren.

Verder helemaal eens met 1 vd reacties uit dit topic....Mensen kjjk toch eens vooruit ipv in het verleden te blijven hangen. Negatievelingen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:32

Zie dit vele malen liever als toen onder Edward Gal en als het niet goed was kwam hij niet met zoveel procenten uit de ring. Ik gun het hem van harte en het ziet er goed uit en die hele kleine puntjes die krijgen ze ook voor elkaar. Paard ziet er top en happy uit.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:34

Rath heeft ongetwijfeld meer ruitergevoel in zijn pink dan ik in mijn hele lijf. Sowieso vind ik het heel erg knap wanneer je op dit niveau presteert en nog wel onder zulke druk. Wel stoor ik mij wat aan zijn houding, ik vind hem soms met wat veel hand rijden en af en toe in draf achter de beweging zitten. Het oogt voor mij wat onrustig.

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 20:37

Er is nog genoeg werk aan de winkel, maar idd Rath heeft wel doorzettingsvermogen!! Vind wel dat Totilas qua bespiering er stukken beter uit ziet!! Nu nog de puntjes op de i zetten!! Hoop dat we Totilas nu lang in de ring blijven zien!!

Chancley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:28

Collie2008 schreef:
Ik geloof er echt niet in dat jury oneerlijk jureert omdat het penny's bokt Toot is....Hij ligt juist meer onder vuur.

Hij heeft gewoon goed gereden klaar. Ook al verschilt de jury van mening..een range van 77 - 83 zien we zo vaak. Hij stuurt hem hoe dan ook goed genoeg rond met nog genoeg verbeterpunten, maar ook genoeg om op door te borduren.

Verder helemaal eens met 1 vd reacties uit dit topic....Mensen kjjk toch eens vooruit ipv in het verleden te blijven hangen. Negatievelingen

Als hij voor die uitgestrekte draf een 9 krijgt verklaar dat eens dan en bv een Uzzo van Patrick van det Meer een waanzinnige uitgestrekte draf laat zien en daar 8-en voor krijgt. Blijf van mening jury zit vast in cijferreeks.
Als zelfde de Duitse commentator, die normaal in halleluja stemming bij alles wat Duits is zelfs vond dat het niet technisch goed was...
En moet zeggen vanmiddag live leek het anders dan op de link die hier geplaatst is in klein beeld. Minder duidelijk te zien.
Laatst bijgewerkt door Chancley12 op 12-07-15 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:32

Ansie schreef:
Cowgirl schreef:
Maar ben ook nog steeds van mening dat ik Rath wel een enorme doorzetter vind, Sjef heeft hem netjes bijgechoolt denk ik :D

Sjef heeft 'm zeker goed bijgeschoold, getuige onderstaand filmpje. Ongeveer vanaf 1:00 min. De typische Hollandse school, even vasthouden en porren en het paard 'staat aan de hulpen'.. lees: 'vlucht voor de hulp'.

Ok ik heb echt medelijden met Totilas. Check het bit @15 seconden. En bij 1:15, nog mooier... -O- Of zie ik dat verkeerd?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:48

Fijn dat hij zulke punten terug kan komen! het is hem gegund!
Ik vraag mij alleen wel af, vertekend het beeld het eerste stukje zo of is hij daar inderdaad onzuiver?

Ik denk dat Rath nog voldoende verbeterpunten heeft, meer harmonie moet vinden in de wedstrijdring. Iets wij van Gal natuurlijk gewend zijn. Echter heeft deze combinatie niet heel veel wedstrijdterrein gezien de laatste tijd en heeft tijd nodig om hieraan te werken; rust vinden thuis en op wedstrijd zijn verschillende dingen. Zeker wanneer er zo veel druk op je gelegd is met zo'n paard onder je kont en zo veel blessures en commentaar.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 22:53

Vind het nogal onrustig en er niet zo fijn en soepel uitzien. Rath lijkt mij hier vrij streng rijden. Ik gunde het hen absoluut, maar ben toch wel ontgoocheld. Begrijp nu waarom velen liever een andere ruiter op totilas zien -O-

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:46

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:04

Sunrise_ schreef:
Rath heeft ongetwijfeld meer ruitergevoel in zijn pink dan ik in mijn hele lijf. Sowieso vind ik het heel erg knap wanneer je op dit niveau presteert en nog wel onder zulke druk. Wel stoor ik mij wat aan zijn houding, ik vind hem soms met wat veel hand rijden en af en toe in draf achter de beweging zitten. Het oogt voor mij wat onrustig.

Ik vind het juist een van de weinige ruiters die altijd mee blijft in zijn hand. Zo vreselijk vriendelijk aan de voorkant is die jongen. Denk dat Totilas daar aan moest wennen :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 08:58

R12312 schreef:
Sunrise_ schreef:

Ik vind het juist een van de weinige ruiters die altijd mee blijft in zijn hand. Zo vreselijk vriendelijk aan de voorkant is die jongen. Denk dat Totilas daar aan moest wennen :+

Heb je het beeld materiaal (van het losrijden )bekeken? Zo ja kijken wij naar hetzelfde? Stangteugel kan niet strakker, waar die eerder vaak in een boogje hing.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:10

Correctie omdat ik het filmbeeld nog niet had gezien ten tijde van mijn post.

Rath is netjes 'bijgeschoold'

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 09:43

Grappig dat zoveel mensen het beter weten/kunnen. Totilas word vele malen beter voorgesteld als toen hij nog een voorbeenzwaaier was bij Gal. Denk dat veel mensen dat vergelijken maar mijn inziens is dat niet te vergelijken. Twee totaal verschillende ruiters.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 11:09

Met dat losrijdfilmpje kun je denk ik vooral goed zien wat de invloed van training is en dat Rath daar wellicht aan heeft moeten wennen. Ik denk dat Totilas deze trainingsstijl kent en het juist Rath is die het zich eigen heeft moeten maken (onder begeleiding van Sjef). Over het algemeen vind ik het beeld zoals het paard bij Rath tijdens de proef loopt net wat luchtiger tonen dan bij Gal die het paard helemaal in de houdgreep hield, waaruit in mijn ogen ook dat spectaculaire (gespannen voorbeen) ontstond. Datgene wat velen nu blijken te missen bij Rath.

Ik ga niet oordelen over wie het beter (fout) doet. Aan het paard zie je voldoende dat de hele diagonale beenzetting verstoord is, hoe dat dat dan ook ontstaan is..

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:21

Wilawander schreef:
Grappig dat zoveel mensen het beter weten/kunnen. Totilas word vele malen beter voorgesteld als toen hij nog een voorbeenzwaaier was bij Gal. Denk dat veel mensen dat vergelijken maar mijn inziens is dat niet te vergelijken. Twee totaal verschillende ruiters.

Dat riep ik vorig jaar al, maar dat vond niemand zo. Hij heeft veel meer lucht aan de voorkant, veel mooier op verbinding en niet meer met die extreme druk erop.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:33

Geen fijn filmpje van het inrijden. Achterbeen van Totilas is er ook niet op vooruit gegaan. Vind het wel knap van Rath, zeker een hoop doorzettingsvermogen!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:38

R12312 schreef:
Wilawander schreef:

Dat riep ik vorig jaar al, maar dat vond niemand zo. Hij heeft veel meer lucht aan de voorkant, veel mooier op verbinding en niet meer met die extreme druk erop.

Klopt het hectische van de bewegingen is er af. Oogt nu veel natuurlijker waardoor nu misschien bepaalde dingen meer opvallen dan ten tijde van Gal.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:40

Ansie schreef:
Cowgirl schreef:

Hier is niets mis mee. Gewoon een keer een ophouding en scherp aan het been maken. Als je dat soort dingen al mishandeling vind, dan heb je zelf echt heel weinig op een paard gedaan.

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:44

Oh waar staat dat ik dit dierenmishandeling vind? Ik geef aan dat je inderdaad goed kan zien dat hij bijgeschoold is door Sjef.
En die laatste sneer van je richting mij slaat nergens op.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:44

Ik vind het wel bijzonder hoe iedereen hier zo'n horizontale stang normaal vindt :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:51

Nee, ik vind dat niet normaal maar dat blijkt tegenwoordig normaal te zijn. Gisteren ook alleen maar horizontale stangen gezien bij de dressuurwedstrijd waar ik gisteren ben wezen kijken.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:52

Weet je wat ik zo bijzonder vind? Dat hier zoveel GP ruiters zitten met paarden die fantastisch voor elkaar zijn. Paarden die zonder tuig gewoon alle oefeningen van de GP doen zonder druk op het hoofd of van het been van de ruiter _/-\o_ *\o/*

toppertjes hier

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 12:55

Thesserd schreef:
Ik vind het wel bijzonder hoe iedereen hier zo'n horizontale stang normaal vindt :+

Daar kun je niet over oordelen als je niet weet hoe strak de kinketting zit.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 13:03

Meestal kunnen Bokkers daar wel over oordelen als ze het op een foto oid zien van een Bokt-ruiter :P Oh en dat bij 1:15 zou op Bokt normaal ook altijd afgekeurd worden volgens mij... :+

Maar beter blijf ik weg uit dit soort topics, want dit is precies de reden waarom ik niks met de hele dressuursport heb.