Zizipicoleo schreef:@wendyenbram: ik heb helemaal geen plaat voor mijn kop, jullie wel? En verder is dit volgens mij een normale discussie, waarbij iedereen gewoon een zeer uitgesproken mening heeft. Ik, maralyn en jullie dus (en vast nog wel anderen). Bedankt voor de bijdrage.
@maralyn: bedankt, hier heb ik wat aan! Ik ben nog steeds niet van mening veranderd dat dieren ook gewoon buiten moeten kunnen zijn, maar dit klinkt als een prima binnenverblijf voor koeien. Om terug te komen op wat wendyenbram zeiden (of zei, weet niet of ze met z'n tweetjes achter het scherm zitten): dressuurpaarden zouden inderdaad niet 23 uur per dag in een box moeten staan (überhaupt geen 23 uur binnen), maar beter in zoiets, als ze dan toch binnen moeten.
Zizipicoleo Ten eerste jij bent de zoveelste die een topic komt binnenvallen met de ongenuanceerde opmerkingen over boeren. Daar reageer ik op, Omdat je nogal wat dingen riep die niet staven. Ten tweede zit ik gewoon alleen achter mijn pc aangezien Wendy en Bram paarden zijn die gewoon 24/7 buiten staan met schuilstal
Ten 3e denk ik dat boeren idd wel beter weten dan burgers wat het veehouderij gebeuren betreft. Dat er helaas ook boeren tussen zitten die ondanks dat wat ze weten niet goed handelen, tja dat heb je overal zelfs (of misschien wel juist) in de paardenwereld. Daarvoor voor die enkele boer die het niet goed doet, hoef je niet ALLE boeren over 1 kam te scheren, en dat is wat je in je eerdere bericht echt wel deed...De ene boer KIEST voor 24 uur binnen MET betere zorg dan menig paard zich kan wensen. De andere boer KIEST voor buiten en stal Omdat dat bij boer en bedrijfsvoering past. Soms doet de boer het niet omdat het wil, maar moet, of niet anders kan. Hij heeft namelijk helemaal niet voor het zeggen op de boerderij. Dat heeft de nederlandse regering. En deze luistert te vaak naar wakker dier, welke het goed bedoelen, maar de boel voorliegen.
Wilde alleen nog zeggen dat ik niet zomaar een nietswetende relschoppende burger ben, maar bioloog
Heb genoeg kennis van (stress bij) dieren, dus ik roep niet zomaar wat! Liep alleen een beetje hard van stapel eerst, true