Zwitserland loopt voorop met 'paardvriendelijke stalling'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:56

Zizipicoleo schreef:
@wendyenbram: ik heb helemaal geen plaat voor mijn kop, jullie wel? En verder is dit volgens mij een normale discussie, waarbij iedereen gewoon een zeer uitgesproken mening heeft. Ik, maralyn en jullie dus (en vast nog wel anderen). Bedankt voor de bijdrage.

@maralyn: bedankt, hier heb ik wat aan! Ik ben nog steeds niet van mening veranderd dat dieren ook gewoon buiten moeten kunnen zijn, maar dit klinkt als een prima binnenverblijf voor koeien. Om terug te komen op wat wendyenbram zeiden (of zei, weet niet of ze met z'n tweetjes achter het scherm zitten): dressuurpaarden zouden inderdaad niet 23 uur per dag in een box moeten staan (überhaupt geen 23 uur binnen), maar beter in zoiets, als ze dan toch binnen moeten.

Zizipicoleo Ten eerste jij bent de zoveelste die een topic komt binnenvallen met de ongenuanceerde opmerkingen over boeren. Daar reageer ik op, Omdat je nogal wat dingen riep die niet staven. Ten tweede zit ik gewoon alleen achter mijn pc aangezien Wendy en Bram paarden zijn die gewoon 24/7 buiten staan met schuilstal ;-) Ten 3e denk ik dat boeren idd wel beter weten dan burgers wat het veehouderij gebeuren betreft. Dat er helaas ook boeren tussen zitten die ondanks dat wat ze weten niet goed handelen, tja dat heb je overal zelfs (of misschien wel juist) in de paardenwereld. Daarvoor voor die enkele boer die het niet goed doet, hoef je niet ALLE boeren over 1 kam te scheren, en dat is wat je in je eerdere bericht echt wel deed...

De ene boer KIEST voor 24 uur binnen MET betere zorg dan menig paard zich kan wensen. De andere boer KIEST voor buiten en stal Omdat dat bij boer en bedrijfsvoering past. Soms doet de boer het niet omdat het wil, maar moet, of niet anders kan. Hij heeft namelijk helemaal niet voor het zeggen op de boerderij. Dat heeft de nederlandse regering. En deze luistert te vaak naar wakker dier, welke het goed bedoelen, maar de boel voorliegen.

Zizipicoleo

Re: Zwitserland loopt voorop met 'paardvriendelijke stalling'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:45

Sorry voor de late reactie, ben op vakantie :D

Ohhh hahaha dan zul je in een deuk gelegen hebben zeker, doe Wendy en Bram maar de groetjes van me :') :') Ik ben alleen nog maar van die 'aparte' paardennamen gewend, komt niet eens bij me op dat paardjes ook nog gewoon Wendy of Bram kunnen heten! :+

Eigenlijk niet zoveel meer tegen je bericht in te brengen :j Wilde alleen nog zeggen dat ik niet zomaar een nietswetende relschoppende burger ben, maar bioloog :) Heb genoeg kennis van (stress bij) dieren, dus ik roep niet zomaar wat! Liep alleen een beetje hard van stapel eerst, true ;) Met Wakker Dier ben ik het ook niet altijd eens hoor, die kunnen inderdaad overdrijven en ze willen vaak te grote veranderingen in een keer, wat niet realistisch/haalbaar is. Maar ik heb ook beeldmateriaal van allerlei NL boerenbedrijven gezien waarvan de tranen me in de ogen schieten... Maar het kan altijd erger, kijk maar naar Zuid- en Oost-Europa (al scheer ik nu vast weer over 1 kam ;) ). Om over de Derdewereldlanden maar niet te spreken...

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 07:52

Hahah Oke ;-) Fijne vakantie...

corina430

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:06

Zizipicoleo legbatterijen komen al jaren niet meer voor. Jou opmerking daarover is net zo relevant als roepen dat onderwijzers hun leerlingen niet met liniaals op de handen mogen slaan. Je bent duidelijk absoluut niet op de hoogte van hoe het er aan toe gaat in de landbouw, laat staan dat je in de positie bent een oordeel over je medemens te vellen die boer is.
Een typische 'kapitein aan wal' want anders had je dit zeer zeker geweten.

corina430

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 15:15

En nog even dit, hoe weet je dat dat beeldmateriaal van Nederlandse bedrijven kwam? Omdat je de blauwe ogen van de persoon vertrouwde die het liet zien? Ik weet dat er filmpjes rondgaan die niet in NL zijn gemaakt,alszijnde voorbeeld hoe de nl veehouderij werkt. Zo worden de nl boeren onterecht als dierenmishandelaars afgeschilderd.
Ga vragen aan boeren of je echt bij hun mag kijken. Dan kun je de waarheid zien met eigen ogen.
En misschien zit er nog wel ergens een rotte appel tussen. Dat heb je namelijk op alle terreinen waar het iets met mensen te maken heeft. Maar dat is dan niet iets waar je een hele beroepsgroep op kunt afkraken!