Lasertherapie blijkt effectief bij sarcoïden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Lasertherapie blijkt effectief bij sarcoïden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 21:13

Marit1997 ik denk dat dat ook afhankelijk is van de plaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 21:16

Ben nu 9 dagen aan het smeren met de efudix. De eerste week ging super en gebeurde er niet veel. Maar sinds 2 dagen werd het heel heftig. De plek wordt steeds groter en gaat open. En komt pus uit, en het doet veel pijn. Morgen laat ik de veearts komen voor pijnstilling, dit is echt heftig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:48

Ik vind het eigenlijk schandalig dat mensen hun paard zo laten lijden met die troep terwijl er alternatieven zijn zoals laser. Bij mensen doen we dit toch ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:45

De zalf wordt zeker gebruikt voor mensen. Bij iedere plek moet je een afweging maken met je dierenarts wat de beste behandeling is. Denk je dat laser of wegsnijden geen pijn doet? Bovendien moet het paard, in mijn geval, dan onder narcose wat ook een risico is en hoge kosten.
Heb je zelf ervaring met deze aandoening? Of komt je post alleen vanuit het willen verkopen van de laser?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 09:57

brigitte2 schreef:
De zalf wordt zeker gebruikt voor mensen. Bij iedere plek moet je een afweging maken met je dierenarts wat de beste behandeling is. Denk je dat laser of wegsnijden geen pijn doet? Bovendien moet het paard, in mijn geval, dan onder narcose wat ook een risico is en hoge kosten.
Heb je zelf ervaring met deze aandoening? Of komt je post alleen vanuit het willen verkopen van de laser?

Ik heb ervaring met het wegsnijden met een laser. En ja, dan moet een paard gesedeerd worden en dat weegt niet op tegen een lange periode van echt geen fijne pijn. En dat kost het wat, nou en? We zijn toch allemaal paardenliefhebber? En dat sederen een risico is vind ik echt verwaarloosbaar. Ze hoeven niet plat.

En of ik wel of niet een laser wil verkopen is echt flauwekul. Een paard moet de fijnste en kortst durende behandeling hebben voor een aandoening. Was dat de creme geweest dan moet je de creme nemen. Maar dat is het dus niet. Het is gewoon wreed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 11:49

Ik ga deze discussie niet aan. Vanwege de plaats van de plek moest mijn paard wel "plat".

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 11:24

Is het eigenlijk mogelijk om met de laser te behandelen op de koker? Of is deze plek te gevoelig daarvoor?

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:41

Het wordt op de koker ook behandeld dmv een laser. Dat kan gewoon al moeten ze dan wel helemaal plat. Mijn paard had 4 sarcoiden op zijn koker allemaal weggehaald met laser.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 07:44

suuske schreef:
Het wordt op de koker ook behandeld dmv een laser. Dat kan gewoon al moeten ze dan wel helemaal plat. Mijn paard had 4 sarcoiden op zijn koker allemaal weggehaald met laser.

Hebben ze daar achteraf last van qua zwelling, wondjes etc?

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:19

Ik heb een arabier die veel last heft van de sarcoiden en na vele verschillende dingen geprobeert te hebben, krijgt hij nu turmeric/pepper/oil 2x per dag in mn voer en dit mengels op de sacroid hetzelf (grote van een tennisbal net voor de koker) en het begint langzaam te verdwijnen. Als de lazer goed werkt zal ik het zeker proberen maar hier heb ik ze nog niet gezien.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 08:36

Nou nou janderegela vind je reactie nogal kort door de bocht. Bij mijn paard kan er bijvoorbeeld niet eens gesneden worden omdat de locatie van de plek gewoon klote is. Laser is ook niet zaligmakend net als alle andere middelen. Er is nu eenmaal nog niks bedacht wat echt goed werkt. Bij mijn paard zijn we nu bezig met curcuma en acupunctuur en ik hoop dat dat helpt. Dat is zelfs nog minder pijnlijk voor het paard. Zelfs in vergelijking met laser. Dus voor je de volgende keer weer gaat verkondigen dat het schandalig is... Misschien moet je dan zelf ook maar eens verder zoeken. Laser is namelijk ook gewoon pijnlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 09:32

Dank je hannatjuh, was om deze reden ook uit dit topic gestapt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:22

hannatjuh schreef:
Nou nou janderegela vind je reactie nogal kort door de bocht. Bij mijn paard kan er bijvoorbeeld niet eens gesneden worden omdat de locatie van de plek gewoon klote is. Laser is ook niet zaligmakend net als alle andere middelen. Er is nu eenmaal nog niks bedacht wat echt goed werkt. Bij mijn paard zijn we nu bezig met curcuma en acupunctuur en ik hoop dat dat helpt. Dat is zelfs nog minder pijnlijk voor het paard. Zelfs in vergelijking met laser. Dus voor je de volgende keer weer gaat verkondigen dat het schandalig is... Misschien moet je dan zelf ook maar eens verder zoeken. Laser is namelijk ook gewoon pijnlijk.

De laser geeft minder napijn dan een operatiewond . En daar heb je pijnstillers tegen. Die creme die erop gaat geeft de hele behandelduur pijn. En flink ook.

Als mens met huidkanker smeer je toch ook die creme niet?

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:39

Je weet niet waar je over praat Jan. Heb jij de Liverpool crème zelf gebruikt bij een paard? Mijn paard had pijn (denk ik), maar zéker niet gedurende de hele behandelduur.

We hebben het wel over een tumor en maar al te vaak blijken zachte heelmeesters stinkende wonden te maken. Bij mijn paard kwam de sarcoide niet terug.

Ik vraag me af of je met de laser genoeg van het 'ondergrondse sarcoide stelsel' weg snijdt om te voorkomen dat het terug komt? Op Epona tv staat een interessant filmpje over sarcoides wat echt inzicht geeft. Is van Knottenbelt zelf.

hannatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 10:40

Ja dat wordt dus wel gedaan. Ik wilde voornamelijk je erop wijzen dat jij wel zegt dat het schandalig vind dat de paarden er pijn onder lijden. Terwijl je zelf ook laserbehandeling hebt toegepast en dat het dus nog meer pijnvrij kan dmv acupunctuur. En de laserbehandeling heeft ook geen 100 procent effect. En al helemaal minder op de vercuosse vorm. Jij kan toch niet vanaf je pc of telefoon zien welke vorm welk paard heeft..

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:36

hannatjuh schreef:
Ja dat wordt dus wel gedaan. Ik wilde voornamelijk je erop wijzen dat jij wel zegt dat het schandalig vind dat de paarden er pijn onder lijden. Terwijl je zelf ook laserbehandeling hebt toegepast en dat het dus nog meer pijnvrij kan dmv acupunctuur. En de laserbehandeling heeft ook geen 100 procent effect. En al helemaal minder op de vercuosse vorm. Jij kan toch niet vanaf je pc of telefoon zien welke vorm welk paard heeft..

Waar is jouw wetenschappelijke artikel dat accupunctuur sarcoïds weg kan halen?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:45

hannatjuh schreef:

janderegelaa schreef:

Is dat nodig om het wetenschappelijk te onderbouwen dan? Of het werkt of niet zie je snel genoeg. Het is het resultaat dat telt.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:46

Olympia96 schreef:
Je weet niet waar je over praat Jan. Heb jij de Liverpool crème zelf gebruikt bij een paard? Mijn paard had pijn (denk ik), maar zéker niet gedurende de hele behandelduur.

We hebben het wel over een tumor en maar al te vaak blijken zachte heelmeesters stinkende wonden te maken. Bij mijn paard kwam de sarcoide niet terug.

Ik vraag me af of je met de laser genoeg van het 'ondergrondse sarcoide stelsel' weg snijdt om te voorkomen dat het terug komt? Op Epona tv staat een interessant filmpje over sarcoides wat echt inzicht geeft. Is van Knottenbelt zelf.

Je kunt zoveel wegsnijden als je wilt met een laser. Het is qua wegsnijden niet anders dan met een scalpel. Met het verschil dat laser niet zo snel gaat maar geen bloedingen veroorzaakt. Daarnaast snijdt laser niet door cellen maar om cellen heen. Of alles weggehaald is ligt denk ik ook aan de kunde van de gebruiker.

Zojuist is er een topic geopend: [MD] Fotoverslag: Behandeling sarcoïd met laserchirurgie

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:47

Babootje schreef:
hannatjuh schreef:

janderegelaa schreef:

Is dat nodig om het wetenschappelijk te onderbouwen dan? Of het werkt of niet zie je snel genoeg. Het is het resultaat dat telt.

Dat heet kwakzalverij.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 12:49

Babootje schreef:
hannatjuh schreef:

janderegelaa schreef:

janderegelaa schreef:
Dat heet kwakzalverij.

Nou en? Weg is weg toch?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:01

Is hij al weg dan?

De dat je snel genoeg ziet of het werkt is een heel onverstandige. Baat het niet dan schaadt het niet gaat niet altijd op bij het gebruik van accupunctuurnaalden. Het kan ook als een trigger werken.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:09

janderegelaa schreef:
Olympia96 schreef:

Je kunt zoveel wegsnijden als je wilt met een laser. Het is qua wegsnijden niet anders dan met een scalpel. Met het verschil dat laser niet zo snel gaat maar geen bloedingen veroorzaakt. Daarnaast snijdt laser niet door cellen maar om cellen heen. Of alles weggehaald is ligt denk ik ook aan de kunde van de gebruiker.

Zojuist is er een topic geopend: [MD] Fotoverslag: Behandeling sarcoïd met laserchirurgie

Dat laatste wat je zegt is natuurlijk sowieso waar. Alleen denk ik dat het óók aan het soort sarcoide ligt wat je weghaalt. Ik zou er persoonlijk nooit meer voor kiezen om het te laten wegsnijden. Mijn DA maakte een inschattingsfout (dacht aan wratjes, sarcoides waar toen in NL helemaal niet bekend) en door het wegsnijden kwam er een veel agressievere vorm voor terug. De zalf is inderdaad agressief, maar heeft in korte tijd het hele probleem opgelost.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:11

Ik denk ook niet dat je de zalf nooit moet gebruiken maar als laatste redmiddel. Buiten dat het echt heel pijnlijk is, is het gewoon chemo.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:17

Ja dat ben ik met je eens. Ik denk dat als ik alles had geweten, dat ik de 'wratjes' nooit had laten wegsnijden. Heb zojuist het topic bekeken waar je naar verwijst, maar die wond is minstens zo erg als waar ik tegenaan keek met mijn paard (ik heb ook paar jaar geleden een foto verslag op Bokt gemaakt).

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 13:40

janderegelaa schreef:
Is hij al weg dan?

De dat je snel genoeg ziet of het werkt is een heel onverstandige. Baat het niet dan schaadt het niet gaat niet altijd op bij het gebruik van accupunctuurnaalden. Het kan ook als een trigger werken.

Voor acupunctuur moet je dan ook naar de acupuncturist en niet naar Janderegelaa :D :D :D