Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
brigitte2 schreef:De zalf wordt zeker gebruikt voor mensen. Bij iedere plek moet je een afweging maken met je dierenarts wat de beste behandeling is. Denk je dat laser of wegsnijden geen pijn doet? Bovendien moet het paard, in mijn geval, dan onder narcose wat ook een risico is en hoge kosten.
Heb je zelf ervaring met deze aandoening? Of komt je post alleen vanuit het willen verkopen van de laser?
hannatjuh schreef:Nou nou janderegela vind je reactie nogal kort door de bocht. Bij mijn paard kan er bijvoorbeeld niet eens gesneden worden omdat de locatie van de plek gewoon klote is. Laser is ook niet zaligmakend net als alle andere middelen. Er is nu eenmaal nog niks bedacht wat echt goed werkt. Bij mijn paard zijn we nu bezig met curcuma en acupunctuur en ik hoop dat dat helpt. Dat is zelfs nog minder pijnlijk voor het paard. Zelfs in vergelijking met laser. Dus voor je de volgende keer weer gaat verkondigen dat het schandalig is... Misschien moet je dan zelf ook maar eens verder zoeken. Laser is namelijk ook gewoon pijnlijk.
hannatjuh schreef:Ja dat wordt dus wel gedaan. Ik wilde voornamelijk je erop wijzen dat jij wel zegt dat het schandalig vind dat de paarden er pijn onder lijden. Terwijl je zelf ook laserbehandeling hebt toegepast en dat het dus nog meer pijnvrij kan dmv acupunctuur. En de laserbehandeling heeft ook geen 100 procent effect. En al helemaal minder op de vercuosse vorm. Jij kan toch niet vanaf je pc of telefoon zien welke vorm welk paard heeft..
hannatjuh schreef:Ja dat wordt dus wel gedaan. Ik wilde voornamelijk je erop wijzen dat jij wel zegt dat het schandalig vind dat de paarden er pijn onder lijden. Terwijl je zelf ook laserbehandeling hebt toegepast en dat het dus nog meer pijnvrij kan dmv acupunctuur. En de laserbehandeling heeft ook geen 100 procent effect. En al helemaal minder op de vercuosse vorm. Jij kan toch niet vanaf je pc of telefoon zien welke vorm welk paard heeft..
janderegelaa schreef:Waar is jouw wetenschappelijke artikel dat accupunctuur sarcoïds weg kan halen?
Olympia96 schreef:Je weet niet waar je over praat Jan. Heb jij de Liverpool crème zelf gebruikt bij een paard? Mijn paard had pijn (denk ik), maar zéker niet gedurende de hele behandelduur.
We hebben het wel over een tumor en maar al te vaak blijken zachte heelmeesters stinkende wonden te maken. Bij mijn paard kwam de sarcoide niet terug.
Ik vraag me af of je met de laser genoeg van het 'ondergrondse sarcoide stelsel' weg snijdt om te voorkomen dat het terug komt? Op Epona tv staat een interessant filmpje over sarcoides wat echt inzicht geeft. Is van Knottenbelt zelf.
Babootje schreef:hannatjuh schreef:Ja dat wordt dus wel gedaan. Ik wilde voornamelijk je erop wijzen dat jij wel zegt dat het schandalig vind dat de paarden er pijn onder lijden. Terwijl je zelf ook laserbehandeling hebt toegepast en dat het dus nog meer pijnvrij kan dmv acupunctuur. En de laserbehandeling heeft ook geen 100 procent effect. En al helemaal minder op de vercuosse vorm. Jij kan toch niet vanaf je pc of telefoon zien welke vorm welk paard heeft..janderegelaa schreef:Waar is jouw wetenschappelijke artikel dat accupunctuur sarcoïds weg kan halen?
Is dat nodig om het wetenschappelijk te onderbouwen dan? Of het werkt of niet zie je snel genoeg. Het is het resultaat dat telt.
Babootje schreef:hannatjuh schreef:Ja dat wordt dus wel gedaan. Ik wilde voornamelijk je erop wijzen dat jij wel zegt dat het schandalig vind dat de paarden er pijn onder lijden. Terwijl je zelf ook laserbehandeling hebt toegepast en dat het dus nog meer pijnvrij kan dmv acupunctuur. En de laserbehandeling heeft ook geen 100 procent effect. En al helemaal minder op de vercuosse vorm. Jij kan toch niet vanaf je pc of telefoon zien welke vorm welk paard heeft..janderegelaa schreef:Waar is jouw wetenschappelijke artikel dat accupunctuur sarcoïds weg kan halen?
Is dat nodig om het wetenschappelijk te onderbouwen dan? Of het werkt of niet zie je snel genoeg. Het is het resultaat dat telt.
janderegelaa schreef:Dat heet kwakzalverij.
janderegelaa schreef:Olympia96 schreef:Je weet niet waar je over praat Jan. Heb jij de Liverpool crème zelf gebruikt bij een paard? Mijn paard had pijn (denk ik), maar zéker niet gedurende de hele behandelduur.
We hebben het wel over een tumor en maar al te vaak blijken zachte heelmeesters stinkende wonden te maken. Bij mijn paard kwam de sarcoide niet terug.
Ik vraag me af of je met de laser genoeg van het 'ondergrondse sarcoide stelsel' weg snijdt om te voorkomen dat het terug komt? Op Epona tv staat een interessant filmpje over sarcoides wat echt inzicht geeft. Is van Knottenbelt zelf.
Je kunt zoveel wegsnijden als je wilt met een laser. Het is qua wegsnijden niet anders dan met een scalpel. Met het verschil dat laser niet zo snel gaat maar geen bloedingen veroorzaakt. Daarnaast snijdt laser niet door cellen maar om cellen heen. Of alles weggehaald is ligt denk ik ook aan de kunde van de gebruiker.
Zojuist is er een topic geopend: [MD] Fotoverslag: Behandeling sarcoïd met laserchirurgie
janderegelaa schreef:Is hij al weg dan?
De dat je snel genoeg ziet of het werkt is een heel onverstandige. Baat het niet dan schaadt het niet gaat niet altijd op bij het gebruik van accupunctuurnaalden. Het kan ook als een trigger werken.