Duitsland: paarden overleven bizar ongeluk met trailer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

420BlazeIt

Re: Duitsland: paarden overleven bizar ongeluk met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:50

Ik ben zó ontzettend blij voor de eigenaren dat zowel zij als hun paarden ongedeerd zijn !!
Dat moet flink schrikken zijn ...

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:32

safina schreef:
Wat een mazzel!

Een trailer is in feite niet meer dan wat dunne wandjes op een chassis. Geen beschermende kooiconstructie, kreukelzones of andere buffers. Het stelt gewoon allemaal geen ruk voor. Bij een aanrijding blijft er weinig van over.

Daarom kan ik altijd zo ontzettend neurotisch worden als ze geen afstand houden en vlak achter mijn trailer gaan rijden met de auto. -:(-

Daarom ben ik zo blij met onze enorme vrachtwagen. Ik vond en vind het verschrikkelijk om een paard in een trailer te vervoeren. Vind het nog steeds een angstaanjagend idee om ze op zo'n groot skateboard met een paar platen hout oid te zetten, vast te binden aan een stalen oogje en ze dan met 80 km per uur over de rijksweg te sleuren..

edit: typo

Deze paarden en eigenaren hebben alle geluk van de wereld gehad.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 05-07-15 19:33, in het totaal 2 keer bewerkt

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 19:32

safina schreef:
Wat een mazzel!

Een trailer is in feite niet meer dan wat dunne wandjes op een chassis. Geen beschermende kooiconstructie, kreukelzones of andere buffers. Het stelt gewoon allemaal geen ruk voor. Bij een aanrijding blijft er weinig van over.

Daarom kan ik altijd zo ontzettend neurotisch worden als ze geen afstand houden en vlak achter mijn trailer gaan rijden met de auto. -:(-

Ik ook, daarom ben ik van de week op een afrit stil gaan staan om van de vrachtwagen af te komen die op minder dan een meter van mijn trailer bleef hangen. Heb hem maar laten passeren, want op een N weg kunnen ze ook niet gaan inhalen.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 21:14

Jeetje wat heftig, die foto!
Gelukkig zijn ze er allemaal goed vanaf gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:13

Nicky1963 schreef:
Vind het nog steeds een angstaanjagend idee om ze op zo'n groot skateboard met een paar platen hout oid te zetten, vast te binden aan een stalen oogje en ze dan met 80 km per uur over de rijksweg te sleuren..

Treffend omschreven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 22:15

wwillemijn schreef:
safina schreef:
Wat een mazzel!

Ik ook, daarom ben ik van de week op een afrit stil gaan staan om van de vrachtwagen af te komen die op minder dan een meter van mijn trailer bleef hangen. Heb hem maar laten passeren, want op een N weg kunnen ze ook niet gaan inhalen.

Gelijk heb je. Wat bezielt die lui toch?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 18:38

Reggledoos schreef:
Ook een keer zo iets mee gemaakt. Paard door het dak van de trailer er uit. Ze had flink wat schaafwonden en kreeg een paar hechtingen maar verder OK. En daarna zo weer een trailer op. Echt ongelooflijk

Ongelooflijk zeg dat ze er dan zo weer inloopt :wow: +:)+

suusje7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:00

Jeetje wat een naar ongeluk.... Gelukkig zaten er een paar engeltjes op hun schoft /3

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 19:06

Ik vind een trailer altijd zo kwetsbaar, en het is een wonder dat paarden gewoon in een klein bakje stappen, en zich voort laten slepen over onze drukke Nederlandse wegen....
In Duitsland zie je ook nog veel van die trailers met een plastic ding als dak, een soort huifkar, brrrrrrrrr!

janex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 14:36

jeetje wat heftig.. en wat ziet die trailer er uit! echt een heel groot wonder heeft plaatsgevonden :oo