Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Joscaa schreef:harbourlight schreef:Neem dat Glock zijn ruiters dan ook niet meer naar concoursen laat gaan in de landen waar veertig graden vrij normaal is?
Bijna nergens met zulke hoge temperaturen word het zo benauwd en vies als in Nederland.

R12312 schreef:Joscaa schreef:nergens met zulke hoge temperaturen word het zo benauwd en vies als in Nederland.
Hong Kong was destijds nog vele malen warmer en vochtiger. Hadden onze destijds nog niet glock ruiters toen geen moeite mee, daar wilden ze graag naar toe.
Bedoel het niet negatief hoor, maar vind dit wel een beetje opvallend nieuws.
(en daarbij verschilt het per land heel erg hoe de warmte is) Katja schreef:Zo vochtig is het op het moment niet en er zijn zat landen of delen van landen waar het nog veel vochtiger wordt. Neemt niet weg dat ik het een charmante beslissing vind maar ik heb wel het gevoel dat imago hier misschien een grotere rol speelt dan welzijn.
R12312 schreef:Katja schreef:Zo vochtig is het op het moment niet en er zijn zat landen of delen van landen waar het nog veel vochtiger wordt. Neemt niet weg dat ik het een charmante beslissing vind maar ik heb wel het gevoel dat imago hier misschien een grotere rol speelt dan welzijn.
Ben blij dat ik niet de enige ben met die gedachte.......
joyce B schreef:Die hierboven genoemde landen gingen ze een tijd van te voren heen om de paarden alvast te laten wennen aan de warmte. In Honkong hadden ze volgens mij zelfs AIRCONDITIONING in stallen en binnenbak. en het belang van die wedstrijd was wel even anders dan een van de vele grote concoursen in Nederland.
Vergeet niet dat die paarden de hele dag op de vrachtwagen moeten staan (of evt in kleine concoursboxen) Dat wordt echt heet. (al zou het me niet verbazen dat daar ook airco/klimatbeheersing in het paardendeel zit)
gelukkig zijn de voorzieningen op dit evenement super. Een dierenarts hield vanmiddag met het springen ook alles nauwlettend in de gaten. essie_blue schreef:Ik vond het voor vanavond onzin. Heb er ook zeker geen respect voor. Het was vanavond heel erg lekker koel na de regenbuien, als je paard daar niet tegen kan weet ik het niet meer hoor. Dat ze het zaterdag overdag te warm vinden kan ik mee in komen, maar kijk dat dan even aan. Ook dat is pas 's avonds en wederom kans op regen dus wie weet koelt het dan weer af, GHP zit hier om de hoek bij OG. Nee ik vind het zonde van het evenement. Denk ook zeker dat de temperatuur niet de voornaamste reden is voor het afmelden, heb hier wel meer gehoord maar dat vind ik teveel speculeren op internet. Daarbij had iemand op het evenement op facebook gezegd dat ze het wel apart vond, omdat je op internationale wedstrijden ook te maken kan hebben met heel warm weer. Dat bericht is door Glock verwijderd van Facebook. De mensen op facebook kletsen nu flink door en doen nu lijken alsof alleem Glock aan het welzijn denkt en andere starters niet. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het s middags ook echt te warm, zeker voor zware arbeid. Echter was het vanavond echt afgekoeld, stond met kippenvel langs de kant. Ben ook benieuwd of ze echt niet meer komen dit weekend, of misschien het nog proberen. Wel leuk dat andere combinaties nu een betere kans maken, Glock staat veelal toch bovenaan dus die plekken zijn vrij haha!
Flew schreef:“Gezien de extreme weersomstandheden van 36 graden heeft team Glock samen met Gaston en Katherin Glock besloten om ons terug te trekken bij Outdoor Gelderland. Het welzijn van de paarden is voor ons het belangrijkste” laat team Glock weten via Facebook weten.
Angela schreef:Ze zullen vast goed overwogen hebben wat de beste beslissing is. Of dat voor de paarden is, of voor de marketing, dat zal altijd in het midden blijven. Al met al vind ik het zelf geen weer om wedstrijden te plannen voor je paard. Aan dit soort warmte moet een langere acclimatisatie periode vooraf gaan, en nu is het in twee dagen van koel naar snikheet gegaan. Daar is een paard niet op voor te bereiden, en daarom vind ik het een goed plan om niet te starten.