Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shadow0 schreef:LiesxAnne schreef:Laten we eerst maar is afwachten wat de sectie zegt voordat er gewezen word naar de politie. Het is altijd makkelijk om andere de schuld te geven. Ik vraag mij juist af, hoe kom jij zo in aanraking met de politie? wat heb je dan gedaan dat hun besluiten om zo in te grijpen? Festival, alcohol/drugs?
Als we dan toch het onderzoek afwachten, moet je natuurlijk niet gaan speculeren over het slachtoffer. Jouw aanname is dat iemand die zo behandeld wordt het er vermoedelijk zelf naar gemaakt zou hebben... het discussiepunt is nu juist dat veel mensen vinden dat de Haagse politie in diverse sitauties juist onnodig hard en gewelddadig optreedt zonder dat daar een aanleiding voor is.
Festivals, alcohol en drugs zijn overigens geen goede reden om zo behandeld te worden.
Een van de filmpjes ( https://www.facebook.com/gowiththefloww ... 087963777/ ) laat overigens niets zien over wat er precies gebeurd is (het begint pas later), maar laat wel zien dat de politie verkeerd handelt op EHBO-gebied: de persoon is overduidelijk niet meer geheel bij, en was op dat moment al overmeesterd en dus (wat er ook aan voorafging) geen gevaar meer. Toch wordt er aan hem gesjord en getrokken en wordt hij de bus in gehesen.
De regels van de EHBO zeggen echter dat je zo iemand gewoon moet laten liggen tot hij zelf weer bij kennis is of tot de ambulance er is.
Daarna hebben ze gelogen over de toedracht - de man was onwel voor hij de bus in ging terwijl de politie in eerste instantie vertelde dat het andersom was. Dat zijn wel echt kwalijke zaken. Niet per se voldoende om rellen goed te praten, wel voldoende om te begrijpen dat hier dingen niet goed gaan. In ieders belang (de mensen die er wonen, de politie, de relschoppers en de rest van Nederland) - laten we hier verstandig mee omgaan en niet oproepen tot meer haat en geweld. Aan geen enkele kant!
We hebben juist meer begrip aan beide kanten nodig, en dat er echt dingen veranderen en verbeteren. Anders kost dit uiteindelijk meer levens. Het wijzen naar 'jamaarhunnie' is niet de weg naar een oplossing.
Shadow0 schreef:SAKKIA schreef:Maar op deze manier demonstreren is gewoon niet goed te praten. Er is vernield en geplunderd. Er zijn dus blijkbaar gewonden gevallen. Als je dan zo vies bent van het geweld waarom het dan zelf toepassen om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent?
Ik ben groot voorstander van geweldloos protest.
Maar het argument kan wel net zo makkelijk omgedraaid worden - als de politie er is om de samenleving veiliger en dus minder gewelddadig te maken, waarom dan zelf geweld toepassen?
(Beantwoord die vraag en dan heb je ook het omgekeerde antwoord. Mensen denken dat je geweld nodig hebt om je doel te bereiken en dat het niet op een andere manier kan. Maar daar zijn deze groepen niet uniek in - bijna iedereen denkt dat je zulke problemen alleen op kunt lossen met 'harder aanpakken.')
Tazzey schreef:Wat ik zorgwekkend vind is dat er een vuurwapen op de grond ligt en mevrouw de benen neemt. En wat betreft het verhaal wat er achter zit, ieder verhaal heeft twee kanten en ik kan en wil daar niet over oordelen.
Esther28 schreef:Collie2008 schreef:Mensen die op deze manier 'demonstreren' zijn wel degelijk asociaal volk. Dat er frustraties, verdriet en boosheid speelt snap ik, maar op deze manier dat kenbaar maken? Relschoppers zoeken overal een reden voor om te kunnen schoppen. Zulk tuig moeten ze zoveel harder aanpakken.
Niet dat ik hiermee de situatie van de politie recht wil kletsen, maar ik kots van dit simpele volk.
Helemaal mee eens hoor, maar kijk uit..voor je het weet word je voor racist uitgemaakt.
Zijn gewoon een stel randdebielen, zaken vernielen van mensen die hier compleet buiten staan..
Gewoon rellen om het rellen dus...bah..allemaal afvoeren naar een onbewoond eiland.
Gillbo schreef:Tazzey schreef:Wat ik zorgwekkend vind is dat er een vuurwapen op de grond ligt en mevrouw de benen neemt. En wat betreft het verhaal wat er achter zit, ieder verhaal heeft twee kanten en ik kan en wil daar niet over oordelen.
Shadow0 schreef:LiesxAnne schreef:Laten we eerst maar is afwachten wat de sectie zegt voordat er gewezen word naar de politie. Het is altijd makkelijk om andere de schuld te geven. Ik vraag mij juist af, hoe kom jij zo in aanraking met de politie? wat heb je dan gedaan dat hun besluiten om zo in te grijpen? Festival, alcohol/drugs?
Als we dan toch het onderzoek afwachten, moet je natuurlijk niet gaan speculeren over het slachtoffer. Jouw aanname is dat iemand die zo behandeld wordt het er vermoedelijk zelf naar gemaakt zou hebben... het discussiepunt is nu juist dat veel mensen vinden dat de Haagse politie in diverse sitauties juist onnodig hard en gewelddadig optreedt zonder dat daar een aanleiding voor is.
Festivals, alcohol en drugs zijn overigens geen goede reden om zo behandeld te worden.
Een van de filmpjes ( https://www.facebook.com/gowiththefloww ... 087963777/ ) laat overigens niets zien over wat er precies gebeurd is (het begint pas later), maar laat wel zien dat de politie verkeerd handelt op EHBO-gebied: de persoon is overduidelijk niet meer geheel bij, en was op dat moment al overmeesterd en dus (wat er ook aan voorafging) geen gevaar meer. Toch wordt er aan hem gesjord en getrokken en wordt hij de bus in gehesen.
De regels van de EHBO zeggen echter dat je zo iemand gewoon moet laten liggen tot hij zelf weer bij kennis is of tot de ambulance er is.
Daarna hebben ze gelogen over de toedracht - de man was onwel voor hij de bus in ging terwijl de politie in eerste instantie vertelde dat het andersom was. Dat zijn wel echt kwalijke zaken. Niet per se voldoende om rellen goed te praten, wel voldoende om te begrijpen dat hier dingen niet goed gaan. In ieders belang (de mensen die er wonen, de politie, de relschoppers en de rest van Nederland) - laten we hier verstandig mee omgaan en niet oproepen tot meer haat en geweld. Aan geen enkele kant!
We hebben juist meer begrip aan beide kanten nodig, en dat er echt dingen veranderen en verbeteren. Anders kost dit uiteindelijk meer levens. Het wijzen naar 'jamaarhunnie' is niet de weg naar een oplossing.
CoriienRN schreef:Ze moeten het eens doen zo als in Amerika ( oke niet het onnodig dood schieten van donkere mannen) maar qua gedrag gelijk kei en keihard straffen!
LoveUggs schreef:Als de politie in den haag grof geweld moet gebruiken, dan is dit nodig, dit doen zij niet zomaar.
CoriienRN schreef:Ze moeten het eens doen zo als in Amerika ( oke niet het onnodig dood schieten van donkere mannen) maar qua gedrag gelijk kei en keihard straffen!
LiesxAnne schreef:@Shadow0 : Ik moet eigenlijk een beetje lachen om deze zin van jou " Daarnaast moet de politie zelf veeeeeel meer aandacht krijgen voor geweldloze vormen van optreden ". Misschien een keer een dagje meelopen met de politie, dan kan je zien hoeveel oliebol en geweld HUN over zich heen krijgen.
Shadow0 schreef:CoriienRN schreef:Ze moeten het eens doen zo als in Amerika ( oke niet het onnodig dood schieten van donkere mannen) maar qua gedrag gelijk kei en keihard straffen!
Dt is typisch een voorbeeld van volhouden terwijl het de situatie alleen erger maakt:
- de criminaliteit in Amerika is gigantisch, en het is juist veel onveiliger dan hier. Al dat 'harde aanpakken' maakt mensen armer, banger en wanhopiger maar niet veiliger. De criminaliteit daalt juist niet met harder aanpakken - en nu eindelijk met een iets minder streng beleid door bv legalisatie van softdrugs neemt het weer wat af.
- er vallen veel doden door verkeerd handelen van de politie, ook onschuldige mensen, of mensen die bv wegens psychische problemen niet rationeel kunnen handelen
- het kost veel geld
Er is geen enkele rationele reden te verzinnen om die aanpak over te nemen: hij werkt in alle opzichten buitengewoon slecht en maakt vooral de maatschappij kapot.
Ik vind het des te zorgelijker dat zoveel mensen er desondanks om blijven vragen. Het doel is toch om een fijne maatschappij te hebben? Dan moeten we toch kiezen voor de weg die dat doel zoveel mogelijk bereikt?

Shadow0 schreef:En natuurlijk is er hier wel zeker iemand met geweld benaderd - die persoon die nu overleden is is in elk geval gewelddadig behandeld.