Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:53

Ze moeten het eens doen zo als in Amerika ( oke niet het onnodig dood schieten van donkere mannen) maar qua gedrag gelijk kei en keihard straffen!

Of als in spanje flik je daar wat zit de speciale eenheid gelijk op je nek!

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:54

Het was al te verwachten dat het ellende zou worden... Het 'ongeluk' is gebeurt in het Zuiderpark en ze demonstreren bij bureau de Heemstraat, hartje schilderswijk, waar het al tijdenlang onrustig is... Dat het rellen zouden worden kon iedereen in Den Haag al op zijn klompen natellen! De dood van de arme man is gewoon als excuus gebruikt om weer eens flink de beest uit te hangen, ik kan je garanderen dat het na een uur daar al niet meer over ging namelijk! Van mij uit mogen er grote hekken om die wijk, alles wat eruit wil komen enkeltje terug naar land van herkomst, kunnen ze is kijken of het daar nou zoveel beter is!

Ik ben echt niet racistisch heb een hoop buitenlandse vrienden en kennissen maar wat daar woont is 99% troep! Bah!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:56

GEEK1980 schreef:
Zo zie je maar, paarden blijven vluchtdieren.

Die agente was anders ook best snel pleite _O-

GEEK1980 schreef:
Wel top dat zowel paard als agente het naar omstandigheden goed maken.
Mee eens

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 12:57

Shadow0 schreef:
LiesxAnne schreef:
Laten we eerst maar is afwachten wat de sectie zegt voordat er gewezen word naar de politie. Het is altijd makkelijk om andere de schuld te geven. Ik vraag mij juist af, hoe kom jij zo in aanraking met de politie? wat heb je dan gedaan dat hun besluiten om zo in te grijpen? Festival, alcohol/drugs?

Als we dan toch het onderzoek afwachten, moet je natuurlijk niet gaan speculeren over het slachtoffer. Jouw aanname is dat iemand die zo behandeld wordt het er vermoedelijk zelf naar gemaakt zou hebben... het discussiepunt is nu juist dat veel mensen vinden dat de Haagse politie in diverse sitauties juist onnodig hard en gewelddadig optreedt zonder dat daar een aanleiding voor is.

Festivals, alcohol en drugs zijn overigens geen goede reden om zo behandeld te worden.

Een van de filmpjes ( https://www.facebook.com/gowiththefloww ... 087963777/ ) laat overigens niets zien over wat er precies gebeurd is (het begint pas later), maar laat wel zien dat de politie verkeerd handelt op EHBO-gebied: de persoon is overduidelijk niet meer geheel bij, en was op dat moment al overmeesterd en dus (wat er ook aan voorafging) geen gevaar meer. Toch wordt er aan hem gesjord en getrokken en wordt hij de bus in gehesen.
De regels van de EHBO zeggen echter dat je zo iemand gewoon moet laten liggen tot hij zelf weer bij kennis is of tot de ambulance er is.

Daarna hebben ze gelogen over de toedracht - de man was onwel voor hij de bus in ging terwijl de politie in eerste instantie vertelde dat het andersom was. Dat zijn wel echt kwalijke zaken. Niet per se voldoende om rellen goed te praten, wel voldoende om te begrijpen dat hier dingen niet goed gaan. In ieders belang (de mensen die er wonen, de politie, de relschoppers en de rest van Nederland) - laten we hier verstandig mee omgaan en niet oproepen tot meer haat en geweld. Aan geen enkele kant!

We hebben juist meer begrip aan beide kanten nodig, en dat er echt dingen veranderen en verbeteren. Anders kost dit uiteindelijk meer levens. Het wijzen naar 'jamaarhunnie' is niet de weg naar een oplossing.

Met het stukje drugs en alcohol bedoel ik, dat als dat op het moment in het spel is, en je ook nog is in aanraking komt met de politie die een aanhouding doet, je hart nog meer gaat pompen als normaal en je daardoor dus ook onwel kan worden!

Dat de politie de man alsnog in de bus trekt is om voor zichzelf een veilige werkruimte te creeren. Zoals je hoort op de video staan er heel wat mensen omheen en iemand eerste hulp verlenen zonder zelf in veiligheid te zijn lijkt mij niet een heel goed plan. Trap in je rug krijgen is zo gebeurt.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:00

Shadow0 schreef:
SAKKIA schreef:
Maar op deze manier demonstreren is gewoon niet goed te praten. Er is vernield en geplunderd. Er zijn dus blijkbaar gewonden gevallen. Als je dan zo vies bent van het geweld waarom het dan zelf toepassen om te laten zien dat je het ergens niet mee eens bent?

Ik ben groot voorstander van geweldloos protest.

Maar het argument kan wel net zo makkelijk omgedraaid worden - als de politie er is om de samenleving veiliger en dus minder gewelddadig te maken, waarom dan zelf geweld toepassen?
(Beantwoord die vraag en dan heb je ook het omgekeerde antwoord. Mensen denken dat je geweld nodig hebt om je doel te bereiken en dat het niet op een andere manier kan. Maar daar zijn deze groepen niet uniek in - bijna iedereen denkt dat je zulke problemen alleen op kunt lossen met 'harder aanpakken.')

Denk je echt als de politie met een kopje thee en koekjes was gekomen om de boel uit te praten er geen rellen waren geweest? Een groot deel van de personen daar kwam er puur om t rellen en had helemaal niks met geweldloos protest te maken. Die ga je echt niet met "onder het genot van een kopje thee zaken oplossen" mee krijgen hoor.
Buiten dat werd er door de ME pas ingegrepen op t moment dat de relschoppers het zelf uit de hand lieten lopen. Had de ME dan maar niks moeten doen? Dan waren de rellen nu tot in Timboektoe uitgebreid...

SAKKIA

Re: Politiepaard botst op bus bij Haagse rellen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:01

Ik denk dat het probleem met wijken als de schilderswijk ook vooral is dat mensen van jongs af aan al op een bepaalde manier in contact komen met de politie. Of van jongs af aan al leren dat de politie er vooral is om vervelend tegen je te doen. Daardoor ontstaat er een soort wij tegen zij cultuur.
Die cultuur is er echter al zo lang dat dit gewoon heel moeilijk te doorbreken is.

Het enige wat dit vaak wel doorbreekt is als deze mensen iets mee maken waarbij ze de helpende hand krijgen aangereikt door de politie en ze merken dat ze er ook vooral zijn om je te helpen als je zelf slachtoffer bent en niet om burgertje te pesten.
Maar, gelukkig voor de mensen zelf natuurlijk, gebeurd dit in veel gevallen niet, waardoor hun eigen beeld van de politie blijft bestaan.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:07

Tazzey schreef:
Wat ik zorgwekkend vind is dat er een vuurwapen op de grond ligt en mevrouw de benen neemt. En wat betreft het verhaal wat er achter zit, ieder verhaal heeft twee kanten en ik kan en wil daar niet over oordelen.

Over het wapen staat ogenschijnlijk dus dat is niet zeker.
De agente rent de andere kant op om haar collega's terug te roepen zodat die het paard op kunnen halen, gebruik maken van kudde gedrag en hopen dat het paard zijn collega paarden volgt.
Zo zie je maar die agente denkt als eerste aan haar paard, het is een reactie maar ze wil zorgen dat haar paard niks over komt, die spullen raapt ze later wel op. Daar zit een risico aan maar ze neemt dat risico

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:08

Mijn vriend werkt als agent en probeert het altijd eerst met een praatje op te lossen. Mocht de andere persoon zo uit zijn plaat gaan dan mogen zij gewoon passende maatregelen nemen, met of zonder geweld. Hij weet immers wat hij wel en niet mag verrichten in welke situatie en kan dit ook verantwoorden.

Nou geloof ik niet dat elke agent zo verstandig is en op de hoogte is van wat hij/zij mag doen. Er zullen ook rotte appels tussen zitten. Echter blijven we mensen en kunnen we altijd een verkeerde inschatting van een situatie maken. Ik geloof niet dat die agenten de man ''zomaar'' dood hebben laten gaan, er zit vast een verhaal achter. Ben benieuwd naar het onderzoek.

Wat betreft de schilderswijk. Je ziet nu alleen dat er hard opgetreden wordt, omdat het al uit de hand is gelopen. Geen slechte zaak lijkt mij.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:08

Esther28 schreef:
Collie2008 schreef:
Mensen die op deze manier 'demonstreren' zijn wel degelijk asociaal volk. Dat er frustraties, verdriet en boosheid speelt snap ik, maar op deze manier dat kenbaar maken? Relschoppers zoeken overal een reden voor om te kunnen schoppen. Zulk tuig moeten ze zoveel harder aanpakken.

Niet dat ik hiermee de situatie van de politie recht wil kletsen, maar ik kots van dit simpele volk.

Helemaal mee eens hoor, maar kijk uit..voor je het weet word je voor racist uitgemaakt.
Zijn gewoon een stel randdebielen, zaken vernielen van mensen die hier compleet buiten staan..
Gewoon rellen om het rellen dus...bah..allemaal afvoeren naar een onbewoond eiland.

Nou noem mij dan maar racist, maar ik kots ook op dat simpele volk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:09

De politie is er in principe niet om te straffen. Dat lijkt me ten eerste belangrijk om niet te vergeten. Straffen is voorbehouden aan het strafrecht, en mag in Nederland bovendien uitsluitend met boete, taakstraf of vrijheidsbeneming, maar niet met fysiek geweld. (Die grens is al opgerekt doordat agenten wel boetes mogen uitschrijven, en dat is dan ook al een probleem want in sommige gevallen lijken de boetes meer een doel op zich te worden dan een middel om de samenleving goed te laten verlopen.)

Daarnaast moet de politie zelf veeeeeel meer aandacht krijgen voor geweldloze vormen van optreden. Dat kan wel, het vereist alleen een andere benadering en training, en andere bewustwording. (Het probleem is dat we eigenlijk liever niet willen erkennen dat het anders kan. De sfeer in de maatschappij is nu toch vaak zo dat ook al is er overtuigend bewijs dat de hardere aanpak alleen maar schadelijk is, minder effectief en duurder, we toch blijven kiezen voor 'hard aanpakken.' Rationeel is dat niet.)

Geweld is gevaarlijk, dat zie je nu duidelijk. Er vallen doden door en het lokt gewelddadige reacties uit. De politie is er mi om het leven veiliger te maken... De politie heeft het geweldsmonopolie maar daar komt een hele grote verantwoordelijkheid bij kijken. Als je als vrij onschuldige festivalbezoeker of wijkbewoner werkelijk geslagen wordt (en zelfs overlijdt) is dat een groot probleem voor onze maatschappij.

En natuurlijk is er hier wel zeker iemand met geweld benaderd - die persoon die nu overleden is is in elk geval gewelddadig behandeld. Er zijn veel meer mensen met geweld benaderd, heel veel inwoners van de wijk geven aan dat ze dat hebben meegemaakt.
(Zie ook http://www.omroepwest.nl/nieuws/29-03-2 ... n-verdacht
Maar ook structureel racisme wordt benoemd, en niet door relschoppers maar door een korpschef:
http://www.nrc.nl/rechtenbestuur/2015/0 ... ie-binnen/
http://www.nrc.nl/rechtenbestuur/2013/1 ... lijk-doel/
)

Het is niet terecht om te doen alsof dit uit het niets komt - hier is een wisselwerking van steeds grotere vijandschap aan de gang. Dat leidt tot excessen. Als we dat op willen lossen, dan moeten we meer aandacht hebben voor wat er werkelijk speelt, en hoe we dat kunnen veranderen. Vinden dat het alleen maar asociale relschoppers zijn die 'zomaar' agressief worden lost niets op. (Net zo min als ongestructureerd schelden dat alle agenten machtswellustelingen zijn trouwens. Want ook dat is het punt niet.)

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:12

Gillbo schreef:
Tazzey schreef:
Wat ik zorgwekkend vind is dat er een vuurwapen op de grond ligt en mevrouw de benen neemt. En wat betreft het verhaal wat er achter zit, ieder verhaal heeft twee kanten en ik kan en wil daar niet over oordelen.

Over het wapen staat ogenschijnlijk dus dat is niet zeker.
De agente rent de andere kant op om haar collega's terug te roepen zodat die het paard op kunnen halen, gebruik maken van kudde gedrag en hopen dat het paard zijn collega paarden volgt.
Zo zie je maar die agente denkt als eerste aan haar paard, het is een reactie maar ze wil zorgen dat haar paard niks over komt, die spullen raapt ze later wel op. Daar zit een risico aan maar ze neemt dat risico[/quote]

Je vuurwapen kwijt raken binnen de politie is echt een no go! Dus later oprapen heeft ze vast niet gedacht, Wat als die in handen valt van één van die relschoppers. Kan me ook haast niet voorstellen dat je die verliest door middel van van je paard afvallen. Vuurwapen zit vast met een klip. Denk ook niet dat haar vuurwapen op de grond ligt maar andere spullen die aan je koppel hangen. Ik vermoed dat ze terug rent omdat ze op dat moment alleen staat. Wat als die groep terug komt, dan heb je best wel een probleem. Gelukkig is te zien dat de andere ruiters direct achter het paard aan gaan.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:13

Shadow0 schreef:
LiesxAnne schreef:
Laten we eerst maar is afwachten wat de sectie zegt voordat er gewezen word naar de politie. Het is altijd makkelijk om andere de schuld te geven. Ik vraag mij juist af, hoe kom jij zo in aanraking met de politie? wat heb je dan gedaan dat hun besluiten om zo in te grijpen? Festival, alcohol/drugs?

Als we dan toch het onderzoek afwachten, moet je natuurlijk niet gaan speculeren over het slachtoffer. Jouw aanname is dat iemand die zo behandeld wordt het er vermoedelijk zelf naar gemaakt zou hebben... het discussiepunt is nu juist dat veel mensen vinden dat de Haagse politie in diverse sitauties juist onnodig hard en gewelddadig optreedt zonder dat daar een aanleiding voor is.

Festivals, alcohol en drugs zijn overigens geen goede reden om zo behandeld te worden.

Een van de filmpjes ( https://www.facebook.com/gowiththefloww ... 087963777/ ) laat overigens niets zien over wat er precies gebeurd is (het begint pas later), maar laat wel zien dat de politie verkeerd handelt op EHBO-gebied: de persoon is overduidelijk niet meer geheel bij, en was op dat moment al overmeesterd en dus (wat er ook aan voorafging) geen gevaar meer. Toch wordt er aan hem gesjord en getrokken en wordt hij de bus in gehesen.
De regels van de EHBO zeggen echter dat je zo iemand gewoon moet laten liggen tot hij zelf weer bij kennis is of tot de ambulance er is.

Daarna hebben ze gelogen over de toedracht - de man was onwel voor hij de bus in ging terwijl de politie in eerste instantie vertelde dat het andersom was. Dat zijn wel echt kwalijke zaken. Niet per se voldoende om rellen goed te praten, wel voldoende om te begrijpen dat hier dingen niet goed gaan. In ieders belang (de mensen die er wonen, de politie, de relschoppers en de rest van Nederland) - laten we hier verstandig mee omgaan en niet oproepen tot meer haat en geweld. Aan geen enkele kant!

We hebben juist meer begrip aan beide kanten nodig, en dat er echt dingen veranderen en verbeteren. Anders kost dit uiteindelijk meer levens. Het wijzen naar 'jamaarhunnie' is niet de weg naar een oplossing.

Laat ik dan bij deze de lucht klaren rondom de Haagse politie; top lui. Mij in meerdere situaties onwijs goed geholpen, nog nooit met eigen ogen hoeven zien dat ze iemand mishandelen of wat dan ook. Het filmpje uit de OP is dan ook bij mij achter, zegt genoeg over het volk DAAR. Op DAT punt. Als de politie in den haag grof geweld moet gebruiken, dan is dit nodig, dit doen zij niet zomaar. De filmpjes over de man die het busje in gesleept word. Dit is misschien niet goed, maar er word beweerd dat ze er met 4 man boven op gezeten hebben een dat de man gestikt is. In geen en van de filmpjes zitten de agenten op de man. In den haag is veel drugs en drank gebruik, wie zegt dat deze man zich niet gewoon de verdoemenis in gezopen heeft, of een foute drugs gebruikt heeft. Vind het belachelijk hoe de politie word zwart gemaakt, en helemaal belachelijk dat mensen het gedrag van deze Relschoppers goed keuren. Want het grootste deel van Den Haag vind dit alleen maar leuk. Herrie schoppen, vernielen en vechten. Kom met het WK voetbal maar eens na een gewonnen wedstrijd naar het Jonckbloedplein. Kan men met eigen ogen zien hoe dit er aan toegaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:14

CoriienRN schreef:
Ze moeten het eens doen zo als in Amerika ( oke niet het onnodig dood schieten van donkere mannen) maar qua gedrag gelijk kei en keihard straffen!

Dt is typisch een voorbeeld van volhouden terwijl het de situatie alleen erger maakt:
- de criminaliteit in Amerika is gigantisch, en het is juist veel onveiliger dan hier. Al dat 'harde aanpakken' maakt mensen armer, banger en wanhopiger maar niet veiliger. De criminaliteit daalt juist niet met harder aanpakken - en nu eindelijk met een iets minder streng beleid door bv legalisatie van softdrugs neemt het weer wat af.

- er vallen veel doden door verkeerd handelen van de politie, ook onschuldige mensen, of mensen die bv wegens psychische problemen niet rationeel kunnen handelen

- het kost veel geld

Er is geen enkele rationele reden te verzinnen om die aanpak over te nemen: hij werkt in alle opzichten buitengewoon slecht en maakt vooral de maatschappij kapot.

Ik vind het des te zorgelijker dat zoveel mensen er desondanks om blijven vragen. Het doel is toch om een fijne maatschappij te hebben? Dan moeten we toch kiezen voor de weg die dat doel zoveel mogelijk bereikt?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:14

daarom denk ik ook niet dat het wapen er zomaar lag. Dat klinkt wel sensationeel in het nieuws natuurlijk vandaar dat het er bij staat denk ik.
Ik zie het ook niet op het filmpje

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:16

LoveUggs schreef:
Als de politie in den haag grof geweld moet gebruiken, dan is dit nodig, dit doen zij niet zomaar.

Dat is nogal een statement. Onderzoek binnen de politie en de uitspraken van oa de korpschef die ik al linkte zeggen dat het onjuist is. Er zijn nadrukkelijk wel problemen geweest voor dit incident, die ook echt bewezen zijn.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:17

@Shadow0 : Ik moet eigenlijk een beetje lachen om deze zin van jou " Daarnaast moet de politie zelf veeeeeel meer aandacht krijgen voor geweldloze vormen van optreden ". Misschien een keer een dagje meelopen met de politie, dan kan je zien hoeveel shit en geweld HUN over zich heen krijgen. Moet dit dan maar opgelost worden door middel van een praatje pot? Dan kunnen er zelfs geen burgers meer aangehouden worden die verzet plegen want ja, geweld is een dwangmatige kracht met meer dan geringe betekenis.
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 30-06-15 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:17

CoriienRN schreef:

Ook dat heeft een prijs. WkiPedia (sorry, alleen in het Engels):
In October 2013, the incarceration rate of the United States of America was the highest in the world, at 716 per 100,000 of the national population. While the United States represents about 4.4 percent of the world's population, it houses around 22 percent of the world's prisoners.[1] Imprisonment of America's 2.3 million prisoners, costing $24,000 per inmate per year, and $5.1 billion in new prison construction, consumes $60.3 billion in budget expenditures.

As of 2014 the high incarceration rates have started to modestly decline, although still remain the highest in the world

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:19

Wie zegt dat haar vuur wapen op de grond lag? er word gesproken wapen stok...

Tja de schilderswijk is gewoon 1 en al volk wat gewoon niet te "hanteren" is
Laatst bijgewerkt door CoriienRN op 30-06-15 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:21

CoriienRN schreef:
Wie zegt dat haar vuur wapen op de grond lag? er word gesproken wapen stok...

In de OP ;-)
Citaat:
Een wapenstok en dienstwapen blijven ogenschijnlijk op straat liggen,

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:24

LiesxAnne schreef:
@Shadow0 : Ik moet eigenlijk een beetje lachen om deze zin van jou " Daarnaast moet de politie zelf veeeeeel meer aandacht krijgen voor geweldloze vormen van optreden ". Misschien een keer een dagje meelopen met de politie, dan kan je zien hoeveel oliebol en geweld HUN over zich heen krijgen.

In alle eerlijkheid - dat doet er niet toe. Psychiatrisch verpleegkundigen krijgen ook heel wat te verduren... het mag niet leiden tot wraak of goedpraten van geweld. De politie mag ertegen optreden maar op een zoveel mogelijk geweldloze, professionele en kalme manier - en ook (juist) op die manier kun je namelijk je autoriteit handhaven.

Wie is bv sterker: een docent die uitgescholden wordt door een leerling en terugscheldt, en uiteindelijk de leerling vastgrijpt en wellicht zelfs in een vechtpartij belandt?
Of de docent die uitgescholden wordt door een leerling, kalm blijft, de leerling de klas uitgepraat krijgt, een schorsing en een gesprek met de ouders regelt, en daarna excuses eist en krijgt?

Als je echt sterk in je positie bent, heb je geweld niet meer nodig omdat je dan echte autoriteit hebt. Niet meer gebaseerd op lichamelijke pijn en angst. En dat is waar de politie naar moet streven: autoriteit die rust geeft en kalmte uitstraalt. Daar wordt het namelijk ook echt veiliger van. (Overigens, echt rustige autoriteit is niet hetzelfde als niets doen of angstig vermijden. Veel mensen weten het verschil niet goed, en denken daarom dat rustige autoriteit niet bestaat en vooral laf is. Maar dat is dus onjuist.)

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:25

Shadow0 schreef:
CoriienRN schreef:

Dt is typisch een voorbeeld van volhouden terwijl het de situatie alleen erger maakt:
- de criminaliteit in Amerika is gigantisch, en het is juist veel onveiliger dan hier. Al dat 'harde aanpakken' maakt mensen armer, banger en wanhopiger maar niet veiliger. De criminaliteit daalt juist niet met harder aanpakken - en nu eindelijk met een iets minder streng beleid door bv legalisatie van softdrugs neemt het weer wat af.

- er vallen veel doden door verkeerd handelen van de politie, ook onschuldige mensen, of mensen die bv wegens psychische problemen niet rationeel kunnen handelen

- het kost veel geld

Er is geen enkele rationele reden te verzinnen om die aanpak over te nemen: hij werkt in alle opzichten buitengewoon slecht en maakt vooral de maatschappij kapot.

Ik vind het des te zorgelijker dat zoveel mensen er desondanks om blijven vragen. Het doel is toch om een fijne maatschappij te hebben? Dan moeten we toch kiezen voor de weg die dat doel zoveel mogelijk bereikt?

Ben het helemaal met jou eens. Lijkt me duidelijk dat de politie in Amerika echt niet het goede voorbeeld is :+

Ookal wil ik het niet goedpraten dat deze mensen zo tekeer gaan, ergens kan ik ze wel begrijpen. Het is natuurlijk ook een opstapeling van gebeurtenissen. Eerst al die (donkere) doden in Amerika, nu dit, in een nogal 'licht ontvlambare wijk' en voila. Het is een vicueze cirkel denk ik, politie gebruikt geweld, mensen gebruiken geweld terug. En door uit deze cirkel te stappen is geweld echt niet de beste oplossing.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:28

Shadow0 schreef:
En natuurlijk is er hier wel zeker iemand met geweld benaderd - die persoon die nu overleden is is in elk geval gewelddadig behandeld.

Oh ja is dat zo? Is hij met geweld benaderd? Of is het zo dat als hij meegewerkt had met zijn aanhouding het geweld niet nodig was geweest? Ik zie het trouwens ook niet op de filmpjes, ik heb het ook niet horen zeggen door de omstanders. Er is niemand die ingrijpt of roept dat het onterecht is wat er gebeurd. En nu zijn er ineens mensen die zeggen dat hij niet geroepen heeft gewapend te zijn, maar wat als dit wel het geval was?
Er is bekend dat de man zich heeft verzet tegen zijn aanhouding. Ik zie dan een beer van een vent waar inderdaad weleens 4 man voor nodig kunnen zijn om hem in de boeien te slaan. Is dat raar? Nee ook niet, die filmpjes heb ik wel vaker voorbij zien komen. Verschil is dat de mensen van die filmpjes allemaal nog leven. Dus is hier misschien meer aan de hand? Een medische reden waar de man zelf ook nog niks van wist, maar die door de aanhouding op deze manier wel getriggerd werd (hartfalen, aneurysma).

Serieus, ik denk echt dat er veel meer aan de hand is dan wij nu weten en misschien zelfs de politie zelf weet op dit moment.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:29

Maar wat stellen jullie dan voor? Dat je daar zonder wapen of middelen komt en een babbeltje houdt?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:33

De politie stond daar alleen om het bedwang te houden, blijkbaar is dat voor een hoop van onze gekleurde medelanders aanstoten om te rellen en te plunderen... zie dat blanke Nederlanders dat niet zo 123 doen...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:42

Wanneer stoppen ze eens met inzetten van paarden bij dit soort grappen?
Moet er eerst eentje voor het oog van velen afgeslacht worden door zulke losgeslagen lui?