Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:26

Ik was vroeger ook zo een meisje dat bij ieder weiland stilstond om paardjes te roepen en te aaien als ze interesse hadden.

Nooit bij stil gestaan dat dat zó ontzettend vervelend kan zijn voor de eigenaren.

Als ik nú een paardje zou hebben staan op een weiland zou ik er camera's neerhangen, mijnen plaatsten, honden brigades oproepen en god weet wat nog meer.

Het lijkt me vréselijk, hoe goed bedoeld ook dat iemand aan JOU dier komt........ongevraagd.
Dat van die vlechtjes vind ik dan wél weer schattig......maar ik begrijp jullie wel.
En ik zondig ook nog regelmatig hoor.....de aantrekkingskracht is té groot.......maar het lijkt in niks op wat andere mensen met andermans dieren uitvreten.

bastiaan02

Re: Rijverenigingen waarschuwen voor 'verdachte personen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:21

Bij ons op stal pas ook 2 kerels, duits sprekend, met de vraag of er paarden of trailers te koop waren. Reden in een grijze opel. Heb alles, kenteken en signalement doorgegeven aan onze manege eigenaar.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:45

bastiaan02 schreef:
Bij ons op stal pas ook 2 kerels, duits sprekend, met de vraag of er paarden of trailers te koop waren. Reden in een grijze opel. Heb alles, kenteken en signalement doorgegeven aan onze manege eigenaar.

Euh, dat gebeurd zo vaak. Zijn gewoon opkopers voor de export.

VivianHesen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:54

Maar dat is natuurlijk wel een manier om ergens binnen te kunnen kijken... natuurlijk heeft niet iedereen slechte bedoelingen, maar hoe vaak hoor je niet over gestolen zadels of andere benodigdheden.
Je hoeft niet meteen iedereen te beschuldigen, maar extra alert zijn en alles opschrijven kan geen kwaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 14:55

Argwanend zijn is prima, voorzorgsmaatregelen nemen is ook prima, maar foto's van zulke mensen online zetten, vind ik persoonlijk veel te ver gaan.

miekss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:00

Kort over die penny-vlechtjes, het kan natuurlijk het buurmeisje zijn geweest, maar dat zou blijk zijn van een slechte opvoeding. Ik heb echter ook gehoord dat zo paarden in weilanden "gemarkeerd" worden (o.a. makkelijk benaderbaar, waardevol). Verhaal komt uit de grensstreek (Duitsland) het ging dan over diefstal. Dus ik zou de vlechtjes meteen uithalen als je het ziet...

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:02

Heb vorige week ook nog drie personen in een blauwe auto, Ned kenteken, van het erf af gebonjourd.
Vind zo ongelooflijk dat er een auto zomaar een rondje draait op het erg. En steeds een stoppen en kijken. Nou kan het ook de omgeving zijn, ik sta bij een kasteel. Maar toch, alsof er iemand met een auto in je achtertuin staat. Op een gegeven moment stond ik op paard achter de auto en de chauffeur vroeg of ik voor de auto of er achter wilde. Ik zei: Nou als u hier verder toch niets t zoeken heeft dan stel ik voor dat u doorrijd. En toen was ik ineens een K wijf en chagrijnig.
Ik weet niet wat ze kwamen doen, maar door alle toestanden in t land wordt je toch huiveriger en alertet

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:06

miekss schreef:
Kort over die penny-vlechtjes, het kan natuurlijk het buurmeisje zijn geweest, maar dat zou blijk zijn van een slechte opvoeding. Ik heb echter ook gehoord dat zo paarden in weilanden "gemarkeerd" worden (o.a. makkelijk benaderbaar, waardevol). Verhaal komt uit de grensstreek (Duitsland) het ging dan over diefstal. Dus ik zou de vlechtjes meteen uithalen als je het ziet...

Broodje aap.. echt! Evenals die krijtstrepen op muren door inbrekers. Die heksenvlecht komt er vanzelf in. Een vlecht in de manen doen zegt niks over het feit of een paard makkelijk op een trailer te krijgen is.

Horsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:35

Wat zou helpen, is als je een PLAN hebt voor wat als je een verdachte snuiter ziet.

Een foto van de auto en de persoon kan iets helpen bij het vinden van de verdachte als er dan later iets gebeurt. Het is niet veel, maar het is beter dan niets.

Als de foto in het geniep genomen wordt, dan is jouw paard de sjaak, maar dan is er wel een foto. Wordt ie openlijk genomen dan gebeurt er natuurlijk niets, en dan gaat de ellende nog door. Vervelende keuze.

Die foto zou dan gemeld moeten worden bij de autoriteit, misschien is het net het laatste stukje waar van ze zeggen, hee, die vent hadden we al eerder in het snotje.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:24

Horsa schreef:
Wat zou helpen, is als je een PLAN hebt voor wat als je een verdachte snuiter ziet.

Een foto van de auto en de persoon kan iets helpen bij het vinden van de verdachte als er dan later iets gebeurt. Het is niet veel, maar het is beter dan niets.

Als de foto in het geniep genomen wordt, dan is jouw paard de sjaak, maar dan is er wel een foto. Wordt ie openlijk genomen dan gebeurt er natuurlijk niets, en dan gaat de ellende nog door. Vervelende keuze.

Die foto zou dan gemeld moeten worden bij de autoriteit, misschien is het net het laatste stukje waar van ze zeggen, hee, die vent hadden we al eerder in het snotje.

Als wat..? Mijn paard Sjaak?? In 't snotje??? Sorry maar wat wil je hier nu eigenlijk zeggen :o? :o?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:25

Je kent die uitdrukking die is de Sjaak niet? :D

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:28

zijn hele normale uitdrukkingen hoor, die Horsa gebruikt, dus post is mij in ieder geval glashelder. Een na laatste alinea is wat erg krom verwoord, maar gewoon leesbaar hoor.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:38

Ja de uitdrukkingen snap ik wel... duh Maar waarom zou mijn paard de Sjaak zijn? Welke ellende gaat dan door? Misschien kan Horsa zelf antwoorden...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 19:50

Ik snap niet waarom jij je persoonlijk voelt aangesproken. := ik vind de post heel duidelijk en lijkt mij een algemene reactie te zijn dan enkel op jou gericht.

miekss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:01

Ik bedoelde natuurlijk geen heksenvlechten maar gewone vlechtjes (lijkt mij dat penny meisjes geen klitten maken), broodje aap of niet, als je een paard kan vlechten is die beter benaderbaar dan dat je dat niet kan. In de tijd dat er veel paarden verder gestolen uit weilanden werden er ook ineens veel vlechtjes gezien. Doe ermee wat je wilt (beetje off-topic).
Het beste is denk ik de mensen aanspreken/foto's maken, als ze door hebben dat ze in de gaten worden gehouden zullen ze minder snel iets doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 20:32

Ik zie graag een bron die die bewering ondersteunt? :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 21:30

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:17

Sinds wanneer is dit al gaande trouwens ?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:28

hielkebro schreef:

De afgelopen weken zijn er hier in de regio wel meer van dit soort meldingen. De grijze bus die in verband wordt gebracht met de mishandelingen in de buurt van Apeldoorn was in Zwolle gehuurd. Recent werd ook bij mij in de buurt (ten zuiden van Zwolle) bij meerdere adressen een verdachte auto gezien die overal bij de paarden stond te kijken maar zich uit de voeten maakte zodra mensen ze aan wilden spreken. In Genemuiden heeft de politie ook een verdachte auto meldingen van gekregen. In Dalfsen en Ens zijn paarden mishandeld en nog wel een paar meer plekken in een straal van ca. 30 km rondom Zwolle.

Geen fijne gedachte. ;(

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 22:29

Is er ook een lijst oid waar alle plaatsen opstaan waar mishandelingen zijn uitgevoerd ?!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 06:51

Die is er idd ergens. Gemaakt met googlemaps. Ik heb m al een paar keer voorbij zien komen, maar als je me zou vragen waar vind ik die dan dan kan ik daar zo even geen antwoord opgeven.

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:09

Met al die speculaties over de dader vroeg ik me af; Wat als die schruk(in) gewoon een lid van bokt is en gewoon meepraat over dit hele drama..... :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:41

Anne_GTI schreef:
hielkebro schreef:

De afgelopen weken zijn er hier in de regio wel meer van dit soort meldingen. De grijze bus die in verband wordt gebracht met de mishandelingen in de buurt van Apeldoorn was in Zwolle gehuurd. Recent werd ook bij mij in de buurt (ten zuiden van Zwolle) bij meerdere adressen een verdachte auto gezien die overal bij de paarden stond te kijken maar zich uit de voeten maakte zodra mensen ze aan wilden spreken. In Genemuiden heeft de politie ook een verdachte auto meldingen van gekregen. In Dalfsen en Ens zijn paarden mishandeld en nog wel een paar meer plekken in een straal van ca. 30 km rondom Zwolle.

Geen fijne gedachte. ;(

Insluipers gebruiken deze tactiek ook.
Onlangs in Nieuwleusen belt vrouw met meisje van een jaar of 10 aan of ze even mocht telefoneren.
Man die open doet, vond het een wazig verhaal en heeft ze weggestuurd.
Zijn onderbuik gevoel vond dat het niet klopte, kijkt het stel na en ziet ze 50 mtr verderop in een auto stappen, een grijze vw caddy.
Tegen zijn vrouw gezegd dat ze de politie moest bellen en dat hij achter de auto aanging.

Zo gezegd zo gedaan.
Op de caddy zat reclame van een of ander bedrijf, kenteken genoteerd. Ziet de auto A28 op gaan.
Raakt ze kwijt, denkt ie.
Even later ziet ie een zelfde caddy volgens het kenteken, maar zonder reclame rijden.

Caddy bleek gehuurd, en reclame magneten gejat/geleend/speciaal voor dit doel gemaakt.

Volgens politie een veel voorkomende werkwijze tegenwoordig.
En dat volk is nog niet te pakken.

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:26

@tienus, wat een slimme lui :oo