Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
miekss schreef:Kort over die penny-vlechtjes, het kan natuurlijk het buurmeisje zijn geweest, maar dat zou blijk zijn van een slechte opvoeding. Ik heb echter ook gehoord dat zo paarden in weilanden "gemarkeerd" worden (o.a. makkelijk benaderbaar, waardevol). Verhaal komt uit de grensstreek (Duitsland) het ging dan over diefstal. Dus ik zou de vlechtjes meteen uithalen als je het ziet...
Horsa schreef:Wat zou helpen, is als je een PLAN hebt voor wat als je een verdachte snuiter ziet.
Een foto van de auto en de persoon kan iets helpen bij het vinden van de verdachte als er dan later iets gebeurt. Het is niet veel, maar het is beter dan niets.
Als de foto in het geniep genomen wordt, dan is jouw paard de sjaak, maar dan is er wel een foto. Wordt ie openlijk genomen dan gebeurt er natuurlijk niets, en dan gaat de ellende nog door. Vervelende keuze.
Die foto zou dan gemeld moeten worden bij de autoriteit, misschien is het net het laatste stukje waar van ze zeggen, hee, die vent hadden we al eerder in het snotje.
ik vind de post heel duidelijk en lijkt mij een algemene reactie te zijn dan enkel op jou gericht.

hielkebro schreef:Sinds wanneer is dit al gaande trouwens ?
Anne_GTI schreef:hielkebro schreef:Sinds wanneer is dit al gaande trouwens ?
De afgelopen weken zijn er hier in de regio wel meer van dit soort meldingen. De grijze bus die in verband wordt gebracht met de mishandelingen in de buurt van Apeldoorn was in Zwolle gehuurd. Recent werd ook bij mij in de buurt (ten zuiden van Zwolle) bij meerdere adressen een verdachte auto gezien die overal bij de paarden stond te kijken maar zich uit de voeten maakte zodra mensen ze aan wilden spreken. In Genemuiden heeft de politie ook een verdachte auto meldingen van gekregen. In Dalfsen en Ens zijn paarden mishandeld en nog wel een paar meer plekken in een straal van ca. 30 km rondom Zwolle.
Geen fijne gedachte.