Paard mishandeld in Eemnes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:10

Just_Sannee schreef:
Vandaag ook al in Emmen....

Nee serieus?! Waar is het precies gebeurd dan? Nog niks over gehoord... Gatverdamme dit komt me iets te dichtbij..

Die mensen zijn gewoon gestoord.. Niet normaal meer, bah

Sandy1103

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:36

De merrie maakt het gelukkig naar omstandigheden goed!
Maar wij zijn allemaal wel erg geschrokken, voelt alsof er ingebroken is!
Gewoon iemand in je weiland geweest, bah

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:47

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:53

LadyMadonna schreef:
Snap ik, maar mensen spelen eigen rechter. Wij hebben zo vaak met de auto langs een weiland gestaan om foto's te maken. Niet van de paarden, maar van vogels....
Dan zijn we kennelijk verdacht en voor je het weet heb je een meute achter je aan...

Dát bedoel ik dus,elke vogelspotter word gelijk gezien als verdachte.En zo raakt de politie alleen maar in de war.Nu worden er al 3 verschillende auto's genoemd,op FB noemen ze ook al andere merken auto's.De beul zou ook al op verschillende soorten fietsen zijn gezien.
Zo kan je nooit een patroon krijgen v.d. dader en krijg je hem nooit te pakken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:55

Jet schreef:
Just_Sannee schreef:
Vandaag ook al in Emmen....

Bedoel jij niet dit bericht: http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/weer- ... 86013.html , dat is vlakbij Emmen, maar dat was vorige week zaterdag.

Nee ze bedoelde dit:

Vanmorgen bij het buiten brengen zagen ze dat een van onze paarden een snijwond in de lies had. Hele hok bekeken, stro gecontroleerd en niets te vinden waar ze zich aan verwond kan hebben. Bovenste grendel van de boxdeur was ook open. Merrie is schrikkerig, evenals de rest van de paarden. Dit is in Emmen, even buiten Emmerschans, net voor de Rotonde bij de Rondweg.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 07:58

Het enige patroon wat er te ontdekken lijkt is dat hij niet 2x in dezelfde stad toe lijkt te slaan. Het was Soest en nu Eemnes. Nu is iedereen in Eemnes alert en diegene is niet zo stom om nu nog in Eemnes toe te slaan. En het zijn alleen maar merries of niet? Nooit een hengst of een ruin.

Bij ons in de polder staat genoeg auto's met vogelspotters, maar in die weilanden (van natuurmonumenten) staan geen paarden. Ik vind deze personen dan ook niet verdacht. Enkele tijd geleden heb ik wel een koppel gesignaleerd wat in het donker bij verschillende paarden stond te kijken. Toen ik uit de stal naar buiten liep keken ze mij recht in mn gezicht aan. Ik ben toen naar huis gegaan, heb de auto gehaald en toen waren ze weer bij andere paarden aan het kijken. Heb het kenteken genoteerd dus mocht ik ze vaker zien kan ik het melden bij de politie. Maarja aan een hek staan bij paarden in het donker is geen misdaad.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:00

Hij heeft in Groesbeek al een keer of 6 toegeslagen,dus Ja hij komt wel meerdere keren in dezelfde plaats.Hij heeft op 1 weiland zelfs 3 x toegeslagen!
Hij pakt idd. alleen Merrie's en alleen de geslachtsdelen.

Amy77

Re: Paard mishandeld in Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:11

Helaas Gohya, 1 van de beulen heeft vorig jaar ook al een ruin te pakken gehad, om vervolgens een merrie uit die weide te pakken, Ruin grote snijwond over de rug..*gaat even zoeken naar de bron*

Achjee, bij Aske..wat afschuwelijk weer..in Emmen in dezelfde nacht..sterkte voor de betrokkenen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:31

Amy77 dan denk ik dat die ruin de merrie wilde beschermen? ja dan pakt hij die ruin ook ff aan,om toch bij die merrie te kunnen komen lijkt me?
Maar dus niet het geslachtsdeel v.d. ruin.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:35

Ik zoek me rot..was rond deze periode ook..
Ja, er werd al gesproken over 'foutje' en later trof hij de merrie..kan natuurlijk ook zomaar andersom zijn geweest. Ik heb er naderhand nooit meer iets over gehoord en dat er verder nog een ruin gepakt was..
*gaat verder zoeken*

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 08:38

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:07

Ik denk dat als een ruin lastig gaat doen,hij een ruin erbij pakt.Of miss. bij gebrek aan merrie's in een bepaald weiland?
Zijn hoofd doel is in ieder geval merrie's verwonden in en bij de geslachtsdelen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 09:54

Sappos schreef:
. Enkele tijd geleden heb ik wel een koppel gesignaleerd wat in het donker bij verschillende paarden stond te kijken. Toen ik uit de stal naar buiten liep keken ze mij recht in mn gezicht aan. Ik ben toen naar huis gegaan, heb de auto gehaald en toen waren ze weer bij andere paarden aan het kijken. Heb het kenteken genoteerd dus mocht ik ze vaker zien kan ik het melden bij de politie. Maarja aan een hek staan bij paarden in het donker is geen misdaad.

Het lijkt me, gezien de situatie, dat jij dat kenteken dan nu moet doorgeven aan de politie.
Ieder aanknopingspunt kan helpen - en inderdaad, misschien is het helemaal niks maar jij bent niet in staat of bevoegd om dat de constateren. Als iedereen zo laconiek met mogelijke aanwijzingen om gaat dan lost het zich nooit op..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:02

Wat kan de politie nou doen met alleen een kenteken van een auto met mensen die bij een weiland naar paarden staan te kijken? Daar doet de politie niks aan, mogen ze ook niks aan doen,het is geen misdaad naar paarden kijken,ook al is het donker.Weet je hoeveel mensen er naar paarden staan te kijken? moet je die dan allemaal aangeven en/of melden? dat kan toch niet, zo loopt alles in de war.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:04

Denk dat doorgeven nooit kwaad kan. Al het verdachts kan gewoon doorgegeven worden, en laat nou net heel veel verdacht zijn met het mooie weer dat gaat komen. Extra alertheid kan geen kwaad. Van zowel paardeneigenaren, omstanders, politie. Iedereen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:08

Maar ze kunnen niks doen,ze trekken het kenteken na,en dan? gaan ze die auto 24/7 volgen? net als ál die andere auto's waarvan een verdacht kenteken is gemeld?
Dit kan toch helemaal niet.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:09

Er kan altijd een extra oog op worden gehouden mocht die auto weer ergens gezien worden, of weer worden aangegeven.
Moeten we maar niks doorgeven? Dan is het voor elk paard al te laat en komen we nooit verder.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:16

Idd. wat je zegt,houd zelf de boel in de gaten.Mocht die auto dan vaker bij je paarden staan,kan je dit áltijd nog melden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:17

Als het verdacht overkomt; gelijk melden.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:28

Sterkte voor de eigenaar!

gohya schreef:
Wat kan de politie nou doen met alleen een kenteken van een auto met mensen die bij een weiland naar paarden staan te kijken? Daar doet de politie niks aan, mogen ze ook niks aan doen,het is geen misdaad naar paarden kijken,ook al is het donker.Weet je hoeveel mensen er naar paarden staan te kijken? moet je die dan allemaal aangeven en/of melden? dat kan toch niet, zo loopt alles in de war.

Ik denk te lezen dat je, Sappos, er toch geen gerust gevoel bij gehad hebt. Klopt dat? Het is je in ieder geval opgevallen dat t anders dan anders was.
De politie zal zeker niet meteen op jacht gaan naar die personen, maar er is ook zoiets als dossiervorming. en als een kenteken vaker genoemd wordt icm verdachte omstandigheden, dan wordt een onderzoek wel de moeite waard. Zeker als zo'n kenteken gesignaleerd wordt in de omgeving waar de mishandelingen plaatsvinden. Dus ik zou zeggen, meldt t voor de zekerheid, als jij t een verdachte omstandigheid vond. Kan geen kwaad en misschien draagt t wel bij.
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 28-06-15 10:29, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:29

Maar wanneer is iets verdacht? Zoals ik het hier lees zijn zelfs vogelspotters al cerdacht, dus tja....

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:45

gohya schreef:
Maar ze kunnen niks doen,ze trekken het kenteken na,en dan? gaan ze die auto 24/7 volgen? net als ál die andere auto's waarvan een verdacht kenteken is gemeld?
Dit kan toch helemaal niet.

Dus wel. Hier noteren ze het kenteken en ze gaven aan dat het in de database gaat. Als er meer melden komen over het kenteken, of ze houden die persoon vaker in die buurt aan, dan gaan ze verhaal halen. Hier in Zwolle zijn ze super scherp.
Ze hadden graag gehad dat ik direct de politie had gebeld toen een man bij onze weide stond. Gewoon bellen en melden!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:45

gohya schreef:
LadyMadonna schreef:
Snap ik, maar mensen spelen eigen rechter. Wij hebben zo vaak met de auto langs een weiland gestaan om foto's te maken. Niet van de paarden, maar van vogels....
Dan zijn we kennelijk verdacht en voor je het weet heb je een meute achter je aan...

Dát bedoel ik dus,elke vogelspotter word gelijk gezien als verdachte.En zo raakt de politie alleen maar in de war.Nu worden er al 3 verschillende auto's genoemd,op FB noemen ze ook al andere merken auto's.De beul zou ook al op verschillende soorten fietsen zijn gezien.
Zo kan je nooit een patroon krijgen v.d. dader en krijg je hem nooit te pakken.

Maar wie zegt dat het maar 1 dader zou zijn?

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 11:10

Gadverdarre.. Het word nu echt bijna dagelijks?! Wat ben ik ontzettend blij dat mijn pony's 24/7 in het zicht van beveiligingscamera's staan. Onopgemerkt kan er niemand bij de wei komen zonder op camera te komen. Zegt ook niet alles maar schrikt die idioten hopelijk wel af. Zieke geesten. :n

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:16

Dat stukje over Emmerschans had ik niet gezien. Maar er staat niet bij dat het zeker een mishandeling is geweest en het is wel verwond op een andere plek dan gebruikelijk.