Cadeau gegeven schilderij verwart Britse koningin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Cadeau gegeven schilderij verwart Britse koningin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:31

Mijn overgroot oma was op haar 94e nog even vriendelijk als op haar 60e. Geloof niet dat het persé vast hangt aan de leeftijd.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:35

Ik begrijp dat mensen het onbeschoft over vinden komen maar ik kan me wel voorstellen dat ze verward raakt door zo iets, zeker vanwege haar leeftijd :(:). Daarnaast, buiten mijn mening om dat ik niet bepaald te spreken ben over het schilderij: Als je dan toch iets maakt wat zoveel publiciteit vangt, zorg dan dat het iets realistischer er uit ziet, er is maar een kleine groep mensen die een stijl zoals deze kan waarderen ^^.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:36

God wat een gezeik. Ze is gewoon eerlijk vind ik idd heerlijk verfrissend. Ze zegt nergens dat ze niet dankbaar is dat iemand er tijd in heeft gestoken. maar als je iets niet mooi vin moet je dat kunnen zeggen. Dat hypocriete gedoe bah

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:41

Ik vind het ook geen mooi schilderij, en het is algemeen bekend dat zij geen blad voor de mond neemt. Nooit niet. :') Dat vind ik juist het leuke aan haar.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 13:46

Iets betere foto van het schilderij:
Afbeelding
Vind het juist geweldig dat ze niet zo fake-fatsoenlijk blij doet en gewoon haar mening geeft, het mens is 89 (rijdt al 86 jaar!) en geestelijk nog prima in orde :D
Het Engelse bericht geeft wel iets meer duidelijkheid vind ik.. Om het beest nou ook net "royal blue" te maken := Ik zie er nog wel meer dingen in die ze als 'politiek' op zouden kunnen vatten :=

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:05

Och jeetje, op de foto in de OP vond ik het nog wel gaan. De kleuren leken daar veel minder fel.
Nee, dit vind ik ook niet mooi. Inderdaad een bijzondere kleur voor een pony _O-

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:09

Het is nooit goed, we willen niet dat mensen liegen en als je eerlijk bent krijg je ook gezeur. En dat geld niet alleen voor dit geval, maar je maakt het in het dagelijks leven ook vaak zat mee: 'schat, lijkt mijn kont dik in deze broek?' Euh... Ja! ;)

Maar het had misschien iets politiek correcter gekund, maar who cares?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:23

Tazzey schreef:
Mijn overgroot oma was op haar 94e nog even vriendelijk als op haar 60e. Geloof niet dat het persé vast hangt aan de leeftijd.
Het hangt ook niet perse aan de leeftijd en minder vriendelijk worden, maar dan heb jij waarschijnlijk nog geen ervaring met mensen die ouder zijn en door bijvoorbeeld beginnende dementie veranderen in hun karakter, dingen sneller verwarrend vinden/niet begrijpen en behoefte hebben aan het oude vertrouwde.

Waarmee ik niet zeg dat dit ook hier het geval is! Ik kan mij er iets bij voorstellen, maar ik heb geen idee of dit een rol speelt bij haar of dat ze gewoon bewust eerlijk was.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:30

Ik zou er ook niemand in herkennen. Wat een lelijk ding.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:32

Ik zou daar ook m'n vader niet in herkennen hoor, vind het dan ook geen gekke opmerking :Y) idd ze geeft geen waardeoordeel als in 'ik vind het niet mooi', ze zegt alleen dat ze de kleurkeuze bijzonder vindt en niet meteen haar vader erin herkent :P

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:34

Mijn moeder is ook ver over de 80,en beginnend dementerend.Die zegt ook wat ze denkt.
Persoonlijk vind ik het schilderij ook niet mooi.
Ik snap ook niet waarom je iets mooi moet vinden omdat iemand vind dat het kunst is.
maar goed ik snap niks van kunst,alleen wat ik mooi en lelijk vind :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:35

Iets wat is nageschilderd/getekend van een foto, is toch al zo wie zo geen kunst meer te noemen zeker?

Vind het ook Foeilelijk en ik mag die oudjes juist altijd wel om hun heerlijk botte eerlijkheid...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:36

marley93 schreef:
Ik vind het ook geen mooi schilderij, en het is algemeen bekend dat zij geen blad voor de mond neemt. Nooit niet. :') Dat vind ik juist het leuke aan haar.

Ja dat :D . Ze is gewoon heerlijk eerlijk :D .

En het was natuurlijk ook wel een klein beetje te verwachten dat het wat ehm, bijzonder gevonden zou worden door haar :P .

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:37

Als zeggen dat blauw een rare kleur is voor een paard al onbeleefd en ondankbaar is.... :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:40

Had me echt een prachtig schilderij voorgesteld.
Valt toch wel een beetje tegen.

Maar anderszijds, ik had het niet beter gedaan. Maar ja.
Prachtig vind ik het niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:43

Ze is gewoon eerlijk en niet zo tactvol. Ik zou er ook niet blij van worden...

Quanneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:49

Niet zo super mooi inderdaad, snap haar reactie eerlijk gezegd wel..
Al had ze het ook gewoon mee naar huis kunnen nemen en daar in een oude kamer ophangen, of het op z'n minst wat subtieler kunnen zeggen :)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:02

Zou denk ik zelf totaal niet weten hoe te reageren als ik zo een schilderij zou krijgen.
Waarschijnlijk zou ik van de zenuwen spontaan niet meer bij komen van het lachen.

Op dit soort dingen kan je als koning of koningin zijnde denk ik niet oefenen of getraind worden.
Je wordt er gruwelijk mee overvallen......
Tja, en daar sta je als "gulle gever "dan met je goede bedoelingen.......

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:12

EskeGirl schreef:
Evelijn schreef:
Ik dacht eerder dat de koningin wat last krijgt van haar ouderdom dat ze zo reageert en niet ondankbaar.
Arme mensje moet ook gewoon koningin blijven tot dat ze dood gaat.
Heeft Beatrix het makkelijker die kan gewoon in de schaduw ouder worden.

Niks moet, ze wil niet aftreden, ze mag wel :P

nou idd, ze hoeft echt niet op de troon te blijven als ze dat niet wil. Maar ze wil gewoonweg niet aftreden.

Verder ben ik het wel met Kuggur eens. Als je een schilderij maakt na aanleiding van een foto waarvan de bedoeling is dat die lijkt op de foto en dus ook de mensen herkenbaar zijn......en je faalt daarin gigantisch, dan kan je negatief commentaar verwachten.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:19

Ik had tactvol gezegd, sorry ik heb echt geen plek meer :7

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:26

wordt een beetje lastig in haar geval vrees ik :+

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:27

Als je een kado voor iemand gaat maken dan vraag je toch even wat diens smaak is?

Ik vraag me af waar ze dat op gaat hangen, ergens tussen de oude schilderijen en portretten in windsor castle? Daar gaat het toch niet tussen passen, dat hadden ze zich ook van te voren kunnen bedenken. Bovendien worden er meestal meer luxe en traditionelere kadoos uitgewisseld.

Overigens staat hier http://www.theguardian.com/uk-news/2015 ... tate-visit een filmpje bij, en vind ik het niet onbeleefd wat ze zegt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:31

tis idd meer een verbaasde uitroep dan doelbewust dat schilderij afkraken. Is duidelijk te zien dat ze het niet helemaal snapt nee. Heel begrijpelijk overigens, ik denk dat ik in haar plaats precies hetzelfde had uitgeroepen. En ik ben nog lang niet van haar leeftijd gelukkig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:20

Ohmy dit zou mijn oma geweest kunnen zijn _O- Vind het schilderij ook niet mooi trouwens. En zo onbeleefd vind ik haar niet trouwens hoor.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 17:52

Veulen84 schreef:
Als je een kado voor iemand gaat maken dan vraag je toch even wat diens smaak is?

Ik vraag me af waar ze dat op gaat hangen, ergens tussen de oude schilderijen en portretten in windsor castle? Daar gaat het toch niet tussen passen, dat hadden ze zich ook van te voren kunnen bedenken. Bovendien worden er meestal meer luxe en traditionelere kadoos uitgewisseld.

Overigens staat hier http://www.theguardian.com/uk-news/2015 ... tate-visit een filmpje bij, en vind ik het niet onbeleefd wat ze zegt.

Er staat in het op ook dat de Duitse beheerder vroeg of ze haar vader herkende in het schilderij.
Maar als ik zo het filmpje bekijk is dat haar man die dat vraagt toch?
Prins Philip ofzo?

Valt reuze mee zoals ze het zegt.