Merrie mishandeld in Dalfsen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 16:38

eilleen333 schreef:
Het is jammer dat er geen duidelijk meldpunt is. Het lijkt mij veel makkelijker als alle meldingen bij dezelfde personen gemeld wordt.
Wij zitten in de regio (niet heel dichtbij) en hadden gister een verdacht persoon op het erf met een scooter. Ik had wat foto's (helaas erg wazig en geen kenteken van de scooter) en die heb ik net doorgestuurd naar de politie. Maar het was best even zoeken waar ik dat dan precies moet melden.

Maar ik hoop dat ze er wat mee kunnen. Wij houden de ogen iig goed open en melden alles wat we niet vertrouwen.

Oh dat is best wel doodeng :brr:
Staan je paarden bij huis?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:09

Nico_lette schreef:
eilleen333 schreef:
Het is jammer dat er geen duidelijk meldpunt is. Het lijkt mij veel makkelijker als alle meldingen bij dezelfde personen gemeld wordt.
Wij zitten in de regio (niet heel dichtbij) en hadden gister een verdacht persoon op het erf met een scooter. Ik had wat foto's (helaas erg wazig en geen kenteken van de scooter) en die heb ik net doorgestuurd naar de politie. Maar het was best even zoeken waar ik dat dan precies moet melden.

Maar ik hoop dat ze er wat mee kunnen. Wij houden de ogen iig goed open en melden alles wat we niet vertrouwen.

Oh dat is best wel doodeng :brr:
Staan je paarden bij huis?

Helaas niet, anders zou ik ze binnenhalen en camera's ophangen.
Politie is net langgeweest voor een verklaring. Ze nemen het heel serieus. Dus dat is wel fijn. Hoop dat ze wat hebben aan onze tip.

Siepie

Re: Merrie mishandeld in Dalfsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:24

Getsie!!! Dit is op de manege waar ik altijd heb gereden en nog af en toe kom! Wat erg! En ook zo dicht in de buurt, laatst ook al in Nieuwleusen, mijn woonplaats. Het komt wel eng dichtbij nu! :oo ;(
Onbegrijpelijk, hoe kan iemand nou zoiets doen. Die heeft echt een gaatje in z'n hoofd. :n

Nico_lette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:25

Owh... Misschien dacht diegene dat jullie paarden hadden?
Maarja, kun je ze waar ze staan niet binnenhalen en camera's ophangen? Gelukkig nemen ze het serieus!

Tessxxxxxxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:29

Er is een actie bezig op facebook tegen de paardenbeul, en om misdaadverslaggevers zoals John vd Heuvel of Peter R de Vries hier bij te betrekken. Het moet zoveel mogelijk gedeeld/geliked worden.. Hopelijk wordt er eindelijk eens iets écht gedaan. Hier de link naar het Facebookbericht: https://www.facebook.com/syverine.vanar ... ment_reply

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:51

Weeral... Het arme beest. :n

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:36

ohjajoh6 schreef:
Ik heb op elke hoek een hele vieze hooi of mestvork in de aanslag staan....

Lekker slim om een eventuele dader van gevaarlijk gereedschap te voorzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:41

suggie schreef:
ohjajoh6 schreef:
Ik heb op elke hoek een hele vieze hooi of mestvork in de aanslag staan....

Lekker slim om een eventuele dader van gevaarlijk gereedschap te voorzien.

Stop jij dat ook achter slot en grendel dan op je stal?
Dat je geen snuggie van je profiel naam maakt zeg...

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:50

Ojahjoh6 idd staat al het gereedschap achter slot en grendel.heb alarm op de toegangshekken zitten en een wildcamera opgehangen. Iedereen die die mijn wei betreedt gaat automatisch op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 18:56

Dan nog had je kunnen lezen dat ik dus zelf de 24 uurs bewaking ben bij mijn eigen dieren en had je kunnen bedenken dat ik mijn wapens vast wel op voor mij strategische plekken zal plaatsen, ietwat minder denigrerend mag best...

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:09

ohjajoh6 schreef:
Dan nog had je kunnen lezen dat ik dus zelf de 24 uurs bewaking ben bij mijn eigen dieren en had je kunnen bedenken dat ik mijn wapens vast wel op voor mij strategische plekken zal plaatsen, ietwat minder denigrerend mag best...

Sorry hoor,zo bedoelde ik het echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:22

:o het is al goed hoor, wij zouden toch juist 1 front moeten kunnen gaan vormen tegen die gestoorde gekken, maar hoe...

suggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 19:27

ohjajoh6 schreef:
:o het is al goed hoor, wij zouden toch juist 1 front moeten kunnen gaan vormen tegen die gestoorde gekken, maar hoe...

Misschien een soort van burgerwacht maar dan voor de paarden?
Als we ons met ons allen verenigen kunnen we misschien de dader (s)op heterdaad betrappen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:10

Nico_lette schreef:
Owh... Misschien dacht diegene dat jullie paarden hadden?
Maarja, kun je ze waar ze staan niet binnenhalen en camera's ophangen? Gelukkig nemen ze het serieus!

Helaas niet. We hebben niet genoeg boxen voor alle paarden, maar de buren zijn ingelicht en iedereen houdt zijn ogen open.
Maar deze man was dus op stal terwijl er mensen op het erf liepen, op klaarlichte dag...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:30

Maar ook op stal zijn ze niet veilig,je staat echt machteloos,je kan niks doen.
De politie is zeker serieus met meldingen,ook al word er veel gezegd dat de politie laks is.Dit is pertinent niet waar,ook politie staat machteloos.
Mij viel het al lang op dat hij niet in Zeeland komt,zou die miss. daar vandaan komen? s'morgens vroeg vertrekken,op zoek naar merrie's?
Mij lijkt het meer dat hij uit Drente komt,als je dat kaartje zo ziet.
Die beul pakt gewoon merrie's als er 200meter verderop gewoon mensen aanwezig zijn,hij is nergens bang voor.En daarom is het ook zo moeilijk om hem te pakken.

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 14:37

Zelfs in een box staan ze niet veilig.

Vanmorgen bij het buiten brengen zagen ze dat een van onze paarden een snijwond in de lies had. Hele hok bekeken, stro gecontroleerd en niets te vinden waar ze zich aan verwond kan hebben. Bovenste grendel van de boxdeur was ook open. Merrie is schrikkerig, evenals de rest van de paarden. Dit is in Emmen, even buiten Emmerschans, net voor de Rotonde bij de Rondweg.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:12

Yootha schreef:
Zelfs in een box staan ze niet veilig.

Vanmorgen bij het buiten brengen zagen ze dat een van onze paarden een snijwond in de lies had. Hele hok bekeken, stro gecontroleerd en niets te vinden waar ze zich aan verwond kan hebben. Bovenste grendel van de boxdeur was ook open. Merrie is schrikkerig, evenals de rest van de paarden. Dit is in Emmen, even buiten Emmerschans, net voor de Rotonde bij de Rondweg.

Emmen als in Emmen vlakbij dalfsen?

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:13

Emmen, Drenthe.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:46

Yootha schreef:
Emmen, Drenthe.

Dit was vandaag?! Is dit ook naar buiten gebracht in de media? Hebben mensen iets gezien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:51

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:57

Ja melding gemaakt bij de politie en op Facebook. Politie zei dat het een andere werkwijze was en dat we alle sporen al kwijt waren omdat we eerst zijn gaan kijken of er echt niets in het hok lag.

Het was bij ons zelf op het terrein. Wij hebben de stallen achter het huis liggen.

Ilsevdberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:58

ik ken deze merrie, ze is er al beter aan toe, de wond geneest tot nu toe goed. maar ze is wel heel schrikachtig, en ze vertrouwt de mens niet echt meer.
echt heel sneu, degene die dit gedaan heeft. :(

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:21

Ik krijg altijd kippenvel van dit soort berichten. Ik ben het met Gohya eens dat je eigenlijk machteloos staat. Ik heb een camera op stal, maar in het weiland kan ik geen toezicht houden. En ik denk ook dat een camera deze zieke mensen niet tegen kan houden.

Ik hoop dat ze de daders snel pakken, maar ik vrees dat het nog wel even op zich laat wachten.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:16

Een camera houd deze beul helaas niet tegen.Hij ontwijkt camera's,of je moet een Wildcamera hebben die je verdekt hebt hangen,dan is de kans groot dat hij die niet ziet.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 14:28

Ik kwam op Facebook een bericht tegen dat ze in Hasselt (overijssel) een verdachte auto hadden zien staan met 2 mannen die wel heel erg geïnteresseerd stonden te kijken naar paarden in t weiland en nadat ze bij hun hadden gevraagd reden ze direct weg. Daarna hebben ze nog een keer staan kijken en op het moment dat mensen naar die mannen toe wilden lopen, reden ze weer keihard weg. Je word gewoon angstig van.