Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ohjajoh6 schreef:Nou ik niet, alsof een paard zichzelf hb laten vreten, geen dierenbeulerij is...
Chiave schreef:Zijn er waarschuwingen uitgedeeld aan de baas in kwestie? Ik vind het nogal een "straf". Wat als de man in kwestie geestelijk achteruit gaat en misschien gewoon hulp nodig heeft? Ik wil geen advocaat van de duivel zijn, maar ik vind het nogal wat...
jwl schreef:Ik vind die zwarte graas maskers toch fiks warm worden
Ik gebruik zelf niks
Pony ziet me al aan komen
Die heeft m al af geplukt voor ik t land af ben
Geen idee welk merk gewoon zoon nylon ding is het geloof ik
Beesten worden er sowieso gefixeerd door op het eten imo
jwl schreef:Als je er geen verstand van hebt?
Wat ik zie is paarden die obsessief met eten om gaan door het kleine aantal uurtjes buiten en/of het gebruik van graas masker omdat ze in zoon kort mogelijke tijd zo veel mogelijk binnen willen krijgen
Nodig je dan ook vanharte uit om met onze da te praten die van de zelfde mening is
Daarbij is elk paard anders, misschien dat het voor jouw paard een goede optie is
Heb het er dan ook alleen over dat ik die dingen veel te warm vind

Zoe_97 schreef:Alani schreef:Mijn zus heeft enkele weken geleden ook bij een paard in een weilandje de winterdeken afgetrokken. Ook toen was het snikheet. En er kwam een mager scharminkel onder vandaan!!! Eigenaar onbekend en ze heeft politie gebeld. Het paard liep er niet meer toen zij er later langs ging maar er stond een shet aan een te kort touw om bij de waterbak te kunnen. Zij heeft het diertje met een emmer watergegeven en wederom de politie ingeschakeld. Dit is zo'n typisch voorbeeld van mensen die t maar niet leren en die zij gelukkig scherp in gaten houdt. Bij elke misstand onderneemt zij actie.
je zus weet toch dat dit strafbaar is he?
erg goed dat ze de politie heeft gebeld!! maar ze mag nooit een weide betreden!
Alani schreef:Mijn zus heeft enkele weken geleden ook bij een paard in een weilandje de winterdeken afgetrokken. Ook toen was het snikheet. En er kwam een mager scharminkel onder vandaan!!! Eigenaar onbekend en ze heeft politie gebeld. Het paard liep er niet meer toen zij er later langs ging maar er stond een shet aan een te kort touw om bij de waterbak te kunnen. Zij heeft het diertje met een emmer watergegeven en wederom de politie ingeschakeld. Dit is zo'n typisch voorbeeld van mensen die t maar niet leren en die zij gelukkig scherp in gaten houdt. Bij elke misstand onderneemt zij actie.
Alani schreef:Zoe_97 schreef:
je zus weet toch dat dit strafbaar is he?
erg goed dat ze de politie heeft gebeld!! maar ze mag nooit een weide betreden!
Een dier in nood mag je altijd helpen. In dit geval was t ook niet alleen de deken maar was er ook sprake van verwaarlozing.