Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Paardenmishandelaars nauwelijks te pakken [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:30

Helaas niet,er zijn verschillende auto's gezien,verschillende mannen die de dader wel eens konden zijn.Zo raak je dus helemaal de weg kwijt,met al die verschillende vermoedens.Ook komen er verschillende foto's van mannen op FB die de beul zouden zijn.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 21:31

Best jammer, zou mooi zijn als er een pagina was met een foto en regio overzicht ofzo.
Misschien een goed project als ik ooit tijd over heb. Of als iemand anders het 'leuk' vind om dat te maken?

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 22:35

De laatste vermoedens zijn geloof ik dat de dader met de auto ergens heen gaat en vervolgens met de fiets naar bestemming gaat. Met voorkeur een weiland waar er genoeg vluchtmogenlijkheden zijn.

En inderdaad, ik was van de week ook al aan het zoeken naar een soort samenvatting/overzicht, maar helaas niets gevonden.

ladymypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:22

ik vind het niet kunnen dat dit gebeurd |( hoop dat de daders snel opgepakt woorden en leevenslang de cel in gaan (vind ik nog te wijnig straf)

Rilady7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:46

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 23:56

Verschillende auto's en signalementen kan heel goed kloppen bij het vermieden van meerdere daders, zo gek vind ik dat niet.

Ik ben ook in de overtuiging dat er meerdere gekken rondlopen omdat ze bij elkaar zien dat je het ongestraft kan doen..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 00:04

Tessa_93 schreef:
Ninx schreef:
Diren & dierenwelzijn hebben vrijwel nul komma nul prioriteit bij de politie...
Alhoewel het 1 van hun kerntaken zou moeten zijn, loopt het vrijwel niemand warm voor.
Eerlijk gezegd vermoed ik een beetje laksheid...

De politie volgt alleen maar de wet. Zij kunnen er niks aan doen. De wet moet aangepast worden.

De wet moet zeker aangepast worden, pas dan heb je werkelijk handvaten om daders aan te pakken.

De reden dat ik bovenstaande heb getypt is omdat in deze regio binnen het korps maar weinig aandacht is voor dierenwelzijn en dit tot grote frustratie van de mensen binnen het korps die dit wel als een kerntaak zien (wat het ook is). Het kan goed zijn dat dit op andere plekken beter is, zoals door jullie omschreven... en daardoor wellicht wat te kort door de bocht van mij.
In deze regio hebben ze maar 1 persoon beschikbaar voor deze zaken, en diegene krijgt weinig tot geen medewerking, omdat er weinig interesse is voor dit onderwerp. Ik vind dat buitengewoon zorgelijk.

Munnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 03:02

Xpinoxx schreef:
gohya schreef:
Helemaal met je eens gekvanfleur! politie doet echt genoeg voor de dieren,maar zoals altijd doen ze het nooit goed.

Hier zijn de de héle middag bezig geweest,sporenonderzoek,buurtonderzoek,hele weiland en er omheen afgezocht,D.A. laten komen en de rek. betaald.Foto's genomen van de wond en van bandensporen die van een scootmobiel waren.Ze hebben zelfs die scootmobiel,die er waarschijnlijk stond laten opsporen!
Laks durft men dan nog te zeggen.

ik heb je een pb gestuurd over die scootmobiel... krijg ineens de kriebels

Volgens mij leest iedereen hier overheen maar ik ben nu wel benieuwd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 08:32

Waar ben je benieuwd naar Munnie?

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 09:32

@munnie: afgelopen weekend is er een groen invalide wagentje ons terrein op gereden, zeer brutale mannen erin die niet wilde zeggen wat ze kwamen doen. Uit eindelijk hebben ze een stal genootje uitgescholden en zijn weer weggegaan.

Ik heb me vergist met een scootmobiel en invalide wagentje, geen link met het andere verhaal dus :)

alsnog was het heel raar wat die mannen kwamen doen, stal eigenaar heeft meteen onze hekken aangepast zodat ze nu eigenlijk altijd dicht zijn.

KyraX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:22

Waarom bestaan er zulke mensen...
Zo jammer |o
Ik hoop echt dat ze snel worden opgepakt en dat er niet nog meer paarden mishandeld worden #)

_Rachelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:31

Wij hebben een facebookpagina opgericht n.a.v. de mishandelingen. Er wordt zoveel mogelijk informatie verzameld over de mishandelingen en de beul en daarnaast worden er ook tips gegeven om mishandelingen te voorkomen. Heb je ook informatie die gedeeld moet worden, wordt dan lid en plaats het op onze pagina!
https://www.facebook.com/groups/6476816 ... 3/?fref=ts

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:35

Pony Pinokkio was niet in het oosten des lands.

JSeine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 20:44

Xpinoxx schreef:
ik lees net dat ze verwachten dat de helft dan de gemelde verwondingen door paarden zelf is gedaan...

Ik denk niet dat een paard zo'n verwonding kan maken..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 22:43

Je kan heel goed zien,en zeker een D.A. of iets met een mes is gesneden of niet.

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 00:51

eilleen333 schreef:
Best jammer, zou mooi zijn als er een pagina was met een foto en regio overzicht ofzo.
Misschien een goed project als ik ooit tijd over heb. Of als iemand anders het 'leuk' vind om dat te maken?

Ik ben er lid van op Facebook.
Het heet zo: Paardenmishandelingen in de Benelux en Duitsland.
Ze hebben een kaart gemaakt met alle mishandelingen met de plaatsen en volgendsmij ook een foto.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 06:12

Er zijn inderdaad meerdere fb pagina's

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:51

Op Facebook is iemand doe informatie verzameld dan wil Alberto stegeman helpen
tiamo.sva@gmail.com mailen

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 15:14

Bij de stal naast ons is een paar dagen geleden ook een merrie in haar geslachtsdelen gesneden.. Gewoon op klaarlichte dag, maar niemand heeft iets verdachts gezien helaas.

ninafloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:03

ook in 2003 was er zo iemand actief? familie, dezelfde..

http://www.nieuws.nl/bericht/4/24243
Nieuws.nl 19/5/2003

Een paard is in de nacht van dinsdag op woensdag overleden ten gevolge van zeer ernstige seksuele mishandeling. Volgens een woordvoerder van de politie Leiderdorp houdt dat in dat het paard zowel anaal als vaginaal is bewerkt met een voorwerp. Ook liep het dier waarschijnlijk een aantal messteken op.

Het paard, een vijfjarig zogende merrie stond, in een weiland langs de Schuwacht in Lekkerkerk. De politie heeft een onderzoek ingesteld en is op zoek naar getuigen

Dierenmishandelaar Twente slaat opnieuw toe

Uitgegeven: 28 mei 2004 23:27
Laatst gewijzigd: 28 mei 2004 23:28

ENSCHEDE - In een weiland in Lonneker, bij Enschede, is vrijdagmiddag een dode pony aangetroffen die op een gruwelijke wijze met een scherp voorwerp was toegetakeld. Dat heeft de politie vrijdag gezegd.

De politie gaat ervan uit dat er een relatie is met tien incidenten vorig jaar. Ook toen werden pony's, paarden en schapen zo zwaar met een scherp voorwerp toegetakeld dat ze aan hun verwondingen bezweken. "We hebben destijds zeven mensen op de zaak gezet. December 2003 werd het team ontbonden. Hetzelfde team gaat nu het jongste geval van dierenmishandeling onderzoeken", vertelde een politiewoordvoerder. De technische recherche heeft een uitgebreid sporenonderzoek gedaan. Zaterdag wordt de buurt gehoord.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:54

hoorde via facebook dat er nu weer 3 meldingen uit Zelhem waren.

Zou een gele auto en een witte vw bus met buitenlands kenteken geweest zijn? Kennissen had ze bij de wei van hun paarden gezien, was ze eraan gekomen heel hard weg gereden