Opnieuw paard mishandeld in Drenthe

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:40

En waarom komen ze dan geen steek verder? Jij kan er dan helemaal vol van zijn. Ik ben er niet van onder de indruk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:43

Jennyj01 schreef:
En waarom komen ze dan geen steek verder?

Omdat misdrijven oplossen nou eenmaal niet makkelijk is. Zeker dit soort misdrijven niet.

Trouwens: je weet niet of ze geen steek verder gekomen zijn. Voor zover bekend is er nog geen verdachte aangehouden. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ze helemaal niet verder zijn gekomen.

vienna1987

Re: Opnieuw paard mishandeld in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:52

De politie gaat ook echt niet alles bloot geven, want dan gaat de dader misschien wel weer anders te werk. Uit ervaring weet ik dat ze er echt wel druk mee bezig zijn. Dat is de reden waarom ik ook niet mijn vermoedens opschrijf op bokt. 1 het zijn vermoedens geen feiten, 2 ik denk dat dader mee leest en ook zo mee kan leren!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:51

vienna1987 schreef:
De politie gaat ook echt niet alles bloot geven, want dan gaat de dader misschien wel weer anders te werk. Uit ervaring weet ik dat ze er echt wel druk mee bezig zijn. Dat is de reden waarom ik ook niet mijn vermoedens opschrijf op bokt. 1 het zijn vermoedens geen feiten, 2 ik denk dat dader mee leest en ook zo mee kan leren!

_/-\o_

Idd! je denkt miss. wel dat ze weinig doen,maar niemand weet wat ze achter de schermen allemaal doen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:56

Storm2009 schreef:
Lotus83 schreef:
Ik kan er werkelijk met mijn pet niet bij dat er nog altijd niemand is aangehouden |o

als dit om mensen zou gaan, pff, dan gaan er hele politiemachten op de been.

en als er een dader gepakt wordt.., wat wordt de straf? Minimaal....zoals vaak in Nederland
en dan is het straks raar dat iemand het heft in eigen hand neemt en een dader half dood slaat....

Ik ken iemand bij de dierenpolitie en ze zitten er wel degelijk bovenop....maar ze krijgen hem tot nu toe gewoon nog niet te pakken. Zeggen dat ze te weinig doen is wel lekker makkelijk vingertje wijzen...

wat grappig dat mijn bericht gewoon uit verband wordt getrokken en niet alleen door jou maar door meerdere...

dierenpolitie... dat vind ik helemaal een lachertje, dat stelt hier in Nederland helemaal niets voor, animal cops zouden we moeten hebben maar oké, dat bepaald de dierenpolitie zelf niet, wat zij wel en niet mogen. het zelfde als strafrecht voor dierenmishandeling, dat ligt idd bij de politiek (en ik zeg ook nergens dat dat niet zo is)

Vingertje wijzen..... omdat? Ik zeg dat ik er met mijn pet niet bij kan dat er nog niemand is aangehouden? het is toch zo?
1 uitzending in opsporing verzocht... wat mij betreft elke week tot er wel iemand gaat praten.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 10:58

Jennyj01 schreef:
En waarom komen ze dan geen steek verder? Jij kan er dan helemaal vol van zijn. Ik ben er niet van onder de indruk.

Ik ook niet, totaal niet maar goed, kritiek geven is uit den boze merk ik alweer

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:02

Amy77 schreef:
gohya schreef:

Weer zo'n onzin uitspraak! de politie doet er genoeg aan,genoeg politiemachten op de been.
Soms is het gewoon zeer moeilijk om een dader te pakken.Zeker omdat deze dader geen vast patroon heeft.
w.b.t. de straf kan je wel eens gelijk in hebben ja.Maar dat ligt niet aan de politie,maar aan de Politiek,die bepalen de wet voor strafrecht.

Het komt voor iedereen in heel Nederland dichtbij.

Ja, je moest eens weten hoe ze hier in regio Exloo waakzaam zijn! HEb ze een keer moeten bellen ivm 2 merries bij mij op de weide met rare plekken aan de vulva. Veearts kon mishandeling niet uitsluiten en werd doorgegeven aan politie, die keurig langskwamen.
Ze rijden in de weekenden hier snachts extra rondes langs de weides..ze willen die dader(s) zelf ook enorm graag pakken en ik zal maar niet zeggen wat betreffend agent tegen ons zei, als we de dader troffen op de weide..
Speciaal team in gezet, daderprofiel wordt er aan gelegd, de mogelijke plek van de mishandeling die komen gaat, in kaart te brengen en helikopters die zelfs daarvoor overvliegen.

Burgerwacht werd er aangeraden..en weet je wat het vreemde is? Dat er geen paardeneigenaar warm gemaakt lijkt te kunnen worden voor een burgerwacht?! Eigenaren die wel lopen te zeiken, maar zelf niet snachts hun nest uit willen komen -O- ...iets wat wij dus wel doen tijdens volle maan (was nl eerst bij volle maan vaak, nu dus niet meer, geen touw aan vast te knopen)..

Dus zelf met je ont de bank afkomen, zelf de kroeg wat eerder verlaten, you name it..schakel buren in, schakel de supermarkt in en hang daar een briefje op dat je een burgerwacht wilt vormen etcetc..onderneem aktie, zij kunnen het niet alleen.[/quote]

Wat weet jij daarvan? Dat geen paardeneigenaar er warm voor lijkt te lopen met betrekking tot Burgerwachten? Kroeg eerder verlaten, met de kont van de bank afkomen, wat weet jij ervan?

Waar baseer jij dat op?

Fijn dat er daar waar jij woont wel dusdanig actie is ondernomen... maar voorlopig gaat alles in heel Nederland nog gewoon door

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:52

Voor degenen die, helaas, te maken hebben gehad met de beul: is er bloed afgenomen van de betreffende paarden? Ivm verdoving?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 13:54

Nee geen bloed afgenomen hier bij mijn merrie.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:12

different1 schreef:
Voor degenen die, helaas, te maken hebben gehad met de beul: is er bloed afgenomen van de betreffende paarden? Ivm verdoving?

Heeft weinig zin. Tranquigel (acepromazine) bijvoorbeeld, is voor gebruik bij honden en katten gewoon vrij verkrijgbaar. En niemand houd de dader tegen om het in een paard te stoppen. Nee, het mag niet. Maar hé: Fietsen stelen ook niet. Ik bedoel maar.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:47

Ik weet dat die vriendin van me en haar team in elk geval hard aan het zoeken zijn naar de dader en er wel degelijk stappen gemaakt worden. Maar die mogen niet bekend worden (daderinfo) dus ik denk dat er achter de schermen meer gebeurd dan wij kunnen zien.

Tuurlijk vind ik het vreselijk dat al deze paarden mishandeld worden en vrees ik dagelijks voor mijn eigen paard. Maar ik vrees ook dat hoe meer media aandacht hoe meer copy cat gedrag...

Destijds met 'de beul van twente' is er een week nadat hij gepakt was en bekend was dat hij de dader was een shetlander gruwelijk toegetakeld door iemand in ons dorp...een copy cat die het 'ook eens wou proberen' HOE FUCKING ZIEK BEN JE DAN???

Maar ik bedoel maar te zeggen, hoe meer aandacht is soms niet het juiste om te doen. Ik denk dat de gemiddelde agent hem graag pakt...want wie met dieren begint eindigt vaak op mensen dit soort praktijken.

Myhorse20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:33

die persoon moeten ze gewoon doodslaan weet hij ook hoe het is die vieze goorlap