CHIO: Gal wint CDI*3, Cornelissen trekt zich terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Re: CHIO: Gal wint CDI*3, Cornelissen trekt zich terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 13:43

marietta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:40

Dank voor het filmpje van Adelinde en Parzival,
wat een prachtige proef! Elegant, vóor of op de loodlijn, soepel, krachtig. Ik vond het mooi.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:30

Beetje flauw dat ze geen interview wil geven hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 16:57

vur schreef:

Nee als jij een rotdag hebt en alles niet lekker liep (iig slecht genoeg om niet meer verder te willen starten) dan heb je zin een zo'n omhooggevallen journalist die jouw kunnen en jouw paard nog eens extra in twijfel gaat trekken. :j

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 19:19

vur schreef:

heel begrijpelijk en sterk dat ze past voor een interview, bovendien was ik prettig verrast door de zelfhouding van dit succesvolle paar Adelinde/Parzival,
oogt fijn in het front en voelt gerijpt , less is more schoot mij te binnen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:35

NathalietjeB schreef:
ik denk dat t helemaal niets te maken heeft met wedstrijd ritme of geld in t laatje, jullie vergeten allemaal dat t met parzival een tijd terug niet zo goed ging door hart ritme stoornissen.
ik denk dat ze er voor parzival heeft gekozen om zijn stress niet te verhogen, zodat hij niet meer problemen met zijn hart krijgt.

en wat ayasha zegt zei kent parcival beter dan alle bokkers hier

Als stress een gevaar is voor het hart, zou je toch zeggen dat je met dat paard naar de wat kleinere wedstrijden gaat met minder entourage. Want het ritme zorgt er wel voor dat het paard niet meer dusdanig onder de indruk is van een wedstrijd met een wat grotere entourage omdat hij een goede waarde voor het Nederlandse team is?

Of zijn er regels voor A-kader combinaties, waardoor ze niet naar een gewone subtop wedstrijd mogen?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:52

Janine1990 schreef:
NathalietjeB schreef:
ik denk dat t helemaal niets te maken heeft met wedstrijd ritme of geld in t laatje, jullie vergeten allemaal dat t met parzival een tijd terug niet zo goed ging door hart ritme stoornissen.
ik denk dat ze er voor parzival heeft gekozen om zijn stress niet te verhogen, zodat hij niet meer problemen met zijn hart krijgt.

en wat ayasha zegt zei kent parcival beter dan alle bokkers hier

Als stress een gevaar is voor het hart, zou je toch zeggen dat je met dat paard naar de wat kleinere wedstrijden gaat met minder entourage. Want het ritme zorgt er wel voor dat het paard niet meer dusdanig onder de indruk is van een wedstrijd met een wat grotere entourage omdat hij een goede waarde voor het Nederlandse team is?

Of zijn er regels voor A-kader combinaties, waardoor ze niet naar een gewone subtop wedstrijd mogen?

Deze wedstrijd is een verplichte observatiewedstrijd voor het EK.
Aangezien ze daar heen wil, moest ze hier dus starten :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 20:57

Simbaa schreef:

Ja, dat snap ik. Maar dat heeft ook niets te maken met wat ik zei ;)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:11

Janine1990 schreef:
Simbaa schreef:

Ja, dat snap ik. Maar dat heeft ook niets te maken met wat ik zei ;)

Ok. Sorry. Dan begrijp ik het verkeerd.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 23:30

Adeline wordt altijd verweten dat zij niet het beste met Parzival voor heeft. Ook nu weer kritiek. Deze combinatie behoort nog steeds tot de top van Nederland. Parzival raakt altijd snel in de stress, nu misschien nog meer door de lange rustperiode. Prima dat ze hem dan terugtrekt voor het vervolg. Misschien wat kleinere wedstrijden meepakken om hem weer in het ritme te krijgen.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 02:38

Electra63 schreef:
Adeline wordt altijd verweten dat zij niet het beste met Parzival voor heeft. Ook nu weer kritiek. Deze combinatie behoort nog steeds tot de top van Nederland. Parzival raakt altijd snel in de stress, nu misschien nog meer door de lange rustperiode. Prima dat ze hem dan terugtrekt voor het vervolg. Misschien wat kleinere wedstrijden meepakken om hem weer in het ritme te krijgen.

_/-\o_

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 08:47

Electra63 schreef:

Och dat wordt elke topruiter verweten. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:45

Electra63 schreef:

Ergens snap ik wat er wordt bedoeld... Parzival is nu 18, volgend jaar in Rio 19... Anky deed Bonfire op zijn top met pensioen en wilde dat ook met Salinero. Echter heeft ze Salinero ook weer uit de stal getrokken voor een zo goed mogelijk resultaat in Londen. Met het EK in het vooruitzicht vind ik het niet gek dat Adelinde ook meedoet. Echter heeft Anky het altijd voorop gesteld: Mijn paarden gaan met pensioen als ze op hun top zijn. Ze heeft ook duidelijk gezegd dat ze met de Olympische Spelen een uitzondering te maken.

Adelinde geeft echter constant te kennen dat Parzival super fit is, voelt als een zevenjarige etc. Terwijl zijn geboortedatum niet liegt. Als ze het doet voor het Nederlandse team, waar ze gewoon een super goede waarde in is. Dan kan je helemaal NIETS over zeggen. Zonder haar is het op dit moment gewoon onwijs moeilijk, omdat alles naast Engeland soort gelijke scores kan halen in de landenwedstrijd.

Met de interpretatie waardoor men lijkt te verwijten, ligt denk ik meer in de uitingen van Adelinde versus wat men hoopt te horen (zoals Anky het altijd heeft gedaan), dan in de bedoelingen van Adelinde.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 11:56

Heeft Adelinde eigenlijk alweer een nieuwe topper klaar staan?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:04

Iris82 schreef:
Heeft Adelinde eigenlijk alweer een nieuwe topper klaar staan?

De door haar ouders gefokte Zephyr (v. Jazz) loopt nu volgens mij GP. Maar daarvoor zal Rio te vroeg komen om een vaste waarde voor het team te kunnen zijn.
Die hengst uit de A-jaargang (kan z'n naam niet onthouden) heeft ze volgens mij ook nog niet gestart. Dus is ook onzeker wat die kan en doet op wedstrijd natuurlijk.

En daarbij heeft ze de laatste jaren ook behoorlijk wat pech gehad met paarden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:10

Ik vond het een rommelige proef, ik heb het idee dat hij echt het ritme nog niet heeft, ze is er natuurlijk een lange tijd tussenuit geweest met hem. Al met al nog een nette prestatie dus. Ik begrijp wel dat ze even geen zin in een interview heeft, dat eeuwige gemekker over de leeftijd van dat paard zou ik ook beu worden.

Alleen haar stang gebruik vind ik heel naar altijd. Ik kan me geen proef herinneren dat het paard niet met een open mond loopt en de stang als een gitaar snaar gespannen staat. Jammer.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 12:14

Tazzey schreef:
Ik vond het een rommelige proef, ik heb het idee dat hij echt het ritme nog niet heeft, ze is er natuurlijk een lange tijd tussenuit geweest met hem. Al met al nog een nette prestatie dus. Ik begrijp wel dat ze even geen zin in een interview heeft, dat eeuwige gemekker over de leeftijd van dat paard zou ik ook beu worden.

Alleen haar stang gebruik vind ik heel naar altijd. Ik kan me geen proef herinneren dat het paard niet met een open mond loopt en de stang als een gitaar snaar gespannen staat. Jammer.

Ze roept zelf al zeker twee jaar dat hij zo fit en jong aanvoelt ;)

En hebben we in Nederland naast Bonfire en Salinero meer van dergelijke toppaarden gehad die ook op leeftijd raakten?