Geldboete voor amazone die tong van paard vastbindt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:04

ruitje schreef:
Zo super fijn dat er binnen twee posts iemand is die naar de draf en rensport wijst terwijl de hele OP daar niet over gaat :+ .

Zoals het in de drafsport gebeurd is niet te vergelijken met een tong AAN het bit vast binden.

Dat is appels met peren vergelijken dus stel voor dat we daar gewoon mee stoppen.

Strak plan! Dus bij jullie ook geen gerommel meer met de tong? Je kunt het bedekken met de mantel der liefde maar in essentie is het gewoon even fout als wat de dame uit de OP doet.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 05:29

Ik heb zelfs bovenstaand filmpje gedeeld in het vorige topic over deze amazone waar het ook over mijn sport ging :+ . Dus ja, ik verberg echt alles over mijn sport :')

Ik bedek namelijk helemaal niks met de mantel der liefde, ik wil altijd alles uitleggen.

Ik zeg nergens dat er niet gerommeld word in mijn sport? Geen idee waar je dat vandaan haalt Geerke? Ik stel alleen dat ik het bizar vind dat je weer meteen naar mijn sport wijst, iets wat je in veel topics doet. En als ik dan iets uitleg over dat het er helemaal niet zo aan toe gaat kom jij steevast met het argument dat je in Frankrijk woont of dat het in 19-prikslee was toen je dat gezien hebt.

Ik snap dus niet zo goed wat je tegen mijn sport hebt en waarom dat steeds overal terug moet komen? In elke sport gebeuren nare dingen, dat maakt de gehele sport niet naar.

Ik zal mijn post met uitleg uit dat andere topic even opzoeken. Daarin had ik dus al uitgelegd over het hoe en wat.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 05:36

ruitje schreef:
Als je het goed gebruikt, zoals ik ken, doe je de pantykous niet strak. Paard kan nog steeds de tong links/rechts en klein beetje omhoog gebruiken, maar niet meer de hele zwaai om 'm over het bit te gooien. Zo word hij in onze sport gebruikt, er zijn dan geen kwetsuren aan de tong. Dan word hij inderdaad aan de onderkaak gebonden.

In principe is het niet anders dan een sperriem, belemmert ook de bewegingsvrijheid van een paard en als je 'm te strak trekt doet het pijn, maar een sperriem vind iedereen wel normaal :)

ruitje schreef:
Voor wie wat wil lezen:

hhttp://www.ker.com/library/equinerevie ... ngdom.html

http://www.thehorse.com/articles/33806/ ... racehorses

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Tongue-tie_(tack) Of wil zien:

[ Video ]

Dit is dus niet zoals de amazone deed, dit is aan de kaak en niet aan het bit :)

ruitje schreef:
Bij ons gaat het niet om het 'cosmetische' aspect, zal ons een worst zijn als hij er uit hangt.Ik denk dat ze daarom bij ons ook losser zitten.
Bij ons moeten ze 'm niet over het bit kunnen gooien, dan worden we stuurloos. Daarnaast is er een theorie die zegt dat ze meer lucht krijgen als ze de tong niet kunnen opbollen :) .Maar die theorie volgt niet iedereen :)

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 06:21

Gea99 schreef:
Sommige mensen kunnen beter een crossmotor kopen.

Of gaan schaken, daar mag je geoorloofd een paard slaan. :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:23

ruitje schreef:
Ik heb zelfs bovenstaand filmpje gedeeld in het vorige topic over deze amazone waar het ook over mijn sport ging :+ . Dus ja, ik verberg echt alles over mijn sport :')

Ik bedek namelijk helemaal niks met de mantel der liefde, ik wil altijd alles uitleggen.

Ik zeg nergens dat er niet gerommeld word in mijn sport? Geen idee waar je dat vandaan haalt Geerke? Ik stel alleen dat ik het bizar vind dat je weer meteen naar mijn sport wijst, iets wat je in veel topics doet. En als ik dan iets uitleg over dat het er helemaal niet zo aan toe gaat kom jij steevast met het argument dat je in Frankrijk woont of dat het in 19-prikslee was toen je dat gezien hebt.

Ik snap dus niet zo goed wat je tegen mijn sport hebt en waarom dat steeds overal terug moet komen? In elke sport gebeuren nare dingen, dat maakt de gehele sport niet naar.

Ik zal mijn post met uitleg uit dat andere topic even opzoeken. Daarin had ik dus al uitgelegd over het hoe en wat.

ik heb niets tegen ''jouw'' sport in het bijzonder maar tegen alle sporten waar paarden bij betrokken zijn in het algemeen.Hier ging het over een tong vastbinden.Dat heb ik in de springsport nog niet zien gebeuren.Maar waarvan ik wel wist in de draversport.

Wat 19-prikslee is weet ik niet.
Heb genoeg meegemaakt in de drafsport en springsport om te mogen oordelen,heb er om die reden ook afscheid van genomen.De roze bril afgezet,en er niets meer mee te maken willen hebben.Sommige mensen vinden dingen die niet door de beugel kunnen na een tijdje ''normaal''.Sorry...ik niet.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:31

Ik vrees dat dat voor veel mensen geldt, dat je sommige dingen als 'normaal' beschouwt. Als kind heb ik me nooit druk gemaakt over de pony's die op de stand stonden. Dat was toen ook 'normaal'. Nu weet ik gelukkig beter. Op de manege werd wel met bijzetteugel gereden, denk je dat ik me ooit druk maakte over hoe strak die stond? Als de juf het zei, zal het wel goed zijn. En ik denk dat dit ook voor vele methode geldt die gebruikt worden in de diverse takken van sport. Als je ermee opgroeit en je er om wat voor reden dan ook geen vraagtekens bij stelt..
Het grote nadeel van paarden is dat ze veel over zich heen laten komen en de weg van de minste weerstand kiezen en als ze dan toch in protest gaan dan krijgen ze veelal nog meer voor de kiezen waardoor ze uiteindelijk toch maar opgeven. Sneu.
Ik hou mezelf altijd voor dat ik het zo goed mogelijk voor mijn paarden wil doen, daarmee hoef ik nog niet de sport de rug toe te keren. Daar heb ik alleen mezelf mee, door mijn eigen plezier in de sport weg te nemen.