Opnieuw zwaar gewonde pony aangetroffen in Soest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelientje

Re: Opnieuw zwaar gewonde pony aangetroffen in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 18:13

@Focussed: het is de JachthuiSlaan, niet de JachthuiZENlaan.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:05

Dat is de reden waarom ik liever niets meer op bokt hierover zet. Ik denk dat deze personen hier op kikken. Hoe heftiger wij reageren, hoe mooier ze het vinden.

Aan de andere kant. Kunnen we misschien wel van de situaties leren en de daders opsporen.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 20:28

flappie28 schreef:
Er staat dat er ook een melding uit Oudewater is over een mishandeling, maar de mishandeling van het paard in Harmelen kwam van de dierenkliniek Benschop Oudewater of zijn het 2 gevallen?

http://noord.zenderstreeknieuws.nl/nieu ... -1.4974718

De dierenkliniek in Oudewater heeft het paard in Harmelen onderzocht en er melding van gemaakt. In Oudewater is geen paard mishandelt

steenbok1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 21:33

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 12:31

Er gaat nu op Facebook een zeer duidelijke foto rond van een man die met een halstertouw bij een wei stond.
Ik vind dat toch ergens best wel slecht, want voor hetzelfde geld is deze man onschuldig en krijgt hij nu het label paardenbeul.
Men moet uitkijken met wat men deelt!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:33

KoudbloedKim schreef:
Er gaat nu op Facebook een zeer duidelijke foto rond van een man die met een halstertouw bij een wei stond.
Ik vind dat toch ergens best wel slecht, want voor hetzelfde geld is deze man onschuldig en krijgt hij nu het label paardenbeul.

Mee eens. Iemand is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En er is geen duidelijk signalement afgegeven door de politie.. Voor hetzelfde geld is deze man onschuldig en jagen we achter de verkeerde persoon aan.

Pas als de politie met kenmerken naar buiten komt waar je op moet letten neem ik dat serieus.
Dit neem ik vooralsnog niet serieus.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 14:34

vienna1987 schreef:
Dat is de reden waarom ik liever niets meer op bokt hierover zet. Ik denk dat deze personen hier op kikken. Hoe heftiger wij reageren, hoe mooier ze het vinden.

Aan de andere kant. Kunnen we misschien wel van de situaties leren en de daders opsporen.

Eens.

Dat is ook wat ik steeds denk.

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 05:39

Zolang de media berichten blijft plaatste gaat het door dat geeft de dader een kick.
Zodra er niks meer bekend wordt stopt het, geloof dat het om meerdere daders gaan.

Babbelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:21

Ze zijn nu wel extra aan het surveilleren. Mijn bijrijdpaard staat in een wei aan de Jachthuislaan en ik zette hem gisteren terug, en bleef daarna nog even over het hek hangen om te kijken hoe ie lag te rollen enzo. Op dat moment reed er een politiewagen langs. Ik vond het opvallend dat ze helemaal geen aandacht aan me besteedden. Ik had gewoon m'n spijkerbroek aan (geen rijkleren) en hing over het hek van een weiland waar nog geen week geleden een paard is mishandeld... Zouden ze dan echt alleen ingrijpen als ze iemand echt bezig zien met een mes? Want dan heeft surveilleren weinig zin, lijkt me, zou wel héél toevallig zijn als ze net op dat moment langs rijden...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:46

KoudbloedKim schreef:

Is dat die foto van die man uit Rijswijk/Den Haag? die oude man die met een nieuw halstertouw in dat weiland stond en betrapt werd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:50

Babbelientje schreef:
Ze zijn nu wel extra aan het surveilleren. Mijn bijrijdpaard staat in een wei aan de Jachthuislaan en ik zette hem gisteren terug, en bleef daarna nog even over het hek hangen om te kijken hoe ie lag te rollen enzo. Op dat moment reed er een politiewagen langs. Ik vond het opvallend dat ze helemaal geen aandacht aan me besteedden. Ik had gewoon m'n spijkerbroek aan (geen rijkleren) en hing over het hek van een weiland waar nog geen week geleden een paard is mishandeld... Zouden ze dan echt alleen ingrijpen als ze iemand echt bezig zien met een mes? Want dan heeft surveilleren weinig zin, lijkt me, zou wel héél toevallig zijn als ze net op dat moment langs rijden...

Ze mogen eerder niets doen helaas,zolang iemand niets doet,mogen ze niets doen.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:53

Foss schreef:
Zolang de media berichten blijft plaatste gaat het door dat geeft de dader een kick.
Zodra er niks meer bekend wordt stopt het, geloof dat het om meerdere daders gaan.

Dat weet je niet. Ik denk dat die mensen eerder een kick halen uit het verwonden van het dier zelf in plaats van de media aandacht.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:14

UhNee schreef:
Foss schreef:

Dat weet je niet. Ik denk dat die mensen eerder een kick halen uit het verwonden van het dier zelf in plaats van de media aandacht.

Ik denk helaas beide. Zeer ziek, zeer ziek.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:16

Vanavond was een stukje op RTL 4 nieuws over de paardenbeulen,hoe moeilijk die te pakken zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:17

Ja, die bedoel ik. :j
Er staan 2 zeer duidelijke foto's van hem op.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-06-15 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:23

Nou ik denk niet dat hij de beul is,hij lijkt echt op een oude verwarde man.Kijk maar eens goed in zijn ogen.
Haha je hebt de verkeerd quote Tineke,maar ik weet wat je bedoeld. ;)

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:39

Babbelientje schreef:

Ik verwacht eerlijk gezegd dat ze specifiek uitkijken naar mannen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:42

Ooh oeps inderdaad.
Ik vond hem er niet verward uitziet, wel enorm geschrokken, maar dat zou ik ook zijn als ik bij de keel werd gegrepen.

Maar één ding weet ik zeker, zodra de paarden bij huis komen, komen er bij ons HD-kwaliteit (nacht)camera's te hangen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:30

KoudbloedKim schreef:
Ooh oeps inderdaad.
Ik vond hem er niet verward uitziet, wel enorm geschrokken, maar dat zou ik ook zijn als ik bij de keel werd gegrepen.

Maar één ding weet ik zeker, zodra de paarden bij huis komen, komen er bij ons HD-kwaliteit (nacht)camera's te hangen.

Ook is dat bericht al oud,is van vorig jaar Mei, én dat paard waar hij bij stond is een Ruin. Dé beul pakt alleen maar merrie's bij de geslachtsdelen.En het bericht staat ook niet meer op de pagina van depersoon zelf die het had mee gemaakt.Ze heb het bericht verwijderd,dan lojkt het me toch dat dit niet de beul is.