Lil_shorty schreef:ik heb de agron gedaan landentuin bouwschool is dat .
ik heb jarenlang op stallen en zeer bekenden stallen gewerkt !
tijd van me leven niets mooiers als dat.
Helaas brak ik 4 jaar terug me rug op een aantal plaatsen en zit ik nu in de ellende .
ben op kantoor gaan werken en ben daar door diep ongelukkig .
maar werken met paarden is nu echt te zwaar.
zit nu volledig in de ziektewet en ga 2 e spoor volgen wat weer betekend dan werken met dieren en paarden niet meer gaat.
Geld is nog niet zo belangrijk het werken met paarden en dieren wel .
ik heb liever 1200 euro per maand met dieren en gelukkig .
dan 1800 en ongelukkig .
En precies dat is waarom je moet zorgen voor goede diploma's; een alternatief. Werk in de paarden is absoluut leuek maar ook zwaar en vooral: hoeveel mensen ken je die hun AOW hebben gehaald in de paarden?
Als je de kans hebt, ga vooral werken in de paarden maar wat je ook gaat doen, welke opties je ook neemt, zorg dat je een alternatief hebt. Voorbeelden als hierboven zijn er bij wagonladingen en de gevolgen zijn vaak niet te overzien.
En heel eerlijk? Als ik kijk naar mijn pensionhouder en naar m'n eigen werk, ik denk dat ik toch achter m'n bureautje zou blijven zitten. Ik heb een relaxte baan, hoef niet hard te werken voor mijn geld en tijdsdruk is voor de sukkeltjes, maar oh wee als de veiligheid in het geding kan komen, dan breekt hier pas echt de pluris uit.
Ik zie het maar zo: dankzij onze inzet kunnen jullie bokken, zit een deel van jullie er warmpjes bij en voor die verantwoording worden wij (best netjes) betaald.
De paardenwereld zou een hoop kunnen leren van ons, heel erg veel..........