Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shirley schreef:Precies Judith!
Mensen horen niet in natuurgebieden en loslopende dieren niet in recreatiegebieden...
Mensen zijn daar helaas over het algemeen niet geschikt voor
Hadden ze beter een stroomdraad langs de paden kunnen maken; mens en dier gescheiden zonder dat het storend is voor het landschap. GMekkes schreef:Ik vind het persoonlijk ook niet zo fijn om in een natuurgebied "wilde"dieren tegen te komen.
Laatst met een uitje een familiefiets gehuurd (met dakje en vlaggetjes) hilarisch, lachen, gieren, brullen totdat we een Schotse Hooglander met kalf tegen kwamen. Beest stond vlakbij het pad, muisstil zijn we er heel voorzichtig langsgefietst, zeer opgelucht toen we op veilige afstand waren. Voor hetzelfde valt zo'n beest aan omdat het je als een bedreiging ziet. Omkeren of een andere weg nemen kon eigenlijk niet en omdat de koe achter een struikje stond zagen we haar ook pas toen we al te dichtbij waren.
Daarnaast zal minstens de helft van de mensen het gevaar niet zien, dat zie ik ook op Facebook foto's voorbij komen. Mensen die er naast staan/zitten en soms aaien. Als ik bedenk dat een kennisje van mij zowat op de horens genomen werd toen ze vanaf een behoorlijke afstand een jong kalfje op de foto zette dan voel ik mij niet heel safe in de buurt van die beesten.
Jennyj01 schreef:Je kan toch niet verwachten dat de hele natuur en alle dieren altijd maar rekening houden met de mens? Je weet dat daar grote wilde of verwilderde dieren lopen. Wat doe je daar met je kind? Ga naar de dierentuin of geiten boerderij. En ik vind dat je best mag verwachten dat mensen weten in wat voor omgeving ze zich begeven. Je eigen veiligheid blijft in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid. Op het centraal station ga je toch ook niet met je tas open en portemonnaie boven in lopen? Want dan weet je dat het niet veilig is.
aangezien alles hier met mensenhanden gemaakt is.
Jennyj01 schreef:Je kan toch niet verwachten dat de hele natuur en alle dieren altijd maar rekening houden met de mens? Je weet dat daar grote wilde of verwilderde dieren lopen. Wat doe je daar met je kind? Ga naar de dierentuin of geiten boerderij. En ik vind dat je best mag verwachten dat mensen weten in wat voor omgeving ze zich begeven. Je eigen veiligheid blijft in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid. Op het centraal station ga je toch ook niet met je tas open en portemonnaie boven in lopen? Want dan weet je dat het niet veilig is.
vuurneon schreef:Je gaat toch Azië niet vergelijken met Nederland... Daar groeien ze op tussen alle beesten en zitten er ook veel levensgevaarlijke dieren bij. In Nederland is zelfs het 'natuurgebied' keurig omheind en zelfs bij de geitjes bij de kinderboerderij zit een hek omheen![]()
Wij zijn het niet gewend, oppervlak is al snel klein (dus ze liggen ook vlot op een wandelpad) en nee... In Nederland vind ik het geen succes om grote grazers tussen wandelaars te laten lopen. Of je moet echt kiezen voor minder knappe grazers die er eng uit zien zodat mensen iig niet gaan aaien en voeren... Want dat is wél een probleem. Daar zijn de meeste mensen in Nederland wel mee opgegroeid: dieren voeren. Die schattige ganzen die daarna achter je aanrennen als je niets geeft, gras aan dat paardje in de wei etc. Heb zelf geen enkel probleem als een sloot mij en die dieren scheidt: ik kan er toch niet naar toe immers en zo kan ik ze ook wel zien en waterbarriere is natuurlijk genoeg. Ik vind het gewoon niet handig bedacht als er veel Schotse hooglanders op stuk weiland staan met jonkies met paden voor de mens erdoorheen. Dan kun je net als bij weidevogels ook ervoor kiezen dat stuk af te sluiten tijdens die periode. T is natuurlijk ook wel de goden verzoeken als je mensen doelbewust daardoor stuurt![]()
Denk maar niet dat mensen in Azië beren gaan lokken met eten omdat ze zo knuffelig zijn en zo gezellig in de achtertuin staan. Die snappen wat er gebeurd als je dieren gaat voeren