Tien maanden cel voor slaan van politiepaard met staaf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Emmett

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:22

Wat ik altijd een beetje jammer/ oneerlijk vind; als onze paarden mishandeld worden, moeten we hemel en aarde bewegen om de dader een straf te kunnen afdwingen. Maar owee als er aan onze popo's gezeten wordt.... Het gaat ze niet om het dier, maar om de uitstraling van het gezag. Dat is dan heel erg jammer!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:38

Flinke straf, een vriend van.mij is ooit zo mishandeld dat hij er niet meer had kunnen.zijn en flink wat plastische chirurgie rijker. Daders drie maand voorwaardelijk en schade claim...

Dus vind de straf bijzonder, mogen xe in andere gevallen ook wel toepassen van.mij

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:44

Emmett schreef:
Wat ik altijd een beetje jammer/ oneerlijk vind; als onze paarden mishandeld worden, moeten we hemel en aarde bewegen om de dader een straf te kunnen afdwingen. Maar owee als er aan onze popo's gezeten wordt.... Het gaat ze niet om het dier, maar om de uitstraling van het gezag. Dat is dan heel erg jammer!

Tja jouw paard is niet in functie.
Wil niet zeggen dat het minder erg is. Maar van hulpverlening blijf je gewoon af.

LBLGypsyCobs

Re: Tien maanden cel voor slaan van politiepaard met staaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:19

Ik vind het moeilijk, elk mens zou evenveel 'waard' moeten zijn.

Het is natuurlijk wel zo dat politie, ambulance en brandweer er zijn om voor iedereen een veilige leefomgeving te bewaren, tuurlijk blijf je daar van af.

Maar ik vind dat je van iedereen af moet blijven.

Ik bedoel, als iemand een waxinelichtje naar mijn auto gooit, hoor je er niemand over hoor, laat staan dat er iemand gestraft wordt.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:35

Politie is al een onderbetaalde functie, waarbij zij zorgen dat de veiligheid gewaarborgd wordt. Hierbij riskeren zij hun eigen leven, want na deze val had het ook anders af kunnen lopen. Een burger gaat niet met zn paard voor rellende hooligans staan (welke onder invloed kunnen zijn en daarmee nog veel verder gaan) om een ander te beschermen.
Dus ik vind het niet meer dan logisch dat de straf zwaarder is wanneer je een hulpverlener aanvalt. Los van het feit dat er uberhaupt natuurlijk niet aangevallen moet worden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:42

Leraren en verpleegsters zijn ook onderbetaald en hebben ook zwaar werk en er zijn vast nog meer beroepen waar dat voor geldt.
Maar dat wil weer niet zeggen dat een bankdirecteur met vette bonussen bij mishandeling minder schadevergoeding moet krijgen, natuurlijk.

Tuurlijk zijn die agenten in functie dat zal ook uitmaken of niet?
Vraag me nu ineens af dat als die agent in z'n vrije tijd mishandeld zou worden, er dan minder betaald moet worden.

Ik vind de straffen sowieso te laag, blijf gewoon van mensen en dieren af, klaar.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:59

Zullen we het gewoon eens zijn dat de straffen in Nederland hoger mogen en dat het fijn is dat er nu wel eens een goede straf is uitgesproken?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:02

Hihihi, ik ben het bijna met je eens, de straffen mogen inderdaad hoger en ik vind dit eigenlijk nog te laag.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:12

Huppateee een jaartje naar binnen, mooie straf

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:13

je vraagt je toch af, wat er met voetbalsupporters gebeurt he...alsof hun opvoeding en beschaving gewoon echt heel diep weggestopt is ( of nooit heeft bestaan). Uitzonderingen daargelaten.

Ik vindt de straf terecht, al mogen ze van mij best nog harder gaan straffen. Bedoel: waar denk je het recht vandaan te halen, andere mensen te mishandelen / te verwonden etc, omdat je gefrustreerd bent, dat je club verloren heeft ( of soms ook omdat ze gewonnen hebben - of gewoon , omdat ze er zin in hebben).

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:18

Getup schreef:
je vraagt je toch af, wat er met voetbalsupporters gebeurt he...alsof hun opvoeding en beschaving gewoon echt heel diep weggestopt is ( of nooit heeft bestaan). Uitzonderingen daargelaten.

Ik vindt de straf terecht, al mogen ze van mij best nog harder gaan straffen. Bedoel: waar denk je het recht vandaan te halen, andere mensen te mishandelen / te verwonden etc, omdat je gefrustreerd bent, dat je club verloren heeft ( of soms ook omdat ze gewonnen hebben - of gewoon , omdat ze er zin in hebben).

Nou, wat we met voetbal mis is is mij wel duidelijk. Kansloze sport.
Vind het spel leuk, maar alles eromheen is echt triest.

Je ziet het al bij de jeugd die voetbalt. Zullen ze ooit eens zeggen dat ze gewoon verloren hebben?? Nee hoor, lag aan de scheidsrechter, het veld, de agressief tegenspelers. Ik heb nog nooit zulke trieste wedstrijden meegemaakt als in die sport. Heb dat ook nooit meer terug gezien in een andere sport.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:45

Het ligt niet aan de sport maar aan het achterlijke zielige kleine groepje die het voor de rest verziekt. Afgelopen vrijdag speelde oranje. Heb je daar enig nieuws van hooligans gehoord?

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:05

Inderdaad. Het zijn echt maar kleine groepjes.
Ik heb zelf gevoetbald en ga ook regelmatig naar wedstrijden kijken en het is maar 1 op 20 ofzo dat ht uit de hand loopt, en gelukkig zijn het maar kleine groepjes, zou wat moois zijn als 10000 mensen zouden gaan vechten.

Bij de jeugd ligt het eraan. Ik zit op internaat met zo'n 30 jeugdspelers van standaard luik. Natuurlijk heb je er een aantal arrogante zakken bij, maar er zijn er ook veel die de fout ook bij henzelf zoeken, en de meeste van die komen het verste.