Merrie van Kevin Staut op wedstrijd verwond door hengst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:48

sallandval schreef:
agee schreef:
Dit moet dan toch wel een slimme hengst zijn geweest, als hij eerst zijn eigen box open krijgt en vervolgens de box van de merrie open maakt. En deze waarschijnlijk ook weer sluit, want anders zou de merrie toch wel ontsnapt zijn???
Vreemd verhaal is dit.

Ja zou bijna denken dat iemand een slechte grap heeft uitgehaald...

Zat meer in de richting van vandalisme te denken. Het moeten al zeer slechte sloten geweest zijn dat die hengst heeft kunnen ontsnappen.

RianneH

Re: Merrie van Kevin Staut op wedstrijd verwond door hengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:51

Is niet onwaarschijnlijk hoor. Heb het ook eens meegemaakt op een evenement dat er 's nachts een hengst ontsnapt was geweest (maar wel op tijd gevonden door de beveiliging).

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:53

Ik snap niet dat niemand die heeft gehoord, en dat is echt een punt voor de organisator van dit concours.
Maar ik hoop dat beide paarden goed genezen.

En even offtopic, mocht de merrie drachtig blijken dan hoop ik dat ze het veulen houden, misschien wint die wel ooit de OS. Zou de mop van de eeuw wezen (weet al gelijk een naam; One Lucky Chance) hahaha :+

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 10:55

Och zo Lucky is dat niet hoor, als de merrie blijvend ongeschikt zou blijken te zijn voor de sport.....

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:08

De kat op het spek binden. Tjonge jonge, het zou je merrie maar zijn! Hoop dat ze er niks aan over houdt.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:15

Echt een WTF-momentje dit...
Ik ben op vele grote wedstrijden geweest, en er werd altijd goed gekeken of er geen hengsten naast merries staan.
De vraag is of de grooms de box weg goed hebben afgesloten.
En de surveilance stelt ook vaak niets voor, ik ben ook na sluitingstijd wel op het terrein geweest om een paard na te kijken, en niemand die me iets zei.
Maar 2 sloten opengebroken??? -O-
Ik krijg het gevoel dat er iets niet klopt...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:21

Raar verhaal....Ga zelf veel op wedstrijd zowel nationaal als internationaal en heb dus wel enig ervaring met hoe de situaties bij/in de stallen zijn... Ik geloof er geen zak van om eerlijk te zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:25

Dat zou natuurlijk ook kunnen, dat er opzet in het spel is. Maar ook dan heeft de beveiliging heel slecht werk geleverd. Bij ons op stal is ook eens per jaar een groot internationaal evenement, daar is 's nachts continu beveiliging bij de stallen aanwezig.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:32

jee, zoiets zou niet moeten kunnen zeg...

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:40

Jeetje, ik vind het wel erg toevallig. Krijg eerder het gevoel dat er ergens opzet in het spel is. Maar dat is natuurlijk puur speculatie.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:43

Opzet geloof ik niet, het risico dat zo'n hengst een merrie vermoord, dat neemt toch niemand?
Wel heel knap dat een hengst 2 boxen molt een merrie in elkaar slaat en evt dekt en niemand die wat hoort.
Of zouden de verwondingen kunnen komen doordat de merrie tegen de boxwand is gevallen tijdens een dekking en daardoor aan 1 zijde de kneuzingen op heeft gelopen

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:49

Krankzinnig verhaal, dat slot-detail zit mij niet lekker.
Schandalig dat dit ongezien kan gebeuren!

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 11:54

Je zou bijna denken dat dit een "bewuste" actie geweest is... 1 box al kapot en zo bij de merrie erin kunnen komen? Dat zijn dus twee boxen/sloten die niet goed zijn ? Vind ik wel erg apart... en als dat zo is dan is de onderhoud er ook niet goed..

Neem aan dat de organisatie de kosten gaan betalen voor de zorg, schade claim zal er ook wel komen omdat er geen goede toezicht was en blijkbaar ook geen goede sloten of stallen, en als de merrie toch "succesvol gedekt" is dat ze dus daarom niet in de sport kan tijdelijk zal er ook wel een schadeclaim bij komen... Ik vind het allemaal erg vreemd...
Laatst bijgewerkt door Mioux op 09-06-15 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:03

Verschrikkelijk dit, potentieel 2 paarden naar de ratsmandee, merrie en ook hengst zouden behoorlijk gewond kunnen zijn geraakt. Heel raar dat er - kennelijk - met zulke dure paarden zo wordt omgesprongen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:06

dit waren afgelopen de stallen in St Gallen
als de hengst naast de merrie stond of aan de achterzijde dan kan hij via de separaties in de naastliggende box terechtkomen ..is immers niet eens harde plastiek wanden zoals je kan zien maar -niet eens dik - plastiekzeil stof
een hengst kan heel veel slopen

Afbeelding
Afbeelding

lijkt mij ook een gevalletje van opzichters die hun werk niet naar behoren hebben verricht net zoals enkele weken geleden met de gestolen zadels :j
benieuwd hoe dat allemaal opgelost gaat worden ..want denk dat net als op veel plekken er een bordje hangt met " wij zijn niet verantwoordelijk voor ongevallen en diefstal etc "

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:11

Zijn dat de stallen? :oo Tjonge een wonder dat er niet meer vreemde paarden bij elkaar geraken. Een paar trappen en die wanden zijn zo stuk. :x

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:12

Als dat de bewuste stallen zijn die hun gebruikte, ja vind ik het niet vreemd ? Goede trap en je bent erdoor heen...zeker als een paard ijzers heeft lijkt me. Lijkt me ook helemaal niet stevig...
Ook al hangen die bordjes er, hun moeten wel zorgen voor veiligheid, en als er ook toezicht is is in beide gevallen dit verzaakt...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:14

Verschrikkelijk voor beide paarden, en eigenaren :(:)

Als de stallen waren zoals de foto's snap ik niet dat mensen daarin hun dure paard stallen, daar zou ik mijn huistuinenkeukenpaard nog niet eens in achter laten.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:16

tja ..het blijven natuurlijk demontabele dingen om de paarden die 4-5 dagen comfortabel te stallen
dit zijn inderdaad de laatste versies :j en in de meeste gevallen gaat dat ook goed

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:17

Kom nou, heb je die buisjes gezien van de frames, sorry hoor, beetje schaap ramt dat nog krom en dan sluit er niks meer!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:18

Ik zou mijn paard daar nooit ingezet hebben trouwens. Ze slaan zo door dat plastic heen.

Wie bedenkt dat dan ook? En zeker om een hengst dan naast een merrie te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:23

Allemachtig! Precies wat Spatter al zei, daar zette ik mijn eigen HTK knol nog niet in, mijn shet komt daar met gemak zelfs nog doorheen...

Daar zet je toch niet 1 paard in? En dan idd nog de hengst naast de merrie zetten, ik begrijp werkelijk waar niet dat de eigenaren zelf gewoon naar hun bed hebben kunnen gaan? Over er om vragen gesproken zeg...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:23

Sjeees zijn dat de stallen???
De gemiddelde tweedehands party tent is steviger!

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 12:24

Sneu voor beide paarden. Is ook niet heel handig om een hengst naast een merrie te zetten. Zeker rond deze tijd zijn de mannen zeer gefrustreerd en vol hormonen.

Sterkte aan de eigenaars. :(:)

Hoop dat het meevalt bij de merrie, en dat ze (niet) drachtig is.

Edit: Weet niet of de eigenaar van de merrie er zo blij mee is, eventueel drachtig. Daarom de * ( ) *
Daarbij, ik zou mijn paard er never nooit inzetten.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 13:15

De stalling is nu eenmaal zo op daze wedstrijden, je hebt geen keus. Ik denk inderdaad een extra lijntje voor hengsten is nog de beste optie. Ben wel benieuwd naar de beveiliging, in de US (Palm Beach Intl. Wellington) hangt er bij elke stal een bordje die dus elke keer afgetekend moet worden. Zelfde soort tenten.