A6 bij Lelystad dicht door panikerend paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:00

_Nelleke_ schreef:
Ik vind het nogal onverantwoord dat je met zo'n paard op stap gaat. Gaat diegene met paard ook alle schade betalen? (Lees: politie, kosten wegafsluiting etc.)

Goed gehandeld trouwens, van de politie. Maar dit had in mijn ogen gewoon voorkomen kunnen worden door de eigenaar van dit paard.

Hoezo "onverantwoord met zo'n paard' Je weet toch helemaal niet waarom dat beest zo in paniek is geraakt dat hij over het schot ging. Ms was wel helemaal niet bekend hoe het dier reist of had het nog nooit gereisd of is hij ergens erg van geschrokken. Inderdaad gebeurd het regelmatig dat een vrachtwagen bijna bij je trailer binnen rijdt, dat vind geen enkel paard leuk.

Jolien87

Re: A6 bij Lelystad dicht door panikerend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:42

Wij stonden vanmorgen in de file tussen Almere en Lelystad en werden uiteindelijk bij Lelystad allemaal van de snelweg geleid. In eerste instantie stond er bij de filemeldingen dat er dieren op de weg liepen en waren al bang dat er een kudde beesten tussen het verkeer door raasde. Toen werd er gezegd op de radio dat er een paard losliep, ook geen fijn bericht. Gelukkig bleek dat hij uiteindelijk in de trailer is gehouden maar wat had dit naar kunnen aflopen zeg. Het was vanmorgen ontzettend druk op de A6 dus het kan haast niet anders dan dat het mis was gegaan zodra hij was losgeraakt.

In dit soort gevallen hoor je ons niet klagen dat we niet op tijd op onze bestemming kwamen. Als dat betekent dat er een ongeluk voorkomen kon worden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 06:31

In mijn ogen (dus dat is mijn mening, en geen feit) hoor je met een paard wat zo ontzettend in paniek raakt in een trailer dat de hele snelweg afgesloten moet worden, niet op de openbare weg thuis. Zelfs niet als dat komt door een vrachtwagen die dicht achterop rijdt of omdat de bestuurder wat harder moest remmen. Onverantwoord voor het paard, jezelf en je medeweggebruikers.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:03

Nou Nelleke dan zal ik de volgende keer dat we met bijrijdpaard weg gaan even aan haar vragen of ze nog van plan is in paniek te raken. Want als dat zo is dan gaan we natuurlijk niet op weg.

Zelfs bij doorgewinterde paarden kan iets gebeuren, het zijn namelijk dieren en geen motoren.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:24

Reacties van 'je hoort met zo'n paard niet op de weg' vind ik kort Door de bocht. Zelfs het rustigste paard blijft een vlucht dier, misschien kende de eigenaar het paard niet voldoende, niet bekend met zulke problemen, of moest het paard ondanks zijn stress momenten wel naar de kliniek ofzo. Beste stuurlui staan aan wal weer hoor....
lijkt mij dood eng zoiets mee te maken... Gelukkig is het goed opgelost

niesewies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:36

beter te laat in deze wereld, dan te vroeg in de volgende...................

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:21

_Nelleke_ schreef:
In mijn ogen (dus dat is mijn mening, en geen feit) hoor je met een paard wat zo ontzettend in paniek raakt in een trailer dat de hele snelweg afgesloten moet worden, niet op de openbare weg thuis. Zelfs niet als dat komt door een vrachtwagen die dicht achterop rijdt of omdat de bestuurder wat harder moest remmen. Onverantwoord voor het paard, jezelf en je medeweggebruikers.

Wat een onzettend achtelijke reactie, sorry! Zelf een doorgewinterd paard wat regelmatig in een trailer staat kan zomaar een keer in paniek raken. Het zijn en blijven beesten.

Maffieioso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:42

_Nelleke_ schreef:

Ik zou zeggen zoek maar even op paard klem in trailer in Zuidlaren Hier op bokt. Dit paard ken ik persoonlijk en is altijd super braaf op de trailer, toch is deze zonder enige reden in paniek geraakt op de trailer. Dus ik vindt het een domme reactie wat jij hier neer zet, elk paard hoe mak en braaf die ook is kan in paniek raken, het zijn en blijven altijd vluchtdieren!!! .Ik vindt het juist top dat er zo gehandeld is door de hulpverlening.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:23

_-:( Ik ga hier niet meer op in.

Erg jammer dat jullie iemand met een andere MENING gelijk gaan afbranden. Ik vind dat pas kortzichtig!

*ontstipt topic*

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:09

Tja... nouja... mijn MENING is nou eenmaal dat jouw mening een beetje gek is.

Mag toch?

Freedom30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 19:57

Als het paard dit in de ochtend aan de vervoerder had verteld was, dat hij heel erg in de stress zou raken en dat er dan een snelweg afgesloten moest worden dan zou de chauffeur vast niet op pad zijn gegaan....
Weet je niet van te voren met beesten.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:40

Ik kwam er een aantal maanden geleden net op tijd achter dat het luchtluikje (hoe heet zo'n ding) boven in de trailer kapot was. Het hing nog maar met 2 boutjes vast in plaats van vier, maar zat nog wel gewoon op z'n plek. Voor het zelfde geld was dat luik er tijdens een rit op de snelweg uitgewaaid. Ik kan me goed voorstellen dat een paard vervolgens in paniek schiet door de herrie die dan door de wind ontstaat. Wie weet was er zo iets aan de hand in dit geval. Het zou dieronwaardig zijn van ze te verwachten dat ze iedere situatie kunnen doorstaan.