Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:49

Maar wie zegt dat Laurens dit letterlijk zo heeft verteld?
Daarnaast, hij is een van de weinigen die zulke feiten wel vanuit betrouwbare bronnen zal hebben.
Er zal absoluut een kern van waarheid in zitten.
En een operatie aan de gewrichten kan net zo goed de banden/peesaanhechtingen enz zijn, dat is uiteraard niet op de foto te zien. (röntgen ggk voor kwpn)
Laatst bijgewerkt door different1 op 04-06-15 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:49

Ik voel een taartrecept aankomen Y)(^)

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:50

Wellicht heeft hij het uit eerste hand vernomen.
Zeggen dat het een aanname van hem is is juist een aanname.

Hij behoort bij een sellect groepje mensen en ik 'neem aan' dat hij meer weet dan wie van ons ook.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:51

Wie weet heeft hij het wel uit eerste hand.
Hij hoeft er toch niet bij te zijn geweest voordat het als waarheid kan worden aangenomen?

Edit: haha easygoing :+ dubbelpost!

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 14:53

Wat ontzettend zonde van dit prachtige paard...
Ik vond het eerlijk gezegd ook echt raar dat Totilas werd verkocht en hij niet meer een team vormde met Edward, ze waren zo een goede combinatie!
Ik hoop dat het nog goed komt met Totilas!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:01

different1 schreef:
Daarnaast, hij is een van de weinigen die zulke feiten wel vanuit betrouwbare bronnen zal hebben.
En een operatie aan de gewrichten kan net zo goed de banden/peesaanhechtingen enz zijn, dat is uiteraard niet op de foto te zien. (röntgen ggk voor kwpn)

Exact, journalisten zetten uitspraken vaak bewust dan wel onbewust in een verkeerde context.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:12

janderegelaa schreef:
ALS hij geopereerd is aan zijn gewrichten dan is dat wel bijzonder want hij voldeed aan de röntgenologische eisen van het KWPN. Dus dat moet wel hard gemaakt worden.

Het kan simpelweg om het spelen van de gewrichten gaan. Dat pakt niet altij goed uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 15:57

Tazzey schreef:
different1 schreef:

Exact, journalisten zetten uitspraken vaak bewust dan wel onbewust in een verkeerde context.

Een goede journalist neemt citaten letterlijk over, om foute uitspraken/citaten (en daarmee dus mogelijke juridische stappen) te voorkomen.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:03

elenaMM77 schreef:
_Zsazsa_ schreef:
Dat mensen zich er nog druk om maken.

hoe bedoel je dat?

want ik vind dit op zich nog best interessant..
je wordt er maar weer eens op gewezen dat mensen dieren gewoon weg kapotdoktoren.

In alle topsport word heel veel gedokterd. Bij eurocommerce slingerde de eigenaar ook de wereld in dat London continue behandeld moest worden aan zijn knieën omdat hij anders niet in de topsport kan blijven lopen. Ik denk dat iedereen die heeft gewerkt op een toppaardensportstal wel weet dat operaties, behandeling door middel van inspuiten heel normaal is.
Daarom snap ik ook niet dat Laurens dit interview doet, want hij weet zelf ook dat het heel veel gebeurd.
Totilas is daarmee dus absoluut geen uitzondering. Daar sloeg mijn reactie op. Wat ik me dan wel indd afvraag is waaraan hij is geopereerd omdat hij aan de röntgenlogische eisen van het Kwpn voldeed.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:04

Arjen Robben word hier vergeleken met Totilas?Ben ik de enige die dat ietwat vreemd vind?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:08

geerke schreef:
Arjen Robben word hier vergeleken met Totilas?Ben ik de enige die dat ietwat vreemd vind?

Nee, dat heb ik ook al opgemerkt...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:09

M_D_H schreef:
geerke schreef:

:D ik las het net....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:10

M_D_H schreef:
geerke schreef:

Zo vreemd vind ik die vergelijking niet, hij vergelijkt namelijk geen mens met een paard, maar zijn hard hoofd over beiden.

Ik wacht nog steeds op het bericht dat ze hem hebben laten afmaken voor het een of het ander.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:14

ALS het klopt van de operaties dus even slag om de arm maaar als t waar is->

ow wat erg eerst n paard laten opereren en dan niet de tijd nemen goed te herstellen ik noem dat op zn minst geld voor t welzijn van t dier en nijgt imo ook wel n beetje naar hoe zwaar t woord ook is mishandeling tijd voor herstellen moet je wel ruim de tijd voor nemen .

hadden ze iig beter kunnen doen ipv steeds zeggen dan en dan zijn we er en dan overhaasten maar afzeggen :n

Triest

Ben benieuwd wat er van klopt, Van die uitspraak

Ben t wel eens dat t waarschijnlijk nooit meer goed komt

En we m dus weinig zullen zien nog

edit vergelijking robben totilas zal wel zo zijn omdat ze beide talentvol zijn maar beide altyd wat hebben of oplopen
Laatst bijgewerkt door MaraYvette op 04-06-15 16:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:17

Wat een vreemd artikel.
Ik blijf het altijd netjes vinden dat je geen uitspraken doet over je collega's.

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:19

Al die heisa rond dit paard is naar mijn mening een beetje genoeg geweest. Het belangrijkste is naar mijn mening dat het paard geen last of pijn heeft, en ik hoop met m'n hele hart dat dat zo is, al heb ik daar een beetje een hard hoofd in als ik zo lees wat ze allemaal hannessen met zo'n dier.

Ik kan niet wachten om na al die 'nieuws' berichten met aandachtspogingen is een bericht te lezen met dat dat beest eens lekker met pensioen gaat, de wei in en éindelijk eens een echt paard kan zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:22

Dat gaat niet gebeuren. Volgens zowel Edward als Matthias kan Totilas niet fatsoenlijk in de wei zonder zichzelf te beschadigen :+

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:24

Cayenne schreef:
Dat gaat niet gebeuren. Volgens zowel Edward als Matthias kan Totilas niet fatsoenlijk in de wei zonder zichzelf te beschadigen :+

hij geeft bij edward toch in de wei gestaan eerst gewoon zelf later op n stukje afgezet en pas nog later aan de hand dus hij kan het wel of kon het wel ...

ieder paard kan eigenlijk op de wei maar als ze nooit gaan ja zijn ze de eerste keren uiteraard druk lomp etvc logisch

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:26

Tja hoeveel honderden!! paarden worden wel niet ingespoten in de gewrichten.
Dan kun je ook een kleine operatie/ ingreep noemen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:26

Tazzey schreef:
different1 schreef:

Niet alleen journalisten hoor...
Bijzonder jammer dat het maar niet lukt om Totilas rad (of is het Rath???) te krijgen.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:30

kyrkelover schreef:
Tja hoeveel honderden!! paarden worden wel niet ingespoten in de gewrichten.
Dan kun je ook een kleine operatie/ ingreep noemen.

ispuiten zie ik niet als operatie echter moet men dan ook weken stappen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:31

M_D_H schreef:
geerke schreef:

Maar het is dan ook een bijzonder diepgaand en kwalitatief goed interview natuurlijk :') :')

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:32

Nou ja zoiets moet toch in steriele omstandigheden gebeuren. En je zit toch in het gewricht.
Of het echt een operatie te noemen is, de ene vindt van wel de andere niet.
Er wordt in ieder geval niet gesneden.

saddledancer

Re: Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:54

Ik vind het vooral gewoon doodzonde van zo'n top paard, maar ik vind wel dat iedereen er een handje van heeft Om de nieuwe eigenaren als 'schuldige' aan Te wijzen. Geloof me, die willen hoogst waarschijnlijk ook alleen maar het beste voor t dier.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 16:54

Ik denk dat Gal heel goed wist dat hij totilas over zijn grenzen reed.
En dat komt er een keer uit.
En slim verkocht voordat het zover was.
En dat is niet bij het eerste paard bij hem geweest.