Schriktraining tijdens dressuurproef? Geen probleem!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:14

Iris82 schreef:
Ik zou het zeer kunnen waarderen dat mijn paard aan de kletter gaat als er een malloot met een kettingzaag achter me aan rent. :')

+1 :=

Heel gaaf filmpje, deed me een beetje denken aan de clinic van Tristan Tucker afgelopen jaar op HE. :)

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 10:15

Mijn paard is bomproof en schrikt niet van plotse geluiden en wapperende dingen, maar ik geloof niet dat hij onverstoorbaar zou blijven verder doen als er een kettingzaag of golvend zeil achter hem aankomt :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Schriktraining tijdens dressuurproef? Geen probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:17

Bij die kerel met die kettingzaag zou ik haar zelf aanmoedigen hihi. :')

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:23

Wat tof! Zowel het resultaat als het feit dat ze hierop zo geoefend heeft +:)+ Het is niet een beetje schriktraining dit!

Sabbientje

Gaaf filmpje.
Hoop ooit mijn paard ook zo getraind te krijgen dat de wereld kan ontploffen en hij onverstoorbaar doorgaat.

Helaas zijn we nog niet op dat punt. Hij zag gisteren een knal roze paardenvoetbal en besloot maar niet meer te bewegen.....We hebben hem aan moeten duwen om weer in beweging te komen :')
Mijn jonge ruin gaat niet zo snel rennen, maar hij bevriest als hij iets ziet wat hij niet kan verwerken. Dan loopt zijn harde schijf een beetje vast. :+

Missbeauty30

Nou ik vind het echt gaaf om dit te zien! En ik vind het wel bijzonder! :D

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:29

Sabbientje schreef:
Mijn jonge ruin gaat niet zo snel rennen, maar hij bevriest als hij iets ziet wat hij niet kan verwerken. Dan loopt zijn harde schijf een beetje vast. :+

Klap op de zijkant al eens geprobeerd of CTRL+ALT+DEL?
En anders stroom eraf halen en opnieuw starten.

:')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:35

pol013 schreef:
Volgens mij herken ik daar will rogers. Die zal wel mede het brein zijn achter deze stunt. En die zit gewoon in nederland. Kun je dus gewoon terecht als je dit ook wil leren.
https://www.facebook.com/pages/Will-Rog ... 6861342546

Edit, jup, that's him

Niet alleen Will die dit doet, maar ook Tristan Tucker.
Zoek op youtube maar eens op Elite Horsemen, daar komen een aantal shows van Tristan en Will naar boven.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:42

Heel leuk om te zien. Dapper paard!

magiclove

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:43

Onali schreef:
Sabbientje schreef:

Klap op de zijkant al eens geprobeerd of CTRL+ALT+DEL?
En anders stroom eraf halen en opnieuw starten.

:')

Dat probleem heeft de mijne ook!
Denk dat de mijne dan gewoon een harde reset nodig heeft :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:44

LiesbethDW schreef:
Mijn paard is bomproof en schrikt niet van plotse geluiden en wapperende dingen, maar ik geloof niet dat hij onverstoorbaar zou blijven verder doen als er een kettingzaag of golvend zeil achter hem aankomt :)

Dit precies ja! Bij een paraplu of vuurkorf (en misschien zelfs de kettingzaag) denkt m'n paard hooguit "baas is gek laat ik het maar negeren dan gaat het vanzelf weg" maar bij dat golvende zeil gaan we heel snel de bak door ben ik bang :+

Kiichi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:45

Wat enorm stoer zeg! Wel jammer voor fotoshoots, paard doet nergens meer zijn oortjes voor naar voren :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:54

Wauw ik kon t bijna niet geloven! Idd mag ik hopen dat m'n paard toch wel wegrent als er een idioot met een zaag aan komt rennen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:57

Hihi, die kettingzaag zou die van mij juist niet van schrikken. We zijn volop aan het verbouwen en 'mensen-met-herrie-apparaat' zijn bepaald niet eng meer. Maar dat zeil! Dat is wel heel indrukwekkend!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 10:58

laughterline schreef:
Wauw ik kon t bijna niet geloven! Idd mag ik hopen dat m'n paard toch wel wegrent als er een idioot met een zaag aan komt rennen :')

Toch geef ik dan liever zelf de opdracht om weg te rennen; houdt je ook nog een beetje de regie welke kant je op gaat.......

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:03

Bonita_Bon schreef:
Heel gaaf! Zo'n buiging aan het einde is ook niet direct iets wat je verwacht van een GP paard! Leuk gedaan!
En ikke, wat een pretentieuze reactie, wil je nu applaus?

*D *D

Ik denk dat de politie op dit moment aan het bieden is op dat paard *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:05

Iris82 schreef:
ikke schreef:
Als een paard dit niet kan hebben, moet je je als ruiter toch eens heel goed gaan afvragen waar je nu eigenlijk mee bezig bent!!

Uhm... :=
Hebben wij hetzelfde filmpje gekeken?

Ik zou het zeer kunnen waarderen dat mijn paard aan de kletter gaat als er een malloot met een kettingzaag achter me aan rent. :')

Ik wil net zeggen, ik wil helemaal niet dat mijn paard daar niet van schrikt _O-

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:07

Gulpje schreef:
Bonita_Bon schreef:
Heel gaaf! Zo'n buiging aan het einde is ook niet direct iets wat je verwacht van een GP paard! Leuk gedaan!

*D *D

Ik denk dat de politie op dit moment aan het bieden is op dat paard *\o/*

Zie je ze al in passage door de straten achter een dief aan gaan :+

Prachtig filmpje, mooi laten zien dat een paard zo gefocust is op de ruiter. En dan te bedenken dat de meeste basisdressuur ruiters al in paniek raken als iemand langs de kant een paraplu opsteekt :+

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:14

Maar er staat ook niet bij hoe vaak ze de show al geoefend hebben..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:19

MayDayParade schreef:
Prachtig filmpje, mooi laten zien dat een paard zo gefocust is op de ruiter.

Kom, wordt eens wakker.. Je denkt toch niet dat dit paard dit allemaal voor het eerst ziet en denkt mwah.. zal wel.. Dit is tot in den treuren getraind en geoefend. :(:)

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:22

Sammie schreef:
MayDayParade schreef:

Kom, wordt eens wakker.. Je denkt toch niet dat dit paard dit allemaal voor het eerst ziet en denkt mwah.. zal wel.. Dit is tot in den treuren getraind en geoefend. :(:)

Ja? En? Dan is hij toch nog wel gefocust op de ruiter, en niet wat er om hem heen gebeurd? Tuurlijk moet je dat trainen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:23

Hahah, top paard! :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:25

Sammie schreef:
MayDayParade schreef:

Was jij daarbij dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 11:27

MayDayParade schreef:
Ja? En? Dan is hij toch nog wel gefocust op de ruiter, en niet wat er om hem heen gebeurd? Tuurlijk moet je dat trainen.

Dat is dan het in die zin toch geen prachtig filmpje wbt de focus op de ruiter..? 'T gemiddelde dressuurpaard is (dient!) gefocust te zijn op zijn ruiter, ook als hij zeven kleuren uit poept. Zeker op dit nivo moet een paard gewoon letten op de hulpen van de ruiter.

ikke schreef:
Was jij daarbij dan?
:j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:31

ikke schreef:
Bonita_Bon schreef:

Ik vind het eigenlijk best triest dat dit als "bijzonder" wordt beschouwd. Het zegt namelijk iets over het opleidingsniveau van je paard...........

En nee, het is niet pretentieus, het is het vaststellen van het feit. Been there, done that, got the T-shirt. Die Boeing heeft ie over z'n bol gehad en luchtballonnen zijn ook niet de moeite waard om voor op de loop te gaan als die in je weiland landen.

OP de loop gaan is 1 ding, daar zal ik geen last van hebben, maar mijn paard blijft echt niet nageeflijk totaal op mij geconcentreerd doorlopen, die wil kijken en er mee bemoeien. Daar heb ik dus nog wat te doen.