Oostenrijk: reddingsactie loopt verkeerd af

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:49

Wat een walgelijk filmpje en dat die brandweerman er gewoon nonchalant bijstaat en foto's maakt ;(

Na het zien van dit filmpje vind ik de boete terecht maar vind ik het onterecht dat alleen de boer deze krijgt, iedereen die erbij staat is even schuldig :n

Bambolina

Re: Oostenrijk: reddingsactie loopt verkeerd af

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:58

Jeetje had het filmpje nog niet gezien... niet te geloven dat er zoveel mensen (incl brandweerlieden) bij zijn, en niemand houdt dat gepruts tegen. Als je ziet hoe strak die band staat, bah... Niet alleen die boer maar iedereen die daar staat verdient een lel om z'n oren.. beest wordt nog een paar meter verder gesleept aan z'n hals als het al lang niet meer nodig is, of er in ieder geval ruimte is om meer koorden te plaatsen. Paarden staan er allemaal met hun neus bovenop, slechte omheiningen... kuil zelf is niet groot, hadden ze t' paard niet uit kunnen graven? bah...

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:11

MariekeS_ schreef:
Wat een walgelijk filmpje en dat die brandweerman er gewoon nonchalant bijstaat en foto's maakt ;(

Na het zien van dit filmpje vind ik de boete terecht maar vind ik het onterecht dat alleen de boer deze krijgt, iedereen die erbij staat is even schuldig :n

Dat dus, ze hadden hem ook tegen kunnen houden of iets dergelijks.

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 23:19

Wat een vreselijk filmpje en wat een domme boer zeg... Eens eens strop om zijn nek doen en uit een kuil trekken, kijken hoe hij dat vind! T arme beest is gewoon opgehangen... Geen woorden voor,, Diep en diep triest!!

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:54

Ik ga het filmpje niet zien, maar ik vind een boete toch ook wel ver, zeker een van 3000 euro.. meneer wou alleen maar helpen, misschien niet op de beste manier maar als het je eigen paard was zou je toch ook alles proberen? Als er daarbij nog eens een brandweerman naast stond als jullue zeggen, waarom heeft die niet gezegd dat het zo niet kan? Waarom niet geholpen met blote handen als machinewerk niet kon?
Imo heeft meneer doordar het paard naderhand ingeslapen moest worden al wel de boodschap meegekregen dat hij dat zo niet meer moet doen.

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:06

Ze kunnen die boete beter omzetten in scholing voor brandweer en boer; hoe een paard zonder kleerscheuren uit een sloot of greppel halen. Dat dat paard niet onthoofd is ter plekke, bah wat naar om te zien dat filmpje %)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:46

Ik wil het niet zien dat filmpje maar band om zijn hoofd? Dat het dier niet gestikt is verbaasd me nog het meest.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 12:09

laraxXxemma schreef:
Ik ga het filmpje niet zien, maar ik vind een boete toch ook wel ver, zeker een van 3000 euro.. meneer wou alleen maar helpen, misschien niet op de beste manier maar als het je eigen paard was zou je toch ook alles proberen? Als er daarbij nog eens een brandweerman naast stond als jullue zeggen, waarom heeft die niet gezegd dat het zo niet kan? Waarom niet geholpen met blote handen als machinewerk niet kon?
Imo heeft meneer doordar het paard naderhand ingeslapen moest worden al wel de boodschap meegekregen dat hij dat zo niet meer moet doen.

hier in frankrijk was gisteren een rechtzaak ,iemand had zijn hond opgehangen.Moedwillig.
Drie maanden gevangenisstraf en 300 euro boete.

Het verschil is de boete uiteraard....en deze man heeft natuurlijk niet moedwillig zijn paard zijn nek gebroken.
Inderdaad een cursus voor man en brandweer lijkt mij een beter idee.

brazil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:03

Lijkt mij echt geen goede actie om je paard er zo uit te halen. Triest filmpje inderdaad, de paarden (en het paard haar veulen neem ik aan) zou er bij wijze van spreken zo mee in kunnen vallen.
Vreemd dat iedereen er maar wat op staat te kijken.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 15:07

... als je dit verzint om een paard zo te 'redden' hoe heb je het dan? >;)

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 12:13

Hoe vaak worden er hier geen paarden uit een sloot getrokken aan hun hals?

Erg triest voor die man, hij dacht het beste te doen voor zijn dier en dat is helaas fout afgelopen.
En dan nog een boete, belachelijk.
Zou zouden die aan de gene moeten geven die geen hand uitsteken en staan te filmen.

Er staat wel dat hij het altijd zo deed, maar wie zegt er dat het eerder met een paard is gebeurd, voor hetzelfde geld waren het voorheen koeien?

Erg triest voor de eigenaar en voor het paard maar in zo'n situatie doe je wat jij denkt dat het beste is.