Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:10

Champie_Me schreef:
De rest heeft ook prima gepresteerd! En iedereen moet zich bewijzen dus zo ook hij! Als hij alleen maar 1 keer z'n trucje kan laten zien dan is hij toch totaal geen meerwaarde ?? Mafkezen

*edit: je verwoordt t overigens perfect; de wedstrijden DIE ze reden :')

Mij lijkt het zeker meerwaarde te hebben als zijn score tijdens die ene keer hoog is! Of in ieder geval hoger dan dat iemand anders zou rijden die in zijn plaats in het team zou zitten.

De woordkeus was overigens bewust ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:11

Hij rijd de eerste niet, de bedoeling is wel de tweede te rijden en heel eerlijk, ook hier in Nederland is er vaak genoeg een uitzondering gemaakt voor ruiters. Dan reden ze niet alle observatiewedstrijden om welke reden dan ook maar moesten ze vormbehoud tonen. Ook dat doet Mar niet maar mocht hij zich via een achterdeur plaatsten dan haakt hij misschien toch weer geblesseerd af. Ik denk dat het paard in zijn eerste half jaar gewoon veel te veel heeft moeten doen en ja, het kan dus best zo zijn dat hij wel heel blessuregevoelig is(geworden) Had bij Gal ook kunnen gebeuren.
Logisch dat ze er toch alles aan doen om hem nog eenmaal op het hoogste niveau te krijgen anders is het dekgeld absoluut niet meer gerechtvaardigd, schittert hij nog een keer dan levert dat miljoenen op.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:11

Varekaj schreef:
Het is niet omdat ze OOIT de beste waren, dat ze het nog steeds zijn. Thuis trainen is wat heel anders dan op vreemd terrein wedstrijd rijden, dat weet iedereen hier wel. Al is dat op dit niveau waarschijnlijk van iets minder belang dan voor ons, dat wel, maar goed, het geeft geen garantie dat alles gewoon perfect volgens het plannetje gaat verlopen.

Het is vooral enorm unfair naar de rest van het team. Iedereen doet zijn stinkende best om de verplichte wedstrijden te rijden, om zijn paard in conditie te houden en topfit te krijgen. En dan komt er zo'n lapzwans aandraven met een paard dat meer in de kreukels ligt dan wat anders, en die hoeft dat allemaal niet te doorlopen "want ooit was ie goed".

Stel dat Gal nou plots Toot weer onder zijn kont krijgt, daar gaan ze die uitzondering toch ook niet voor maken? Al WETEN ze dat het een topcombi is, die zal toch echt gewoon net zoals iedereen in de verplichte ring moeten verschijnen. Ook al is dat maar een formaliteit, dan draaien ze hun hand er toch niet voor om en rijden die kwalificatie even?

Met jouw tweede alinea ben ik het eens. Toch snap ik de mogelijke meerwaarde voor het team wel.
Of het eerlijk is, is inderdaad een ander verhaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:15

Die meerwaarde snapt iedereen wel, Toot in topvorm is gewoon een puntenkanon. Die wil iedereen wel in zijn team hebben en ik begrijp dan ook perfect dat als hij kan meedoen, dat ze hem dan ook die kans geven.

Maar dan moet het wel via de gewone weg gaan, zoals iedereen die moet afleggen. Het gaat om een team, en volgens mij wil team nog altijd zeggen dat je samen met gelijke wapens en gelijke krachten strijd voor de overwinning. En niet 1 superheld die met alle pluimen gaat lopen door even tussen soep en patatten zijn neus te laten zien, een huppeldansje te doen en de rest te bedanken voor bewezen diensten terwijl zij zich rot hebben gewerkt.
Dan wint het team misschien wel, maar of dat de sfeer en de sport ten goede komt? Dat weet ik zo nog niet.

PS: dat recept voor appeltaart ziet er echt wel yummie uit :9

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:23

Als een paard zo vaak geblesseerd is als Totilas nu, dan moet er inmiddels toch wel ergens een rood belletje zijn gaan rinkelen bij iemand?? Zeker als je ziet hoe hij in het verleden gewoon zonder problemen aan de start verscheen met Edward.. -O-

Citaat:
Ik vind dit persoonlijk echt oneerlijk naar de andere leden toe die kans maken op een plek in het team.

Ik ben het overigens ook niet eens dat hij zonder "bewijzingen" gewoon mee mag draaien met de top.

Bedankt voor het recept van de appeltaart trouwens! Wordt lekker smikkelen morgen, haha. :')

Champie_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:49

Simbaa schreef:
Champie_Me schreef:
De rest heeft ook prima gepresteerd! En iedereen moet zich bewijzen dus zo ook hij! Als hij alleen maar 1 keer z'n trucje kan laten zien dan is hij toch totaal geen meerwaarde ?? Mafkezen

*edit: je verwoordt t overigens perfect; de wedstrijden DIE ze reden :')

Mij lijkt het zeker meerwaarde te hebben als zijn score tijdens die ene keer hoog is! Of in ieder geval hoger dan dat iemand anders zou rijden die in zijn plaats in het team zou zitten.

De woordkeus was overigens bewust ;)

Je kunt nooit iets zeggen over de vorm op dat moment... We gaan er met z'n allen vanuit dat MAR toot wel lekker de rondte in stuurt maar dat is dus niet bevestigd! Moet iemand die op dat moment goed presteert wijken voor een MAR die nog NIKS recents heeft laten zien? Dus alleen op basis van het trucje wat hij een hele poos geleden heeft laten zien?
Laatst bijgewerkt door Champie_Me op 02-06-15 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 17:51

Tazzey schreef:
Simbaa schreef:
Ik snap eigenlijk niet dat mensen hier zo op tegen zijn? Totilas en MAR hebben echt hoge punten gescoord op de wedstrijden die ze reden.
Heel begrijpelijk dat je die in je team wilt hebben bij het EK.

Ik kan me wel voorstellen dat het oneerlijk is tov de rest die wel moeten presteren hier. Aan de andere kant, als ze gewoon de beste zijn...

Ben wel benieuwd of hij tijdens het EK ook daadwerkelijk aan de start verschijnt :D

Ik heb ook ooit zware tour gesprongen mag ik dan ook meteen op het EK verschijnen voor NL? Maakt het dan ook nog uit dat dat 17 jaar geleden is en ik al 6 jaar niet meer gesprongen heb?

@Lau, dat ziet eruit als een goed taartje! :j

Dit vind ik een beetje flauw. Wil je een serieuze reactie? ;) Ik snap je punt wel, maar begrijp het punt van de bondscoach beter :D

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:02

Simbaa schreef:
Tazzey schreef:

Ik heb ook ooit zware tour gesprongen mag ik dan ook meteen op het EK verschijnen voor NL? Maakt het dan ook nog uit dat dat 17 jaar geleden is en ik al 6 jaar niet meer gesprongen heb?

@Lau, dat ziet eruit als een goed taartje! :j

Dit vind ik een beetje flauw. Wil je een serieuze reactie? ;) Ik snap je punt wel, maar begrijp het punt van de bondscoach beter :D

Wat is daar flauw aan? Ik vind het niet kunnen dat een combinatie die zich maar zelden in het openbaar laat zien voorrang krijgt op hardwerkende ruiters en amazones die zich uit de naad werken op wedstrijden om aan alle eisen te voldoen.
En nee, mijn reactie was niet serieus bedoeld.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:15

Zucht.. Denk dat dit het imago van Rath ook geen goed zal doen.
Als ik hem was zou ik gewoon alle selecties meerijden, dan maar niet in topvorm. Op deze manier is hij het lachertje van de paardenwereld.

En erg oneerlijk tegenover hardwerkende amazones met misschien minder bekende paarden die nu hun plekje in het team misschien af mogen staan aan een combinatie die waarschijnlijk op het laatste moment toch weer afzegt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:17

Aranel schreef:
Zucht.. Denk dat dit het imago van Rath ook geen goed zal doen.
Als ik hem was zou ik gewoon alle selecties meerijden, dan maar niet in topvorm. Op deze manier is hij het lachertje van de paardenwereld.

En erg oneerlijk tegenover hardwerkende amazones met misschien minder bekende paarden die nu hun plekje in het team misschien af mogen staan aan een combinatie die waarschijnlijk op het laatste moment toch weer afzegt.

Waarschijnlijk? Zeker weten :')

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:20

Tja, misschien niet helemaal te vergelijken, maar in Nederland hebben bijvoorbeeld Anky en Adelinde ook een dispensatie gehad. De kansen op een kampioenschap zijn voor de nationale bond van zo'n groot belang, dat eerlijkheid niet meer telt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:30

Ik begrijp niet zo goed waarom men kosten wat het kost zo'n onzekere factor in het team wil. Als hij gaat doet hij het goed maar hij gaat vaker niet dan wel. Dus........????. Duitsland heeft toch nog wel wat andere goeie combinaties lopen lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:31

Jennyj01 schreef:
Ik begrijp niet zo goed waarom men kosten wat het kost zo'n onzekere factor in het team wil. Als hij gaat doet hij het goed maar hij gaat vaker niet dan wel. Dus........????. Duitsland heeft toch nog wel wat andere goeie combinaties lopen lijkt mij.

Ja maar dit is een zwarte hengst *\o/*

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:32

Ik kan er best inkomen dat ze M&T graag in het team willen hebben. Het zou leuk zijn als ze ook een keer echt gaan, voor de verandering...

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 18:55

Niobe schreef:
Ik kan er best inkomen dat ze M&T graag in het team willen hebben. Het zou leuk zijn als ze ook een keer echt gaan, voor de verandering...

...maar M&T rijden alleen in theorie, op papier, op basis van in het verleden behaalde resultaten :')

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:13

Basilicium schreef:
Niobe schreef:

...maar M&T rijden alleen in theorie, op papier, op basis van in het verleden behaalde resultaten :')

Daar is die reclame toch ook voor? "In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:19

voortrekkerij dit. bah. Als ze zo bang zijn voor een blessure laat het paard dan helemaal geen wedstrijden meer lopen......En dan in een belangrijke wedstrijd wel mee willen doen en dan ook het risico lopen je paard te verknallen. Arm paard.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:21

Volgens mij is de slogan "in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst" ontstaan toen het in reclames voor beleggingen et cetera even vlug vermeld werd, zodat het betreffende fonds zich in kon dekken tegen mensen die zeiden: "ja, maar eerst deden de aandelen dit en dat en nu ben ik mijn geld kwijt!". Een disclaimer dus.

me dunkt dat M&T ook wel een disclaimer tot slogan kunnen verkondigen. "Fijn dat we gratis en voor niets door zijn, staat de oven eigenlijk al aan voor die appeltaart?"

Eigenlijk is het gewoon heel sneu. Sneu voor een anderwijs prima ruiter, sneu voor een toptalent paard dat ieder jaar ouder wordt, sneu voor de competitie die wel zijn stinkende best moet doen voor een plek in datzelfde team, sneu voor de mensen in dat team straks die de slack moeten oppakken...en al helemaal sneu voor mensen die dachten dat de topsport écht ging over wie netjes de meeste punten bij elkaar sprokkelt in de ring.

R12312

Re: Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:23

Is het nog steeds niet duidelijk bij iedereen WAAROM dat paard destijds verkocht is?

Basilicium

Re: Dispensatie voor Matthias Rath en Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:26

Eigenlijk niet nee. Ik was er toen even tussenuit.

Ik meen wel meegekregen te hebben dat Gal er kapot van was dat de eigenaren hem verkocht hadden en vraag me bij dit soort topics telkens af: "Hoe voelt Edward zich nu?"

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:30

R12312 schreef:
Is het nog steeds niet duidelijk bij iedereen WAAROM dat paard destijds verkocht is?

Om de miljoenen neem ik aan? Of is er volgens jou een andere reden?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:42

Basilicium schreef:
Niobe schreef:

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Met andere woorden: die zien we nooit meer terug

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:43

Sunrise_ schreef:
Uit het vorige topic:

mylittlejoy schreef:
Mag ik alvast een gokje wagen? Hij komt niet aan de start, wordt alsnog geselecteerd voor het EK team omdat hij thuis zo fijn traint en moet vervolgens ook het EK afzeggen omdat Toot zich heeft aangetikt/verstapt/etc.

Zo. Dat scheelt weer 91 pagina's discussie. :D

Nou mylittlejoy, ik zet mijn geld op jou! :')

Ik moest hier ook direct weer aan denken :')
Wat een aanfluiting weer dat hele selectiegedoe.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:46

Sunrise_ schreef:
Uit het vorige topic:

mylittlejoy schreef:
Mag ik alvast een gokje wagen? Hij komt niet aan de start, wordt alsnog geselecteerd voor het EK team omdat hij thuis zo fijn traint en moet vervolgens ook het EK afzeggen omdat Toot zich heeft aangetikt/verstapt/etc.

Zo. Dat scheelt weer 91 pagina's discussie. :D

Nou mylittlejoy, ik zet mijn geld op jou! :')

Precies wat ik ook wilde zeggen toen ik dit berichtje las. _O-

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 19:48

Basilicium schreef:
Niobe schreef:

Nou, ik neem aan dat de bondscoach wel weet hoe ze nu rijden. Dus het is op basis van in het verleden behaalde resultaten + het oog van de bondscoach.
Dat ze dan ook nog eens met zijn allen weer in het nieuws komen telkens, is leuk meegenomen.
Als we dan bij "toepasselijke" spreekwoorden blijven: slecht nieuws is ook nieuws? :')