Wielrenner in ziekenhuis na botsing met paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Wielrenner in ziekenhuis na botsing met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:41

Ik heb geen idee waar dit gebeurt is, maar ik rij bijvoorbeeld altijd op de weg en daar scheuren grote groepen wielrenners altijd voorbij. Het voordeel van zo'n groep is dat ik die dus wel aan hoor komen maar als ze alleen of met zijn tweeén zijn, ja dat is een risico. Ik hoor ze niet, ze geven ook geen signaal en ik kan niet anders dan mijn best doen om gewoon aan de kant te blijven rijden maar heel soms doet zelfs mijn schaapmakke paard wel eens een stap opzij......En ook ik heb net zoveel recht om op de weg te rijden als dat zij hebben, ik houd rekening met hen maar zij dienen dat ook met mij te houden. En daar gaat het vaak mis. Ik rij echt aan de kant maar verwacht van hen ook dat ze bijvoorbeeld even laten weten dat ze eraan komen en niet zesdik gewoon maar doorduwen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:42

Nicje87 schreef:
Eigenlijk zou de wet aangepast moeten worden. Zal mij niks verbazen als dat nog stamt uit de tijd dat de paarden voornamelijk voor de wagen liepen....

Vermoedelijk passen ze het dan aan naar verboden voor paarden op de openbare weg, dus laat maar zitten.

Beterschap aan de wielrenner die gewond is geraakt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:42

Brainless schreef:
denice schreef:
Bruggetjes die geen paard kunnen houden? Wat een onzin zeg, die bruggetjes mogen niet gemaakt worden!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Dat is geen fietspad. Dat is een wandelpad en daar hoor je normaal gesproken met je paard ook niet te zijn.

Ik met mijn paard niet een over dat bruggetje heen durven :=

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:44

Yes! Yes! Ik wist het! Heel bokt zeikt massaal alle wielrenners af!
Hier een wielrenner die consequent zachter gaat rijden en áltijd de ruiter meldt dat ze zachtjes rijdend links/rechts in komt halen.
Niet álle wielrenners zijn boemannen hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:46

Wielrenners op een fietspad, dat op zich is een wonder. Heb ik hier nog nooit gezien.
However, zal voor alle betrokkene schrikken geweest zijn. Hoop dat de gewonden goed herstellen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:47

Chiave schreef:
Hier een wielrenner die consequent zachter gaat rijden en áltijd de ruiter meldt dat ze zachtjes rijdend links/rechts in komt halen.

Niet heel bokt hoor, moet je zelf ook niet over 1 kam scheren natuurlijk ;)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:49

Brainless schreef:
denice schreef:
Bruggetjes die geen paard kunnen houden? Wat een onzin zeg, die bruggetjes mogen niet gemaakt worden!

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Oeh, daar durf ik ook niet met mijn fiets over hoor :')

NatasjavE

Chiave schreef:

Sorry?

Dat vind ik hier juist erg meevallen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 02-06-15 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

NatasjavE schreef:
Dat is geen fietspad. Dat is een wandelpad en daar hoor je normaal gesproken met je paard ook niet te zijn.

De ene is echt een officieel fietspad.
Ik moet toegeven.. ik durf daar niet eens over te fietsen hoor.
Stap altijd braaf af. :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:50

denice schreef:
Oeh, daar durf ik ook niet met mijn fiets over hoor :')

Te voet eigenlijk ook niet :')

NatasjavE

Brainless schreef:
NatasjavE schreef:

De ene is echt een officieel fietspad.
Ik moet toegeven.. ik durf daar niet eens over te fietsen hoor.
Stap altijd braaf af. :o

Echt???

Nou,...brrrrrrrrr...

Chiave

NatasjavE schreef:
Chiave schreef:

Sorry?

Dat zien ik hier juist erg meevallen.

Jij vindt dat er hier op een normale manier over wielrenners gesproken wordt?
De meesten hier scheren alle wielrenners over één kam.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:51

en jij scheert alle bokkers over één kwam terwijl er maar een inimini-deel van bokt uberhaupt gereageerd heeft.
Pot en ketel...

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:52

hier regelmatig grote schreeuwen,roggels op jezelf of op je paard,zeer leuke (!)bijdehante opmerkingen,geen signaal dat ze er aan komen,kortom ik ben geen fan van wielrenners.Ik mag niet op het fietspad dus rijdt daar waar mogelijk is in de berm maar ik ga ook mn leven niet wagen op de 80 km weggetjes.De wielrenners rijden soms wel 50 km per uur het liefst in grote groepen en denken echt dat de wereld onder de indruk is van hun.Ik niet!Bij eventueel gevaar zet ik mijn paard zelfs gewoon op het fietspad.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:52

Chiave schreef:

Ja vind ik ja. Ik zie vooral veel reacties die de twee betrokkenen sterkte wensen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:53

Chiave schreef:

En als je nu eerlijk kijkt naar jouw medewielrenners? Hebben zij de kennis van paarden die jij hebt? Passeren zij oudere mensen ook rustiger? Fietsen zij nooit op een 80km weg?

Ja hoor, er zijn heus wielrenners die netjes in het verkeer zijn. Je ziet ze alleen bijna nooit. En dat is niet alleen de mening van Bokkers, dat zul je in een willekeurig dorp ook horen onder niet-wielrenners.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:55

Ik heb juist op de vorige pagina gezegd dat ik ook wel eens fietsers tegen kom die netjes bellen.
Maar de meeste doen dat toch echt niet.. Hier in het zuiden loopt het elke zomer weer over van de fietsrenners, en er gaat geen zomer voorbij dat ik niet vol op de rem hoef voor zo'n groep die vanuit het niks uit een smal weggetje schiet en geen voorrang verleent.

Chiave

Janine1990 schreef:
Chiave schreef:

En als je nu eerlijk kijkt naar jouw medewielrenners? Hebben zij de kennis van paarden die jij hebt? Passeren zij oudere mensen ook rustiger? Fietsen zij nooit op een 80km weg?

Ja hoor, er zijn heus wielrenners die netjes in het verkeer zijn. Je ziet ze alleen bijna nooit. En dat is niet alleen de mening van Bokkers, dat zul je in een willekeurig dorp ook horen onder niet-wielrenners.

Natuurlijk, ik ontken ook absoluut niet dat er geen idioten in mijn sport zijn die af en toe eens een kinderwagen omver fietsen of een wandelaar van de weg fietsen, maar hier wordt gesproken over "de wielrenners" en dat vind ik zo jammer, omdat er ook peletonrijders en wielrenners zijn die zich wél kunnen gedragen. Zo scheert men "ons" over één kam, terwijl wij heus niet allemaal een slechte intentie hebben.

Collie2008

Ik heb ook een hekel aan wielrenners, nee niet alle wielrenners, maar het gros houdt er geen rekening mee. Overigens heb ik ook zonder paard negatieve ervaringen hoor. Met de hond net zo en zelfs op de fiets ook. En ja, in de auto ook. Asociaal.
En ja, ik heb ook vrienden die wielrennen en wel normaal reageren, maar ik heb vaker last van wielrenners dan dat ik er geen last van heb.

Uiteindelijk gun je niemand letsel en paarden horen i.m.o. inderdaad niet op een fietspad. Als de weg dan te gevaarlijk is of de berm te slecht zou je daar gewoon helemaal niet horen met een paard. Een paard hoeft niet over de weg. Maar goed.....

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:56

8nnemiek schreef:
Gelukkig alleen wat schaafwonden..
Maar af en toe verbaas ik me er over hoe het toch nog zo vaak goed gaat, zoals die wielrenners telkens met flinke snelheid vlak langs de paarden crossen..

Inderdaad! Ik heb wel eens tijdens een buitenrit een wielrenner gezien die tussen 2 overstekende paarden doorscheurde.. Hij werd net niet geraakt door de hoeven van het schrikkende paard... %) had verkeerd kunnen aflopen..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:58

Ik vind Nederland over het algemeen niet zo geschikt voor grotere groepen wielrenners, je deelt de weg immers wel met veel mensen en zij vallen tussen wal en schip. Te snel en massaal voor fietspad, te kwetsbaar voor de drukke weg.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:59

Tja ik heb er ook per ongeluk eentje gevloerd. Hele tijd terug al.

Ik wilde net de berm in om de groep wielrenners er langs te laten, haalt die Eppo me rechts in.
Paard schrok zich een ongeluk en gaf hem met de kont een extra zetje naar voren.

Leek wel een rouwe biefstuk.

Ik kon er echt niks aan doen (was niet op een fietspad maar in de polder op de weg)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:00

Chiave schreef:
Natuurlijk, ik ontken ook absoluut niet dat er geen idioten in mijn sport zijn die af en toe eens een kinderwagen omver fietsen of een wandelaar van de weg fietsen, maar hier wordt gesproken over "de wielrenners" en dat vind ik zo jammer, omdat er ook peletonrijders en wielrenners zijn die zich wél kunnen gedragen. Zo scheert men "ons" over één kam, terwijl wij heus niet allemaal een slechte intentie hebben.

Logisch toch? Een groot deel van die 'idioten in jouw sport' (om jouw woorden maar even te gebruiken) bepaald het beeld en imago van de sport. Dopingschandalen te over, het is de enige sport die als dopingsport bekend staat en besproken wordt. Terwijl het in zo veel andere sporten net zo goed gebeurt.
In het hele land hebben mensen last van wielrenners, en negatieve ervaringen blijven langer hangen dan positieve ervaringen. Dat is overal zo.
Net als bij het paardrijden... Ik liep stage op het gemeentehuis in mijn eigen dorp, toen mede dorpsgenoten er achter kwamen dat ik paard reed, begonnen ze mij te vragen of ik die stront ook eens op ging ruimen. Maar ik was niet die stomme paardekut die die stront liet liggen. Ik kwam niet met mijn paard op de straat. Maar dat is wel het beeld dat ze in menig dorp hebben van paarden. En zelf erger ik me er ook groen en geel aan als er weer eens zo'n stomme trut de stront van haar paard niet kan opruimen. Niet iedereen hoeft mee te 'genieten' van jouw hobby.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:02

Chiave schreef:

Volgens mij lees jij iets heel anders dan ik dan :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:03

Het goeie nieuws is dat er nu dus weer drie wielrenners meer zijn die weten dat een paard passeren niet zonder risico is.