Merrie na vermoedelijke mishandeling om het leven gekomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:53

__YSB__ schreef:
Mag ik dan kijken?

_O- tuurlijk mag je toekijken

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:56

Makkelijk om te oordelen als je niet in de schoenen staat van de directe slachtoffers.
Dat deze mensen ziek zijn is geen excuus voor alle (emotionele) schade die zij berokkenen aan zoveel andere mensen en dieren. Van mij mag voor dit soort volk de doodstraf weer worden ingevoerd. Opruimen voordat ze verder gaan op de mensen.

Anoniem

Re: Merrie na vermoedelijke mishandeling om het leven gekomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:57

Inderdaad, langzaam laten lijden. Vind het belachelijk hier die regels in NL. En dan wordt het nu zelfs nog goed gepraat?
Echt waar, als ik diegene dat zie doen dan is ie bij mij echt verkeerd. Wil ik best een paar jaar voor zitten, kom op zeg, hij heeft al zoveel dieren wat aangedaan. Als iedereen zo makkelijk denkt wordt ie volgens mij nooit gepakt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 12:58

Judith_VB schreef:
Makkelijk om te oordelen als je niet in de schoenen staat van de directe slachtoffers.
Dat deze mensen ziek zijn is geen excuus voor alle (emotionele) schade die zij berokkenen aan zoveel andere mensen en dieren. Van mij mag voor dit soort volk de doodstraf weer worden ingevoerd. Opruimen voordat ze verder gaan op de mensen.

Dat denk ik ook!
Krijg al gruwelijke wraakgedachtes bij het lezen van andermans verhalen...zou ook beslist niet instaan voor mezelf als iemand mijn dieren iets zou aandoen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:00

Ik hoop dat deze personen gewoon opgepakt worden en de rest van hun leven mogen slijten in de gevangenis. Met ze maar dood maken komen ze er wel heel makkelijk van af.

Daarmee praat ik toch niks goed en denk ik toch niet makkelijk?? Gestraft zeker maar dan wel door de rechter en niet door mensen die maar op eigen houtje iemand gaan doodmaken. Zou wat zijn als iedereen dat ging doen.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:00

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:02

Als ik em tegen kom breng ik em niet eens naar oom agent, maar naar alle paarden eigenaren die slachtoffer zijn geworden laat hun maar bepalen wat we met zulke idiote doen.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:02

Yvank_ schreef:
Ik hoop dat deze personen gewoon opgepakt worden en de rest van hun leven mogen slijten in de gevangenis. Met ze maar dood maken komen ze er wel heel makkelijk van af.

Daarmee praat ik toch niks goed en denk ik toch niet makkelijk?? Gestraft zeker maar dan wel door de rechter en niet door mensen die maar op eigen houtje iemand gaan doodmaken. Zou wat zijn als iedereen dat ging doen.

De jaren dat ze zitten worden van onze belasting centjes betaald, bij nader inzien stem ik mee met het verminken van geslachtsdelen en ze daarna in een vaatje zoutzuur te stoppen... :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:05

Precies, in de gevangenis hebben ze het nog goed.
Zulke mensen zijn geen leven waardig imo.
Liever samen met alle eigenaren die slachtoffer zijn geworden lekker voor eigen rechtertje spelen dan naar de echte rechter brengen, want dan staat ie met een jaar toch weer buiten.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:06

Echt, ik ben in mijn diepste wezen een goed en eerlijk mens. Ik kan niet tegen onrecht etc etc. Maar dit gebeuren brengt echt het allerslechtste in mij naar boven. Geloof mij, als dit je overkomt wordt je zelf net zo gevaarlijk als de dader of misschien nog wel een tikkeltje erger.

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:10

__YSB__ schreef:
Idd, dat mag ook wel eens, ik heb ooit eens een docu gezien dat mensen die dieren mishandelen snel over gaan op mensen.
Het geeft ze een gigantische adrenaline kick.
Ik vind het vooral ziek.

Dit klopt inderdaad. In mijn familie is iemand vermoord door een man ( gediagnosticeerd met narcistische persoonlijkheidstoornis en trekken van psychopathie). In zijn jeugd heeft deze beul eendjes verdronken, een hond gewurgd en geiten op een kinderboerderij zwaar mishandeld. En zie waar dit geeindigd is...Er lopen een hoop geestelijk zieke mensen rond.

Afschuwelijk deze situatie voor dit arme dier en de eigenaar natuurlijk!

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:13

Judith_VB schreef:
Echt, ik ben in mijn diepste wezen een goed en eerlijk mens. Ik kan niet tegen onrecht etc etc. Maar dit gebeuren brengt echt het allerslechtste in mij naar boven. Geloof mij, als dit je overkomt wordt je zelf net zo gevaarlijk als de dader of misschien nog wel een tikkeltje erger.

Alleen met dat verschil dat jij een reden hebt...

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:13

amoj schreef:
Precies, in de gevangenis hebben ze het nog goed.
Zulke mensen zijn geen leven waardig imo.
Liever samen met alle eigenaren die slachtoffer zijn geworden lekker voor eigen rechtertje spelen dan naar de echte rechter brengen, want dan staat ie met een jaar toch weer buiten.

Ik snap deze emoties als geen ander.. Maar eigen rechter spelen lijkt mij ook geen goed idee. Wie weet wordt iemand onterecht beschuldigd.. Dit zou ook in ons rechtssysteem niet de eerste keer zijn ( neem Lucia de B). Rechtspraak en sentimenten moeten wel gescheiden blijven. Ik vind wel dat straffen tegen dierenmisgandelingen fors omhoog moeten!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:16

Yvank_ schreef:
Judith_VB schreef:
Dat vind ik nog mild _YSB_. Bij mij komt ie echt niet levend het erf af. Zet hem wel even bij mijn hengst in de box.

En dan verdwijn je zelf vervolgens voor doodslag in de gevangenis... Ik snap een ieders gedachte maar het is wel te hopen dat niemand voor eigen rechter gaat spelen.

Alles even gelezen, wat een vreselijk verhaal judith!

Ik snap wel dat je niet voor eigen rechter moet spelen, maar als ik zo zie wat er allemaal gebeurd.

In onze omgeving is ong. Een jaar terug iemand geweest die het zich gaf op veulens en honden, een aantal keer veulens met de keel door gesneden, honden die een poot miste, oren, ogen, staart noem maar op. Dit is ook stul gehouden en hij is uiteindelijk gepakt. Heeft 3 jaar verplichte TBS en een boete kregen ofzoiets.

Sorry dat ik het zo zeg maar als ik bij de stallen kom en ik zie iemand die een mes in mijn paard wil steken dan rijg ik hem aan de hooivork. Politie hier stelt trouwens ook nul,niks voor.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:22

Het wordt hoe langer hoe erger, iets wat helaas te verwachten is met daders die langere tijd hun gang kunnen gaan, ze worden brutaler en nemen steeds meer risico's...
Hopelijk wordt deze persoon eindelijk eens betrapt, en komt hij niet met een rotsmoesje er mee weg.
Het griezelige is, dat het iemand moet zijn die verstand heeft van paarden... dus wie weet wordt hij wel via bokt en andere fora/facebook op de hoogte gehouden.

Heel veel sterkte voor iedereen die een dier heeft dat slachtoffer is geworden van deze barbaar.

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:23

Judith_VB schreef:
Dat vind ik nog mild _YSB_. Bij mij komt ie echt niet levend het erf af. Zet hem wel even bij mijn hengst in de box.

Als je 100 Procent zeker weet dat je de echte dader hebt vind ik dat wel een gepaste straf..
Afschuwelijk verhaal zeg...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:20

Altijd zorgen dat je mobiel bij je hebt. Gelijk diegene Hoe gek het ook klinkt filmen of foto's maken.
Als hij ontkomt is er beeld materiaal.
Net zoals van bv zijn auto en kenteken.
Maar je weet inderdaad niet hoe je reageert.

Rozepaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:51

Stoppen die mishandelingen dan nooit?!

Vreselijk voor zowel paard als eigenaar..

fam022

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:58

En dan? Een dier is in Nederland nog steeds een ding!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:09

Heel veel sterkte voor de eigenaren! Er is hier dicht in de buurt ook een beul aangetroffen. Hij had een zwarte muts op en een scherl voorwerl vast. Toen hij de verzorger zag aankomen rende hij snel weg over een akker. Dit bericht stond op facebook. Echt verschrikkelijk!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:19

Cas123 schreef:
Heel veel sterkte voor de eigenaren! Er is hier dicht in de buurt ook een beul aangetroffen. Hij had een zwarte muts op en een scherl voorwerl vast. Toen hij de verzorger zag aankomen rende hij snel weg over een akker. Dit bericht stond op facebook. Echt verschrikkelijk!

Die was ik achterna gegaan haha!

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:35

Dan is een buks toch stiekem wel heel handig...
Vieze lui en allemaal kerels volgens mij. Zal er bijna een afkeer van krijgen.. :')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:42

Bijna? ;)

Gek genoeg ben ik ook altijd opgelucht als ik zie dat er een vrouw in een verdachte auto zit...daar verwacht je toch op de één of andere manier geen ellende van :o

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:54

Ik heb wel het idee dat het aan het 'escaleren' is, er zit minder tijd tussen de mishandelingen en de dader wordt vaker gezien, ook overdag.

Zou z'n drang groter worden, duurt de kick die hij er van krijgt steeds korter?
En wat betekent dat?
Worden de mishandelingen steeds gruwelijker en stapt hij uiteindelijk over op mensen?

Dan gaat er een grote politie macht op en wordt hij gepakt.
En dan zal uit onderzoek wel blijken dat ie een paar draadjes los heeft en krijgt TBS.

Kent iemand mensen die zijn opgeknapt na TBS? Die dankzij de TBS een heel ander mens geworden zijn en een aanwinst zijn voor de maatschappij?
Want ik ken TBS-ers alleen van berichten over ontsnappingen tijdens proefverlof, daarbij terugvallend in oude gewoontes.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:59

Seriemoordernaar in de dop, een Jefrey Dahlmer in the making.
Ik hoop zo dat ie een doodschop krijgt..